Babytøy

Hvor mange grader vasker du babytøy på?

• 30

Votes: 0 0,0%
  • 40

Votes: 3 60,0%
  • 60

Votes: 2 40,0%
  • 90

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    5

Vilde26

Flørter med forumet
Septembertassene 2026
På vaskemaskinen er det et eget program til babytøy men det er 90 grader? Hvor mange grader skal babytøy vaskes på?

Kan du ikke stille på temperaturen på babytøy programmet?

90 grader så vil mye tøy krympe.

Last edited:
Kommer an på! Og kommer an på vaskemaskinen.

Jeg vasker ikke babytøy separat. Jeg samler likt tøy, og vasker. Av økonomiske og tidsbesparende hensyn.

Ull vasker jeg på ullprogram 30 grader, men er det flekkete må jeg noen ganger vaske to ganger.

Bomull kan jeg finne på å vaske både på 30 grader, 40 grader og 60 grader.
Har kokvasket på 90 grader også :cool: Putter i tørketrommel gjør jeg også.

Bomull på 40 og ull/silke/bambus på 30 Kluter og håndklær osv vasker vi på 60. Vasker også bare sammen med resten av familien sitt, vi bruker alle parfumefritt vaskemiddel.

Jeg har vasket det meste på 30 eller 40, sammen med annet tøy, men bruker allergivennlig vaskemiddel. Vår første baby sølte lite (lite gulp), så det holdt, supplert med sitronsåpe til små lekkasjer.
Bomullstøy kunne jeg vaske på 60 hvis mye melkesøl eller bæsj på, men det hørte til sjeldenhetene. Hvis jeg var usikker på om det var rent etter vask, la jeg det heller i kokvarmt vann for sterilisering.

Kommer an på! Og kommer an på vaskemaskinen.

Jeg vasker ikke babytøy separat. Jeg samler likt tøy, og vasker. Av økonomiske og tidsbesparende hensyn.

Ull vasker jeg på ullprogram 30 grader, men er det flekkete må jeg noen ganger vaske to ganger.

Bomull kan jeg finne på å vaske både på 30 grader, 40 grader og 60 grader.
Har kokvasket på 90 grader også :cool: Putter i tørketrommel gjør jeg også.
Samme her :hilarious:
Omtrent alt går på 40 grader, om det lukter litt eller vanskelige flekker, prøver jeg 60, om det ikke funker - 90. Da er det vinn eller forsvinn. Enten tåler det det, eller ikke:hilarious::hilarious:
Her går det i farget vask eller hvit/beige:angelic:
Tror jeg jammen hiver det meste av ull sammen der og.

Og alt går i tørketrommelen. (Utenom ull da, hvis jeg husker å fiske det utav :wideyed:)
:hilarious::hilarious:

Mer sjel enn det orker jeg ikke å legge i det. Hehehe.

Back
Topp