Koalabjørn
Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
✨Juniverse 2026✨
♡ Babymais2026 ♡
Blir så provosert når leger tar hcg så sent! Skikkelig unødvendig bruk av laboratorieresurser og unødvendige bekymringer for pasientene 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, altså - hcg etter uke 6-7 er vel egentlig helt poengløst, for etter det er det vel helst bare UL man tar?Blir så provosert når leger tar hcg så sent! Skikkelig unødvendig bruk av laboratorieresurser og unødvendige bekymringer for pasientene![]()
Ja har funnet litt roen i helgen, og den brune utfloden er nesten vekke nå, så er mindre bekymretÅå en jordbærKjenner meg veldig igjen i bekymringene dine, men håper du klarer å kose deg litt med graviditeten uansett. Min hcg flatet ut allerede når jeg var 6+5 og var på det høyeste 15 000, og han ligger inni magen å koser seg i levende live nå
Det her skal gå helt fint - det manifisterer vi nå! Og herregud så langt du har kommet allerede, kun få uker til du er i 2. trimester!! Når har du neste jordmorkontroll? De kan jo ofte høre etter hjertelyd med doppler, så slipper du å bruke penger på UL. Min jordmor sa at hvis jeg noen gang ble usikker utenom kontrollene så skulle jeg bare ringe så fikk jeg komme innom å lytte på hjerte. Vet ikke om det er en mulighet for deg?
![]()
Takk for at du deler dine erfaringer, og godt å høre at lillemann ligger i magen og koser seg
Det var det fastlegen min sa, at jeg bare kunne komme innom han for sjekk med hans UL apparat, men det var så dårlig skjerm at jeg endte opp med å kanskje bli mer bekymret før enn etter. Har ikke vært hos jordmor enda, men har neste UL om 2 uker, så tenker jeg skal klare å vente to uker. Jeg har jo strengt tatt egentlig ingen signaler eller grunn til å bekymre meg når jeg tenker litt logisk på situasjonen
En blødning etter samleie som går over til brun utflod er jo ikke unormalt iforhold til hva jeg leser på nettet. Jeg vurderer å kjøpe en doppler for å ha hjemme, men tror ikke den kan brukes før uke 12 eller noe. Men det er jo snart faktisk 
Tror jeg skal prøve doppler hjemme hvis alt er ok på UL 26.01, da vet jeg jo det er liv i tilfelle jeg ikke finner hjertelyden selv 
Blir så provosert når leger tar hcg så sent! Skikkelig unødvendig bruk av laboratorieresurser og unødvendige bekymringer for pasientene![]()
Ja skjønte det etter å ha lest på nettet, i uke 10 kunne hcg faktisk stagnere eller gå ned også, da hadde jeg jo blitt kjempebekymret. Men så er heller ikke økende hcg noe bekreftende heller. Så ja, egentlig helt bortkastet! Men fastlegen min er veldig snill, tror bare han ikke vet bedre dessverre (iallefall mitt inntrykk).Ja, altså - hcg etter uke 6-7 er vel egentlig helt poengløst, for etter det er det vel helst bare UL man tar?
Fastleger er dessverre ikke så gode på såntJa skjønte det etter å ha lest på nettet, i uke 10 kunne hcg faktisk stagnere eller gå ned også, da hadde jeg jo blitt kjempebekymret. Men så er heller ikke økende hcg noe bekreftende heller. Så ja, egentlig helt bortkastet! Men fastlegen min er veldig snill, tror bare han ikke vet bedre dessverre (iallefall mitt inntrykk).

HurraSe - jeg har fått banner fra termingruppen - Augusteplene 2026![]()
Koselig å endelig ha gravidbanner oppe!Se - jeg har fått banner fra termingruppen - Augusteplene 2026![]()
Jepp! Ihvertfall etter uke i hvor man ser hjerteaksjon ganske greit dersom det er tilstede.Ja, altså - hcg etter uke 6-7 er vel egentlig helt poengløst, for etter det er det vel helst bare UL man tar?
Stor milepæl!Se - jeg har fått banner fra termingruppen - Augusteplene 2026![]()
Ja, jeg har opplevelse av at de fleste ser hjertet ca uke 6, men kanskje ikke før 7-8 på litt dårligere UL apparat... Uansett er det jo da egentlig bedre å.henvise til 1 UL enn å ta to hcg på det tidspunktet.Jepp! Ihvertfall etter uke i hvor man ser hjerteaksjon ganske greit dersom det er tilstede.

10 + 4 - ny brun blødning
Ikveld kl 19 begynte ny brun blødning. Har avtatt litt nå kl 21 men pågår fremdeles. Får se hvordan natten blir![]()
med de siste 3 guttene har jeg hatt hematom og lettblødende livmorhals, og vet det føles så tungt
Så utrolig stressende10 + 4 - ny brun blødning
Ikveld kl 19 begynte ny brun blødning. Har avtatt litt nå kl 21 men pågår fremdeles. Får se hvordan natten blir![]()
Tusen takk, håper det går bra ja og at det bare er uskyldigHåper det kun er en ufarlig blødning(brunt er gammelt blod)med de siste 3 guttene har jeg hatt hematom og lettblødende livmorhals, og vet det føles så tungt
Dette SKAL gå bra, kjære du
![]()

Har bestilt UL time torsdags kveld så skal få sjekket det da
Betryggende å høre om tilfeller som går bra så takk for at du deler 
Ja har tenkt på deg og historien din et par ganger den siste uken og ikveld, fortalte min mann også historier din ikveld: «Solskinnsbobla blødde mye men det gikk bra med henne!»Så utrolig stressendehåper det bare er morkaken som er litt i veien eller noe. Min lå langt nede forrige svangerskap og jeg hadde lettblødende livmorhals
med mange blødninger!! Ikke noe gøy når det er sånn, det er veldig altoppslukende og stressende
![]()

Men ja utrolig stressende. De siste to dagene har det ikke vært brun utflod så har hatt det så mye bedre mentalt, men idag skulle det komme mer og uprovosert. Men har bestilt UL time torsdags kveld privat så får sjekket det da hvis ikke det skjer noen endringer før den tid.Tusen takk, håper det går bra ja og at det bare er uskyldigHar bestilt UL time torsdags kveld så skal få sjekket det da
Betryggende å høre om tilfeller som går bra så takk for at du deler
![]()
Fortsatte å blø helt til uke 10, også ga det seg
Ååå du er søt duJa har tenkt på deg og historien din et par ganger den siste uken og ikveld, fortalte min mann også historier din ikveld: «Solskinnsbobla blødde mye men det gikk bra med henne!»Men ja utrolig stressende. De siste to dagene har det ikke vært brun utflod så har hatt det så mye bedre mentalt, men idag skulle det komme mer og uprovosert. Men har bestilt UL time torsdags kveld privat så får sjekket det da hvis ikke det skjer noen endringer før den tid.