Hva skal du ha til middag?

Det evige spørsmålet som kommer hver dag :hilarious:
Spiser hovedsaklig supper og saltstenger

Supper da det ikke er det verste å kaste opp igjen, og saltstenger da det ikke trigger kvalmen :smiley-ashamed004

Last edited:
I dag lagde jeg blomkålsuppe, og det var veldig godt! Til og med 2åringen koste seg!

- 1 blomkålhode (i buketter)
- 1 gul løk (finhakket)
- 9 dl vann med kyllingbuljong
- 2,5 dl helmelk
- en kladd rømme eller crème fraisch
- 0,5 purre (kan trolig sløyfes)
- salt og pepper

Løken stekes blank før resten tilsettes. Kok ca 15 min, kjør med stavmikser og la det småkoke noen få min. Superenkelt!

Serverte med sprøstekt bacon, stekt purre (det grønne) og baguette

(Oppskrift fra Trines matblogg)

I dag lagde jeg blomkålsuppe, og det var veldig godt! Til og med 2åringen koste seg!

- 1 blomkålhode (i buketter)
- 1 gul løk (finhakket)
- 9 dl vann med kyllingbuljong
- 2,5 dl helmelk
- en kladd rømme eller crème fraisch
- 0,5 purre (kan trolig sløyfes)
- salt og pepper

Løken stekes blank før resten tilsettes. Kok ca 15 min, kjør med stavmikser og la det småkoke noen få min. Superenkelt!

Serverte med sprøstekt bacon, stekt purre (det grønne) og baguette

(Oppskrift fra Trines matblogg)
Oppskrift til 4 porsjoner, men samboer, jeg og 2åringen spiste opp alt!

Hadde ferdig lasagnen til Ida Gran Jansen idag. Jeg og ongene elsker den de dagene vi ikke gidder å lage noe fra bunn og har lyst på noe sunt:Heartpink

Ble enkelt her også idag, fiskegrateng med masse grønnsaker :joyful:

Idag blir det sunn kebab på hrle familien!
Tortillalefse grov
Mais
Isbergsalat
Valgfri grønnsaker
Reinskav med salt pepper og kebab krydder (finnes i krydderhylla på extra)
Kesam med hvitløk og salt.
Litt chili majo av eget ønske.
Hvis du spiser en lefse og 130-150 g kjøtt er det en middag med 35-45 g protein(muskler til baby)

Vi planlegger Chili con carne til middag i dag. Enkel men ganske sunn middag :)

Jeg skal på julebord idag, og tror det blir noe tapas av noe slag :happy:

Idag ble det pannekaker:hilarious:

Taco med hjemmelaget guacomole

Det ble takeaway pizza i dag :bag:

Men har vært ganske flink denne uken og hatt laks med poteter, raspet gulrot og sånne syltet agurk og en annen dag hadde vi skrei med potetmos (med redusert fløte/smør mengde) og sånn coleslaw typ grønnsaker bare ikke i majones. Har måttet holde meg litt unna luktsterk mat og varme grønnsaker. Går mye i kalde grønnsaker, smoothie og salat om dagen.

Det ble hjemmelaget vårruller:hungry:

Igår var det hjemmelaget pizza med hjemmelaget kålsalat og rømmedressing til

Idag ble det hjemmelaget tikka masala, salat med iceberg, tomater, agurk, rødløk, sukkererter. Og salat med revet gulrøtter, ananas i biter og rosiner. Servert med ris. Kokosmel til å strø over :happy119

Grønnsakpasta, men dessverre for kvalm til å orke noe særlig av den

Her ble det Bulgur, halloumi, søtpotet, agurk og tzatziki :happy: skulle hatt noe brød ved siden, men glemte å kjøpe :hilarious:

I dag var jeg hjemme og mannen hadde eksamen, så ungene har vært hos besteforeldrene. Jeg fikk skikkelig craving på gatekjøkkenmat, så jeg bestilte levering hjem. Var veldig godt til jeg hadde spist det opp.. Har vært såå kvalm resten av dagen. Har måttet småspise frukt og saltkjeks…:meh:

Loaded fries var altså ikke noe særlig likevel :smiley-ashamed004 I morgen blir det nok Wok med masse grønnsaker og ris.

Lasagne med salat og hvitløksbaguetter til

Back
Topp