Veien til baby nr 3 ♡ Gravid

Ikkje for å vere den kjipe som kjem med dårlig vibe, men positiv test så tidlig, etter utypisk mens, får varselklokkene til å ringe hos meg med tanke på ektopisk graviditet… håper ikkje det då!
Nei, vi får se hvordan den utvikler seg fremover :Heartred Ingen jubling her i gården før jeg ser det er grei stigning. Tar nok hcg på jobb i morgen tidlig og så sjekker om det er dobling etter 48 timer :nailbiting:

Last edited:
Skrapte sammen hva jeg hadde liggende av ulike tester nå.
1000015443.jpg

1000015441.jpg

1000015447.jpg

Svakere streker, men muligens tynnere urin også. Men det er iallefall NOE her! Så da får vi følge med i spenning fremmover om de blir sterkere. Litt overraska over hvor dårlige metode sine tidligtester er. Babyplan sin vanlige har jo tydeligere strek :hilarious:

Cd 15?????? - Tidenes plot twist!

I dag var altså dag for forventa eggløsning. Men eggløsning lot vente på seg :think005 Litt temp opp i dag tidlig, men ingen symptomer på el annet enn litt murring.
Vis vedlegget 477375
Testa etter el i går og lh var på vei ned. Testa igjen utpå dagen i dag for å sjekke at den fortsatte ned grunnet manglende symptomer på el. Og neida var på vei opp igjen.
Vis vedlegget 477379
Meget frustrert dyppa jeg en vanlig hcg test samtidig som sist el test bare for å utelukke og gikk for å sette på tørketrommelen. Etter 5 min møtte dette meg på badet :nailbiting::nailbiting:
Vis vedlegget 477380
Den er ROSA i virkeligheten. Vanlig babyplan så sensitivitet er vel 25 eller noe slikt??? Hadde såklart hellt ut urinen for jeg forventa IKKE dette!! Skviiiiste ut 2 dråper til for å ta en tidligtest.
Vis vedlegget 477381Vis vedlegget 477382
Strek. På. Begge!!!
Det var ikke slik jeg så for meg dagen. Jeg skjelver. For ett sjokk :dead: Har ikke sagt noe til mannen en gang for jeg tror ikke på det? Tester igjen når kidsa har lagt seg. Tidenes merkeligste syklus jeg aner ikke når el var engang??

Har hatt hodepine/migrene siden fredag og i dag sprakk jeg og tok en ibux for å få litt smertelette. Funka jo det, men kjenner det veeeldig på samvittigheten nå :sad010 men jeg reagerer enda mer på hcg enn lh, så er ikke så rart migrenen ikke slipper taket. Jeg er helt i sjokk folkens. Har ikke sagt det til mannen en gang for jeg tror ikke på det selv?? Skulle hatt eggløsning i dag og her sitter jeg med positiv test?
Wow skjønner godt at du er helt i sjokk! Håper det bare var en veldig tidlig eggløsning og at alt utvikler seg sånn det skal :love017

Cd 16

Tok ny test i dag tidlig. Fortsatt strek, men svak. Svakere enn i går. Rakk ikke ta bilde før jeg måtte løpe ut dørene. Mulig jeg tester sterkere om kveldene? Uansett skal det så lite til når det er såpass tidlig. Urinen så tynnere ut enn første gang jeg testa. Skal ta meg en hcg blodprøve så snart jeg har komt på jobb. Sinnsykt spennent på den. Kommer nok ikke til å hverken tro eller håpe før jeg ser dobling i hcg.

Har så vondt i hodet jeg er også spent på om jeg holder ut hele dagen på jobb :dead:

Cd 16

Tok ny test i dag tidlig. Fortsatt strek, men svak. Svakere enn i går. Rakk ikke ta bilde før jeg måtte løpe ut dørene. Mulig jeg tester sterkere om kveldene? Uansett skal det så lite til når det er såpass tidlig. Urinen så tynnere ut enn første gang jeg testa. Skal ta meg en hcg blodprøve så snart jeg har komt på jobb. Sinnsykt spennent på den. Kommer nok ikke til å hverken tro eller håpe før jeg ser dobling i hcg.

Har så vondt i hodet jeg er også spent på om jeg holder ut hele dagen på jobb :dead:
Ja det er litt for tidlig til at man kan forvente noe sterkere strek på testen. Det er bare noen timer siden du testet positivt første gang. Du er veldig heldig som kan måle hcg på jobb da :happy: Jeg forstår ikke hvordan du orker å gå på jobb med migrene derimot. Også er jo det kjipe at det som hjelper mot migrene er ibux og paracet sammen :sorry: Slet du med migrene de andre svangerskapene dine også?

Ja det er litt for tidlig til at man kan forvente noe sterkere strek på testen. Det er bare noen timer siden du testet positivt første gang. Du er veldig heldig som kan måle hcg på jobb da :happy: Jeg forstår ikke hvordan du orker å gå på jobb med migrene derimot. Også er jo det kjipe at det som hjelper mot migrene er ibux og paracet sammen :sorry: Slet du med migrene de andre svangerskapene dine også?
Både ja og nei. Migrenen forsvant første svangerskapet. Andre svangerskapet derimot fikk jeg kronisk migrene med flere dager med annfall enn uten. På slutten hadde jeg hatt 14 dager i strekk på det værste så jeg ble lagt inn på sykehuset til slutt og fikk "sovedose" for jeg var så utslitt. Så føler det kan gå begge veier om jeg er gravid igjen :think005

Både ja og nei. Migrenen forsvant første svangerskapet. Andre svangerskapet derimot fikk jeg kronisk migrene med flere dager med annfall enn uten. På slutten hadde jeg hatt 14 dager i strekk på det værste så jeg ble lagt inn på sykehuset til slutt og fikk "sovedose" for jeg var så utslitt. Så føler det kan gå begge veier om jeg er gravid igjen :think005
Huff, jeg håper du slipper det igjen :Heartred Var det hele svangerskapet eller bare første trimester?

Enda så gøy og spennende det var med positiv test i går kjenner jeg på at jeg ikke tror dette går veien :think005 hcg ble målt til 5.1, så den er hverken positiv eller negativ, og veldig lav mtp hvor tydelig den første testen var i går. I tillegg målte jeg progesteron som var overraskende lavt. Man trenger progesteron for å holde på ett svangerskap. Kommer til å ta blodprøver igjen på onsdag for å se hvilken vei de går. Også tester jeg urin en gang i morgen. Bare for å se om det fortsatt er strek liksom. Men magefølelsen sier dette mest sannsynlig blir en streifer. Livmorslimhinna er nok ikke tykk nok til at egget klarer klamre seg fast :dontknow

Hm… har noen målt slimhinna i livmor da??
Da jeg ble gravid med nr 2 målte de slimhinna til 7,5mm og det egget blir 2 år i mars :smiley-ashamed004
Selv hadde jeg en merkelig mens denne gangen, blødde kanskje i 3 dager og litt sånn brun-aktig. Likevel ble jeg gravid, og det sitter i livmor.
Så det kan jo hende det bare er veldig tidlig enda? Når hadde du el?
Ser du har målt hcg, så jeg håper det stiger tilstrekkelig :Heartred

Hm… har noen målt slimhinna i livmor da??
Da jeg ble gravid med nr 2 målte de slimhinna til 7,5mm og det egget blir 2 år i mars :smiley-ashamed004
Selv hadde jeg en merkelig mens denne gangen, blødde kanskje i 3 dager og litt sånn brun-aktig. Likevel ble jeg gravid, og det sitter i livmor.
Så det kan jo hende det bare er veldig tidlig enda? Når hadde du el?
Ser du har målt hcg, så jeg håper det stiger tilstrekkelig :Heartred
Jeg aaaner ikke når jeg hadde eggløsning, men er på cd 16 i dag. Ikke målt noe slimhinne, men må jo ha hatt eggløsning nesten umiddelbart etter mens. Synes dette ble en veldig spennende (og frustrerende) syklus :hilarious:

Jeg aaaner ikke når jeg hadde eggløsning, men er på cd 16 i dag. Ikke målt noe slimhinne, men må jo ha hatt eggløsning nesten umiddelbart etter mens. Synes dette ble en veldig spennende (og frustrerende) syklus :hilarious:
Hmmmmm.. kan jo ha hatt el cd 9/10 da?? Sånn suuuuper tidlig el? :hilarious: I så fall ville du jo vært 6-7 dpo, men jeg aner ikke, gi det et par dager og test igjen?

Jeg får gjerne svakt positive g-tester ved megapeak på el-tester. Har iallefall fått det en del ganger når jeg har testet:think005 Kan det være det som har skjedd?❤️

Back
Topp