Vil ha nr 2!! (etter MA og SA) - GRAVID❤️

23+0 :Heartred
Ser jeg har vært dårlig til å oppdatere her inne, men føler ikke det er så stor forskjell uke til uke, så da får det bare bli en gang i blant. Nå har jeg i alle fall bikket levedyktighetsgrensen, så det er veldig deilig! Men regner med (og håper) at han ikke kommer på lenge enda! :)
Ellers er formen ganske god. Jeg har foreløpig sluppet unna ryggproblemene jeg hadde med førstemann. Så i loggen min at de startet 22+1 sist, så krysser alt jeg har for at det ikke kommer denne gangen! Mini er også veldig aktiv. Mye mer enn førstemann, noe som er veldig deilig. Sist hadde jeg noen skremmende episoder der det ble stille, men det hadde nok med morkaken å gjøre. Den skal jo være bak nå. Skal på kontroll om 2 mnd ca for å kontrollere at den ikke ligger over åpningen.
Jobber 50%. Har ikke energi eller hjernekapasitet til mer rett og slett, og jobben min er veldig streng på timeføring og fakturering mot kunder, så det er veldig stress til vanlig også. Hadde jeg hatt en annen jobb kunne jeg nok jobbet fullt eller en høyere prosent. Vurderer å se etter noe annet når jeg går ut i perm faktisk.
Kommende uke kommer svigers på besøk fra statene også drar vi alle til Irland sammen :D Tiden går veldig fort nå, prøver å nyte så mye som mulig, men blir naturligvis mindre tid med en fra før :p
Neste kontroll er hos jordmor om 1,5 uke. Gleder meg til å se henne igjen og få snakket om fødselen med førstemann og forhåpentligvis lagt en liten plan for denne gang! Begynner å stresse litt med det kjenner jeg.

26+0:
3 uker siden sist ser jeg nå, så på tide med en liten oppdatering :)
Magen vokser og nå begynner jakkene å bli litt trange når jeg lukker de. Dette problemet slapp jeg med førstemann siden han ble født på sensommeren, men må nok snart krype til korset og stjele en av mannen sine jakker :hilarious:
Mini er veldig aktiv for øvrig. Mye mer enn storebror, men mulig det er pga morkaken er bak denne gangen og at jeg kjenner mer. Deilig er det i alle fall å slippe å bekymre meg for nok liv :)
Ellers var jeg hos jordmor for halvannen uke siden. Syntes fortsatt hun er veldig grei. Rakk ikke så mye prat om fødsel, men håper vi tar det på kontrollen i uke 28. Fikk takk kikhostevaksinen da, og skal ta influensavaksinen på tirsdag via jobb. RS-vaksinen ble jeg også anbefalt så skal ta den i november/desember tenker jeg:)
Formen er grei nok, men har begynt å kjenne det i ryggen når jeg sitter sånn som forrige gang. Bestilte meg en tur til fysio i morgen, men tviler egentlig på at hun får gjort så mye siden jeg tror det er nerver i klem. Men kanskje jeg kan få noen øvelser for bekkenet i det minste som jeg også kjenner fra tid til annen. Krysser alt jeg har for at det ikke blir så mye verre i alle fall, for nå begynner det å bli vanskelig å fysisk være på jobb :dead:

28+3:
Kommet meg inn i 3.trimester nå. Hvor blir tiden av?!? :nailbiting:
Var hos jordmor i dag og alt var fint. Lav hb, men det var som forventet, så blir mye jern videre. Lillegutt var aktiv som vanlig og vokser som han skal :love017
Har begynt på gravidyoga nå og skal gå på det en dag i uken frem til litt ut i desember. Liker egentlig litt mer fart på treningen, men er veldig godt å komme seg ut av huset og få truffet andre gravide! Jobber kun på hjemmekontor nå pga den dumme ryggen, så blir fort ensomt. Kiropraktor og fysioterapeut hjalp ikke og de omtalte meg som et mysterietilfelle som de aldri hadde sett før. Mest sannsynlig er det muskulært og jeg må bare vente til fødsel for at det skal gå over. Var sånn med førstemann også :dead:
Ellers god form. Veldig mobil og føler meg ikke tung enda. For uten om ryggplagene nyter jeg graviditeten og boblen til meg og mini :Heartred

30+1:
Helt sykt at jeg nå er oppå 30-talllet i uker! Nå går tiden litt for fort her egentlig :nailbiting:
Mye likt som tidligere, sliter mye med ryggen. Skal forlenge sykemeldingen min på 50% i dag, men vurderer om jeg kanskje må ned bittelitt til. Sliter veldig med effektiviteten når jeg må halvsitte i sofaen med store rapporter og analyser, og jeg ender opp med å sitte i 8t for å kunne levere 50%. Blir ikke mye avslapping da… Samtidig sitter det langt inne å be om mer, så jeg skal tenke litt på det utover dagen.
Ellers har jeg begynt å tenke mye på fødsel. Gruer meg veldig denne gangen. Har både angst for at det skal gå veldig fort (styrtfødsel med første) og at jeg ikke rekker frem, og redd for at jeg skal slite like mye mentalt som sist med opplevelsen. Gleder meg ikke akkurat til smertene heller. Håper jeg slipper å kjenne riene i lårene denne gangen.
Skal til jordmor om to uker, men da blir det en vikar, så usikker på om hun vil prate om det, eller vente til min faste er tilbake. I så fall blir det ikke før langt uti desember.
Ellers vokser magen stadig og lillegutt er stort sett aktiv hele tiden :Heartblue

IMG_8821.jpeg

30+1:
Helt sykt at jeg nå er oppå 30-talllet i uker! Nå går tiden litt for fort her egentlig :nailbiting:
Mye likt som tidligere, sliter mye med ryggen. Skal forlenge sykemeldingen min på 50% i dag, men vurderer om jeg kanskje må ned bittelitt til. Sliter veldig med effektiviteten når jeg må halvsitte i sofaen med store rapporter og analyser, og jeg ender opp med å sitte i 8t for å kunne levere 50%. Blir ikke mye avslapping da… Samtidig sitter det langt inne å be om mer, så jeg skal tenke litt på det utover dagen.
Ellers har jeg begynt å tenke mye på fødsel. Gruer meg veldig denne gangen. Har både angst for at det skal gå veldig fort (styrtfødsel med første) og at jeg ikke rekker frem, og redd for at jeg skal slite like mye mentalt som sist med opplevelsen. Gleder meg ikke akkurat til smertene heller. Håper jeg slipper å kjenne riene i lårene denne gangen.
Skal til jordmor om to uker, men da blir det en vikar, så usikker på om hun vil prate om det, eller vente til min faste er tilbake. I så fall blir det ikke før langt uti desember.
Ellers vokser magen stadig og lillegutt er stort sett aktiv hele tiden :Heartblue

Vis vedlegget 474022
Så fin mage! Ja, husker når bikket 30 uker at alt gikk fort! Lykke til!:D

32+1:
Har nå vært på ultralydkontroll for morkaken og den hadde heldigvis flyttet seg langt opp og unna åpningen, så da er jeg klarert for vaginal fødsel :hello2 Den ligger definitivt bak fremdeles (noe jeg egentlig merker godt mtp liv), så da er den sagaen lukket :p

Legen spurte meg om jeg skulle føde på LUNA og jeg sa i utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt til det, men da lurte han på hvorfor. Hadde egentlig ikke noe godt svar annet enn at det gikk så fort sist og jeg ikke helt så poenget. Har ikke fått noe info om det heller, men syntes fødsel generelt er så vanskelig å forholde meg til denne gangen. Vil liksom ikke tenke på det, men må jo forberede meg litt. Skal til jordmor igjen i morgen (dog en vikar), så håper vi endelig får snakket litt rundt det. Jeg trenger hjelp til å finne ut hva jeg vil i alle fall.

Men alt var helt tipp topp med lillebror. Ligger med hodet ned, noe jeg for øvrig har mistenkt en stund. Estimert til 1,9 kg, så helt perfekt og gjennomsnittlig :love017

Back
Topp