Bekymringstråd

Har en digital test liggende som jeg har lyst til å ta, samtidig som jeg ikke tørr fordi jeg er redd det potensielt kan skape mer tankekjør hvis den ikke viser det jeg forventer. Vil heller prøve å bare nyte gleden nå frem til privat UL i uke 8. Å ha opplevd en MA i uke 12 sitter i kroppen as og stjeler liksom litt av lykken.. :sorry:

Er jo i disse veldig «utsatte» dagene enda nå så er veldig bekymret for at testene ikke skal øke, for at jeg skal få mensen på Ikm i morgen og ja. Er vel egentlig kjemisk jeg er redd for nå i første omgang. Men ting ser ut til å gå riktig vei på testene heldigvis. føles veldig rart at jeg ikke har ømme pupper eller noen av de andre symptomene jeg hadde forrige graviditet. Der er skummelt. Bare å ha is i magen de neste dagene nå

Er så redd for at progesteronstøtten skal skjule en sa. At det ikke går bra, men at blødningen ikke startet på grunn av progesteronen.
Har du brukt progesteron lenge? Jeg har gått på det etter el i 5 år når vi har vært i prøving, og har aldri opplevd at progesteron (flere typer) har utsatt blødning noe særlig. De gangene jeg har mistet tidlig har mensen vært 3-4 dager forsinket, men har regnet med at det hadde å gjøre med at jeg var gravid, og at det tar noen dager for kroppen å kvittere. Vet ikke hvor langt på vei du er, men progesteron holder ikke tilbake en SA i ukesvis liksom.

Har du brukt progesteron lenge? Jeg har gått på det etter el i 5 år når vi har vært i prøving, og har aldri opplevd at progesteron (flere typer) har utsatt blødning noe særlig. De gangene jeg har mistet tidlig har mensen vært 3-4 dager forsinket, men har regnet med at det hadde å gjøre med at jeg var gravid, og at det tar noen dager for kroppen å kvittere. Vet ikke hvor langt på vei du er, men progesteron holder ikke tilbake en SA i ukesvis liksom.
Har brukt det siden før sommeren og med forrige barn. Er bare 4+2 i dag så er bare bekymret for alt som kan gå gale. Hadde en kjemisk etter ivf og da begynte jeg å blø selv om jeg gikk på dobbel dose av det jeg gjør nå, så vil jo tro at det skjer fort denne gangen også hvis jeg skulle mistet.

Har brukt det siden før sommeren og med forrige barn. Er bare 4+2 i dag så er bare bekymret for alt som kan gå gale. Hadde en kjemisk etter ivf og da begynte jeg å blø selv om jeg gikk på dobbel dose av det jeg gjør nå, så vil jo tro at det skjer fort denne gangen også hvis jeg skulle mistet.
Skjønner … Og forstår godt bekymringen din! Er omtrent like langt på vei og går på Duphaston. Tre piller om dagen. Svelges. Er så bekymret for å miste enda en gang at jeg tror kvalmen stammer fra det.

Skjønner … Og forstår godt bekymringen din! Er omtrent like langt på vei og går på Duphaston. Tre piller om dagen. Svelges. Er så bekymret for å miste enda en gang at jeg tror kvalmen stammer fra det.
Jeg tar bare en cycoglest til dagen, så er ganske liten dose jeg går på. Ikke rart du blir kvalm av den bekymringen, det høres jo ut som dere har vært gjennom noen veldig tøffe år! :Heartred

Jeg er veldig bekymret for HCG-målingen min. Tok en måling 5+3 som var på 4700, også ville gynekologen ta en ny i går 6+3. Den var på 14859. Så det vil si at hvis verdien doblet seg fra 5+3 til 5+6 (tre døgn), ville verdien vært 9400 da. Deretter skulle den jo helst doblet seg de neste tre døgnene også, altså skulle den vært ca 18900 6+2?
Men verdien kan kanskje bruke enda litt mer tid på å doble seg når man har kommet så langt? Noen som vet?
Chat GPT prøver å betrygge meg (sier det jeg vil høre :p), mens når jeg Googler blir jeg kjemperedd! Skulle aldri målt HCG-måling igjen, for da spinner jo tankekverna i spiral nedover. :dead:

Jeg er veldig bekymret for HCG-målingen min. Tok en måling 5+3 som var på 4700, også ville gynekologen ta en ny i går 6+3. Den var på 14859. Så det vil si at hvis verdien doblet seg fra 5+3 til 5+6 (tre døgn), ville verdien vært 9400 da. Deretter skulle den jo helst doblet seg de neste tre døgnene også, altså skulle den vært ca 18900 6+2?
Men verdien kan kanskje bruke enda litt mer tid på å doble seg når man har kommet så langt? Noen som vet?
Chat GPT prøver å betrygge meg (sier det jeg vil høre :p), mens når jeg Googler blir jeg kjemperedd! Skulle aldri målt HCG-måling igjen, for da spinner jo tankekverna i spiral nedover. :dead:
Dobler det seg ikke hver tredje dag ca etter uke 5?

Dobler det seg ikke hver tredje dag ca etter uke 5?
Jo, det er det jeg leser når jeg googler, men noen plasser står det at det kan gå over fire døgn når verdiene har passert 6000. Hvis det er 2-3 døgn så går det ikke bra, men holder fast i håpet om at det kan gå over fire døgn også. Får bare håpe, og se på neste UL hvordan det går. :nailbiting:

Holder fast i dette enn så lenge: «It makes little sense to follow the hCG values above 6,000 mIU/ml as at this point the increase is normally slower and not related to how well the pregnancy is doing. In most normal pregnancies at an hCG level below 1,200 mIU/ml, the hCG usually doubles every 48-72 hours. At levels below 6,000 mIU/ml, the hCG levels normally increase by at least 60% every 2-3 days. A rise of at least 35% over 48 hours can still be considered normal.»

Back
Topp