Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Du får godt med lokalbedøvelse, ellers ikke noe mer. Jeg syns ikke det har vært noe vondt i det hele tatt, men det er sikkert litt individuelt. Tipper du blir positivt overrasket :happy: Fort gjort er det også. Masse lykke til!
Takk for svar. Håper det ikke gjør vondt, og at legen er hyggelig
 
Hei!
Jeg fikk følgende en halvtime før uttaket:
2g Paracet
50mg Diclofenac
3,75mg Dormicum

Og så setter de en form for bedøvelse der nede også.

Jeg var nok på grensen til å bli overstimluert, for jeg hadde det veldig vondt før uttaket. Så de lovet at jeg skulle få noe som heter oxynorm om det ble et neste uttak (noe det blir til høsten).
Jeg har fått paracet, voltaren og dormicum.
 
Var vondt, men gikk greit. Fikk ut 4 egg, så blir spennende om noen overlever til innsett
Får krysse fingrene for det! :) Spennede dager nå! Kan spørre om ekstra smertestillende om det blir ny runde. Jeg har fått oxynorm og det hjelper på! Slapper av mye bedre :)
Masse lykke til videre! :Heartred
 
Var vondt, men gikk greit. Fikk ut 4 egg, så blir spennende om noen overlever til innsett
Gjorde vondt på meg også, men det er ikke alle som opplever det slik, så jeg ville ikke nevne det.

Da blir det innsett på dag to, ikke sant? :) Forstod det slik at det er antall egg ut som avgjør hvilken dag de setter inn igjen.
Jeg fikk ut 5, og fikk beskjed (rett etter uttaket) om at jeg skulle ha innsett på dag to.

Masse lykke til! :Heartred
 
Gjorde vondt på meg også, men det er ikke alle som opplever det slik, så jeg ville ikke nevne det.

Da blir det innsett på dag to, ikke sant? :) Forstod det slik at det er antall egg ut som avgjør hvilken dag de setter inn igjen.
Jeg fikk ut 5, og fikk beskjed (rett etter uttaket) om at jeg skulle ha innsett på dag to.

Masse lykke til! :Heartred
Ja, innsett i morgen. Kun et som har latt seg befruktet, så må bare håpe at det er gullegget :nailbiting: og at det overlever natten
 
Da har jeg fått satt inn et egg. Legen sa det var "helt perfekt, så bra man kan få". Så da krysser jeg fingrene for at han ikke sier det til alle, men at det faktisk var et veldig bra egg. Avslutningsvis sa han at han trodde jeg.ble gravid nå. Ble helt satt ut da han sa det.
 
Da har jeg fått satt inn et egg. Legen sa det var "helt perfekt, så bra man kan få". Så da krysser jeg fingrene for at han ikke sier det til alle, men at det faktisk var et veldig bra egg. Avslutningsvis sa han at han trodde jeg.ble gravid nå. Ble helt satt ut da han sa det.
Gratulerer! Nå må den bare klore seg fast.

Nå er du inne i de berømte 14 dagene med venting, som alle snakker om. Jeg forsøkte bevvist å fylle tiden min med avtaler og aktiviteter, for å få tiden til å gå. Gikk fortsatt tregt, men det hjalp litt :)
 
Gratulerer! Nå må den bare klore seg fast.

Nå er du inne i de berømte 14 dagene med venting, som alle snakker om. Jeg forsøkte bevvist å fylle tiden min med avtaler og aktiviteter, for å få tiden til å gå. Gikk fortsatt tregt, men det hjalp litt :)
Jeg skal ta blodprøve mandag 26. Ferien starter til helga, så tror jeg skal klare å fylle fagene med ting :happy:
 
Hei dere. Testet negativ i dag tidlig, 13 dpo/rugedag 11. Da er det vel bare å slutte på crinone, og vente på tr!?
Vet dere forresten hvor lang ventetid det er for oppstart av ny stimulering? Er det 21 uker som det står på helenorge? :wideyed:
 
Hei dere. Testet negativ i dag tidlig, 13 dpo/rugedag 11. Da er det vel bare å slutte på crinone, og vente på tr!?
Vet dere forresten hvor lang ventetid det er for oppstart av ny stimulering? Er det 21 uker som det står på helenorge? :wideyed:
Så kjedelig at den er negativ da!
Du må vente med å stoppe med medisiner til du har tatt blodprøve og fått beskjed fra Riksen, tror ikke det er så lang ventetid. Tror det gjelder hvis man skal ha første forsøket. Bare å spørre når du snakker med Riksen så får du avtalt nytt forsøk :) pleier å variere fra å starte opp på neste syklus til en måned eller 2 på fryseforsøk tror jeg.
 
Så kjedelig at den er negativ da!
Du må vente med å stoppe med medisiner til du har tatt blodprøve og fått beskjed fra Riksen, tror ikke det er så lang ventetid. Tror det gjelder hvis man skal ha første forsøket. Bare å spørre når du snakker med Riksen så får du avtalt nytt forsøk :) pleier å variere fra å starte opp på neste syklus til en måned eller 2 på fryseforsøk tror jeg.
Jeg skal desverre ikke ga fryseforsøk. Fikk kun et egg. Håper det ikke er mange måneder ventetid på neste forsøk :crybaby2
 
Jeg skal desverre ikke ga fryseforsøk. Fikk kun et egg. Håper det ikke er mange måneder ventetid på neste forsøk :crybaby2
Åja, nei håpe det går fort! Tror de har fått unna litt av etterslepet fra nedstegningen! Krysser alt for at det ikke tar lang tid! Kan hende du må vente en syklus, men husker at man må ha en blødning mellom ferskforsøk.
 
Jeg skal desverre ikke ga fryseforsøk. Fikk kun et egg. Håper det ikke er mange måneder ventetid på neste forsøk :crybaby2
Synd å høre det, Ventepus ❤️

Jeg hadde en kjemisk graviditet i juni (jeg fikk også kun et embryo på forrige runde). På grunn av sommerferien og etterslep, sa dem at jeg kunne starte opp med stimulering først i september. August var fullbooket.

Så det er litt ventetid dessverre, men du slipper sommerferien som gjør pausen enda lenger ;)
 
Hei. Godt spørsmål.
De bad meg ringe i starten av august for å begynne å planlegge ny runde. Har tenkt å prøve å ringe førstkommende mandag.
Jeg må også ringe inn mens i neste uke i forbindelse med oppstart fryseforsøk, men ble plutselig usikker på når de åpner. Ringte nå og det gikk å trykke 1 for sykepleier og det var ingen melding om feriestengt :bored: Så de må enten ha åpnet allerede eller så har de telefonen åpen også i ferien? Jaja, de hadde vel ikke bedt oss om å ringe eller planlagt nytt forsøk om de har stengt tenker jeg.
 
Back
Topp