Svangerskapsdiabetes

Dere som har tatt glukosebelastning og fått påvist sv.diabetes. Målte dere langtidsblodskukkeret i starten av svangerskapet? Hva var resultatet ders der?

Jeg skal ta glukosebelastning neste uke. Jeg tok det også med førstemann som er født i 24. Det ble da ikke påvist. Men siden min far har dia1 så blir jeg på nytt henvist.
Jeg gjorde ikke det :) ble henvist til glukosebelastning I uke 24 etter at jeg var på samtale på sykehuset om fødselsangst.. mest pga jeg fødte en 4 kg gutt 3 uker før tiden sist svangerskap, og da ble jeg ikke testet for SV diabetes

Det synes jeg var veldig rart. Spesielt mtp at de bruker det samme blodet på legekontoret som er sendt inn til furst. Er det da noe feil med maskinen på legekontoret? Hm..

Og det med målinger skjønner jeg plutselig ingenting av. For legen min bruker >9 etter 2 timer på glukosebelastning.. har ikke hørt om at noen bruker andre tall på det?

Synes du har fine tall da :) de er litt lavere en mine❤️ kanskje spørre jordmor også? Sånn for å være helt sikker? :)
Jeg syns også det er rart, men alle målingene er jo under grenseverdiene så sånn sett er det jo bra.

Jeg tok blodsukker hos legen tidligere i svangerskapet også, fordi jeg drakk så mye at jeg ville sjekke om det var noe svangerskapsdiabetes på gang. Da hadde de også målt feil eller oppgitt feil verdi til legen i alle fall. Så verdien legen og jeg fikk av laben på legekontoret var høyere enn den egentlige verdien :hilarious: Da fikk jeg melding av legen etter jeg hadde dratt med beklagelse og korrigering av verdien han hadde gitt meg. Begge verdiene da også var fine da, men jeg kjenner jo at jeg blir litt skeptisk til hvor mye man kan stole på legekontorets målinger :hilarious:

De på laben har også glemt diverse andre ting de andre gangene jeg har vært der :hilarious: legen min virker flink og ordentlig altså, men de på laben surrer ganske mye og han vises tydelig irritasjon over dem han også :p så jeg er glad for at jeg får oppfølging av jordmor i tillegg slik at hun kan «dobbeltsjekke» ting for meg :) skal dit i neste uke så kan jo spørre henne om det er vanlig med så stor forskjell på målingene fra legekontoret og Fürst.

Jeg gjorde ikke det :) ble henvist til glukosebelastning I uke 24 etter at jeg var på samtale på sykehuset om fødselsangst.. mest pga jeg fødte en 4 kg gutt 3 uker før tiden sist svangerskap, og da ble jeg ikke testet for SV diabetes
Takk for svar :)

Back
Topp