førstegangsprøver☀️
Flørter med forumet
Takk for svarDet er liksom ikke noe å gjøre med, så det er gjerne bare det svaret man får - selv om jeg syns det er veldig kjipt! Så forbanna vanskelig kan det ikke være å gi gravide og redde damer en ultralyd når de blør. Men den kyniske sannheten er vel at det er såpass vanlig med ufarlig blødning, SA og MA før uke 12 at de ikke vil bruke penger på det.
Vil bare si at i svangerskapet mitt med treåringen blødde jeg litt. Hver gang vi hadde samleie, og innimellom bare fordi. Ikke akkurat sååå tidlig som nå, men fra uke 9-10 og oppover. I uke 13 hadde jeg en «større blødning». Det kom av at morkaka lå nærme åpningen og når den vokste så rev den seg litt av og lagde blødning. HELT ufarlig. Og jeg vet at det finnes mange andre ufarlige grunner til blødning også.
Men når man er bekymra og redd så hjelper det lite. Mulighet til å gå privat kanskje?
ja, tenkte det samme. Men det var fastlegen som ganske beskjed om å ringe de eller legevakta hvis der ble verre så kunne de ta en titt. Men selvfølgelig, man veit jo ikke hva legevakta kommer til å si!Sjekka der jeg var å tok privat for et par uker siden, de har ingenting ledig og har påskestengt nå.. nærmeste privat utenom de er 3-4 timer i bil
men har uansett legetime 8 april, så tror jeg skal få til å vente til da hvis jeg ikke får noe på legevakta om det er behov.

Hadde det sist svangerskap i 1 trimester også. Ingenting annet enn koffein funka og koffein synes jeg er så skummelt 1 trimester... det er ikke migrene det er jeg sikker på, men paracet tar ikke LITT av smertene engang. Fant meg et boks med energidrikke nå så får vi se om det er samme type hodepine som sist...
På lik linje med f.eks sex skal være trygt, men både meg og mannen er ikke komfortabel med det så tidlig i svangerskapet "i tilfelle"