Jeg ville jo helst ha unngått desember/tidlig januar i alle fall, men under ordinær prøving har jeg ikke hatt noe valg sånn. Ved ivf, har jeg vært så heldig at spiren sitter på første forsøk, så på spiren jeg bærer på nå er det med vilje mars-termin.
For vår del er sommeren dårlig tidspunkt pga jobben til gubben, så vi hadde lyst på termin mellom februar og mai. Etter sommeren har gått det også, men har allerede to julibarn, ett i oktober og ett i november (som forresten skulle være januarbaby, så man vet jo egentlig aldri.).
I vår omkrets har vi Montessoriskole, så det med utvikling og skole har ikke vært noe vi har tenkt på nå. Liker pedagogikken der bedre, spesielt for de minste barna.
Barnehagestart har heller ikke vært noe vi har tenkt på; jeg liker ikke sende barna mine i bhg før de er over 1,5 år uansett, helst nærmere 2 år; og har heldigvis hatt muligheten til å holde dem hjemme så lenge.
Her går det mest på at jeg synes det høres kjipt ut å ha bursdag helt oppi jula, og synes som barn at midten av november var gruelig sent på året.

I tillegg til at sommeren er travel, og sommerstengte fødeavd er kjedelig, selv om vi ikke er de
mest påvirkende sånn.
Også har jeg ikke testet vårbaby enda. Høres jo fint ut å bli ferdig med renselse og verste puppesprenget til sommeren, f.eks
Men man kan jo aldri planlegge 100%. Plutselig føder man prematurt, plutselig sliter man med å bli gravid, plutselig sitter spiren uten at man planlegger det..