Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når du føler for det tenker jegHei! Når er det ok å begynne å kjøpe inn ting til baby, som stelle bord, klær osv?![]()

Jeg kjøpte veldig mye etter forrige baby kom. Kjøpte inn det mest nødvendige som bilstol, vogn, seng, litt klær, stellebord og utstyr som trengs der. Og bæresjal, det elsket jeg! Men butikkene er åpen etter babyen er født også, greit å se an behovet før du kjøper alt.Hva er det en og trenger til baby? Jeg er førstegangs mor og har ikke så mye er faring med unger generelt. Så lurer på hva er trenger til baby kommer
Når jeg "meldte meg" til jordmor, fikk jeg en hel lefse med papirer. Blant disse var det en oversikt over hva du trenger til babyen helt fra start, og hva du bør vente litt med for å se hva behovet ditt erHva er det en og trenger til baby? Jeg er førstegangs mor og har ikke så mye er faring med unger generelt. Så lurer på hva er trenger til baby kommer

Ja bare redd for å gjøre det for tidligt også miste det inni magen men samtidig klør det veldig i fingreneNår du føler for det tenker jeg
Nå vet jeg ikke om alle er som meg, men jeg har kjøpt mye klær brukt til nr. 1. Følger med på div Facebookgrupper, Finn og Tise! Sparer masse penger på det![]()

Skal bokmerke denne posten her og gå tilbake til den om noen måneder når jeg faktisk begynner shoppingenSom førstegangs kommer du til å oppleve at mye er (u)nødvendig, og mye er praktisk selv om det ikke er nødvendigvis livsviktig
Kjøpte klær på Loppeliten/Barneskatter. Brukte mye pysj med fot i str 50 og 56, og omslagsbody var gull i størrelse 50-68. Mye klesskift og bleieskift på de minste
Jeg hadde ikke klart meg uten:
Silverette og Multi-mam
Tena store bind før jeg gikk over til Libresse nattbind
Vi kombinerte amming/pumping, og ble avhengig av sterilisator, pumpe, flasker, oppbevaringsposer til pumpet melk
Gulpekluter
Savnet en smokk på barsel da vi ble innlagt på nytt for lysbehandling/gulsot
Stellematte
Paracet 60mg stikkpille
Neglklipper
D-vitamin
Tørre stellekluter, våtservietter
Inotyol- bleiekrem (vi har så og si ikke brukt Bephanten)
Febertermometer med fleksibel tupp + engangshetter
Tripptrapp med tilbehør
Kjøpte tidlig barnevogn, Voksi sky light (bilstolpose og vognpose vår/sommer/høst) og Voksi Urban/City vinterdunpose
Babybilstol og base, med adapter til vogna
Speil i bilen til å se lille som sjåfør
Babycall Neonate N65, praktisk, men ikke nødvendig i starten da baby sov i nærheten
Whitenoise Moonie bamse - praktisk, men ikke nødvendig
Bæresele ble absolutt nødvendig da jeg trengte hendene fri, og fordi jeg gikk mye tur med hunden og ikke alltid ville ha vogna
Lekegrind for å skjerme baby fra hund, og babygym

Du kan jo bare begynne med en body eller et par sokker?Ja bare redd for å gjøre det for tidligt også miste det inni magen men samtidig klør det veldig i fingrene![]()
Bare for å ha «startet» liksom
Kjøper nok vogna i mai, når feriepengene kommer! Har ikke bestemt meg helt så har frem til da å bestemme meg for ny vogn!Oooo gratulerer med ny bil! Hva endte dere med?Kjøpte baby bilstol i dag faktisk! Og ny bilKjøper nok vogna i mai, når feriepengene kommer! Har ikke bestemt meg helt så har frem til da å bestemme meg for ny vogn!
Endte med bilen mannen har drømt om, kom frem til at vi må ha to biler så da ble det denne først, så blir det konebil som nr 2 (blir sikkert minivan haha)Oooo gratulerer med ny bil! Hva endte dere med?

Tror det er samme bilen som søsteren min og samboeren har om jeg ikke tar feil (bare at de kjøpte i 2021 mener jeg). De har vært veldig fornøyd, bortsett fra noe elektriske problemer nylig. Litt usikker på hva det var, men det var ikke noe alvorlig.Endte med bilen mannen har drømt om, kom frem til at vi må ha to biler så da ble det denne først, så blir det konebil som nr 2 (blir sikkert minivan haha)
Så ble Ford Mustang Mach-E 2025 Long Range! Skal gå med de setene vi har + babystol etter å ha testet så sier oss fornøyd med det!
Komiske her at det er jeg som kjører mest så bli vel mer denne som blir konebilen egentlig![]()
Fordelen med å begynne tidlig er at man kan følge med på bruktmarkedet etter ting man ønsker seg, men som ikke er nødvendig - men praktisk. Og dessverre dyrt nytt?Skal bokmerke denne posten her og gå tilbake til den om noen måneder når jeg faktisk begynner shoppingen![]()
De første månedene sov baby mest i den. Lagt for lur, og flyttet til bagdelen på vogna. Lagt for natten på stua, og flyttet til sengen i løpet av kvelden.
Jaaa, det jeg også tenkteSkal bokmerke denne posten her og gå tilbake til den om noen måneder når jeg faktisk begynner shoppingen![]()

Kanskje du kjenner noen du kan arve eller låne en del ting av?Hva er det en og trenger til baby? Jeg er førstegangs mor og har ikke så mye er faring med unger generelt. Så lurer på hva er trenger til baby kommer