Lil_Sol ♡

Tusen takk :shy: mange tanker og følelser nå, overgangen fra 1 til 2 var jo ikke så voldsom, blir annerledes nå for de blir så mye tettere.. kjenner på en slags frykt for relasjonen til minste, uten at jeg klarer å sette ord på det. Føles ikke rasjonelt ut akkurat :smiley-ashamed004
Er litt verre når de er så tette ja. Ikke nødvendigvis i relasjon da, men man blir litt mer tappet for energi. Men blir jo nesten 2,5 år mellom dem, som sånn sett er en fin alder! De får jo en del glede av hverandre sånn. Tror det går bare fint ❤️

Er litt verre når de er så tette ja. Ikke nødvendigvis i relasjon da, men man blir litt mer tappet for energi. Men blir jo nesten 2,5 år mellom dem, som sånn sett er en fin alder! De får jo en del glede av hverandre sånn. Tror det går bare fint ❤️
Jeg klamrer meg til at jeg ser jo de med tette søsken rundt meg og at det går fint :shy: Ah det føles så uvirkelig fremdeles. Klarer ikke helt å tro på det, har sett på testene mange ganger :hilarious:

*Blåse bort støv*

Hei!

God jul!

Tidligere i dag sto jeg i gangen, på vei for å hente bestemor som skulle spise julelunsj hos oss. På vei ut døra sier jeg at jeg må tisse IGJEN, syns jeg har tissa så mye i dag, og samboer sier at jeg sikkert er gravid. Så ler jeg bare, «haha ja særlig» altså jeg gapskratter før jeg går. Henter bestemor og går på badet for å tisse da, også tenker jeg at jeg kan da svi av den ene testen jeg har fra babyplan.

Test-streken lyste mot meg med en gang, og kontrollstreken kom etterpå. Jeg ler igjen, tenker at dette er feil, men tar den med opp for å vise samboer. Fortet meg å finne igjen bilnøklene for å kjøre til bensinstasjonen etter en test eller to til, de hadde bare RFSU, men skitt au.

De var også positive, så nå sitter vi her da, rimelig sjokkerte begge to og venter egentlig bare på å få kjørt hjem bestemor så vi får snakka om dette her :hilarious: :smiley-ashamed004

Vis vedlegget 476460

God jul..?? :hilarious:
Wow gratulerer så mye!! :love017 Må være helt sprøtt (og deilig) å få en positiv test på den måten når du tidligere har brukt lang tid på prøving :shy: Koselig å ha deg tilbake her på forumet! 2,5 års aldersforskjell høres helt topp ut :Heartred

Jeg klamrer meg til at jeg ser jo de med tette søsken rundt meg og at det går fint :shy: Ah det føles så uvirkelig fremdeles. Klarer ikke helt å tro på det, har sett på testene mange ganger :hilarious:

Går nok fint. Er rett under 2 år mellom mine to minste (blir 2,5 år++ mellom 4&5), og det er nå mest at det kan bli litt travelt innimellom. Men det har begynt å bli bedre nå som minste nærmer seg 2,5. De kan faktisk leke sammen og passer på hverandre, og MÅ ikke nødvendigvis ha min fulle oppmerksomhet begge to hele tiden. Men hender seg også at jeg må fremdeles være mamma-sandwich mellom to små, da. Blir spennende med enda en liten en oppi det :hilarious:

Wow gratulerer så mye!! :love017 Må være helt sprøtt (og deilig) å få en positiv test på den måten når du tidligere har brukt lang tid på prøving :shy: Koselig å ha deg tilbake her på forumet! 2,5 års aldersforskjell høres helt topp ut :Heartred
Tusen takk :love7 Ja, jeg trodde det var tull! Ble helt skjelven og bare lo. Det er akkurat det som gjør det hele så uvirkelig, at det tok oss så lang tid med lillemor, og jeg måtte bruke letrozol, sette ovitrelle og progesteron, til å nå stå helt uforberedt på badet og være gravid i uke 5! Føler jeg har gått glipp av en hel måned :hilarious:
Takk for det alfakrøll, jeg håper du kommer etter sporenstreks :Heartred:love7

Går nok fint. Er rett under 2 år mellom mine to minste (blir 2,5 år++ mellom 4&5), og det er nå mest at det kan bli litt travelt innimellom. Men det har begynt å bli bedre nå som minste nærmer seg 2,5. De kan faktisk leke sammen og passer på hverandre, og MÅ ikke nødvendigvis ha min fulle oppmerksomhet begge to hele tiden. Men hender seg også at jeg må fremdeles være mamma-sandwich mellom to små, da. Blir spennende med enda en liten en oppi det :hilarious:
Ååh det høres jo veldig fint ut da men også litt travelt :hilarious: Ikke helt sikker på hvordan vi skal gjøre ting fremover hvis det er liv i magehuset, minste sover fremdeles i vår seng :shy:

Slenger inn en liten gravidoppdatering, mest for min egen del.

GravidUke: 5+1
Formen: tipp topp!
Symptomer:
- ikke kvalm
- ikke ømme bryst (noe jeg syns er veldig rart, hadde det med begge de to andre!)
- trøtt, har sovnet under legging i to uker, men avfeid det som sleeeten
- emosjonell/hormonell, også avfeid som PMS but I guess not :smiley-angelic006
- noe ligamentsmerter/lett murring
- lyserosa på papiret den 23, men det ble med det (husker jeg forbannet egen kropp og var helt sikker på at nå kom jeg til å få mensen på jobb:hilarious: )

Tanker:
Ønsker å få tatt en ul så fort jeg «kan», sikter meg inn på 5/1 da vil jeg være 6+4 og jeg antar det da går an å se/høre noe.
Vi har kommet frem til at vi velger å beholde dersom det er liv. Mange bekymringer har jo meldt seg, om det sitter i livmoren eller om det har festet seg i arret siden jeg ikke har andre symptomer enn at jeg er trøtt.. Jeg har spist ingefær, lakris, kamskjell, MASSE roastbeef… Et glass rødvin ble det og til middagen den 24/12.

Dette kom så brått på, så uventet. Det er kanskje naivt å si også, men når man første gang prøvde så lenge og etterpå har hatt stabil- sykluser med litt rare blødninger , dette er det siste jeg trodde kom til å skje. Det føles av den grunn «ment to be», men det gjenstår å se da om det er liv laga.

Dere får holde ut med meg ei stund til da, kanskje :dance008

Ååh det høres jo veldig fint ut da men også litt travelt :hilarious: Ikke helt sikker på hvordan vi skal gjøre ting fremover hvis det er liv i magehuset, minste sover fremdeles i vår seng :shy:
Det gjør minstemor her og mange netter. Jeg prøver få hun i egen seng i alle fall i blant. Men blir vel til at gubben må sove på sofaen og de små med meg i senga. Skal sette opp bedsiden sånn at lillebror kan dras over til sitt eget "space" i alle fall

Det gjør minstemor her og mange netter. Jeg prøver få hun i egen seng i alle fall i blant. Men blir vel til at gubben må sove på sofaen og de små med meg i senga. Skal sette opp bedsiden sånn at lillebror kan dras over til sitt eget "space" i alle fall
Her starter hun natten i egen seng, men havner i vår ila natten. Ser for meg at vi kjøper en bedside crib (ja, vi solgte jo den vi hadde :hilarious:) også flytter vi nattbordet mitt i alle fall slik at vi kan dytte senga mer inntil veggen og bedside crib, også om hun ikke sover på eget rom innen da får vi flytte senga hennes inntil samboers side :smiley-ashamed004

Slenger inn en liten gravidoppdatering, mest for min egen del.

GravidUke: 5+1
Formen: tipp topp!
Symptomer:
- ikke kvalm
- ikke ømme bryst (noe jeg syns er veldig rart, hadde det med begge de to andre!)
- trøtt, har sovnet under legging i to uker, men avfeid det som sleeeten
- emosjonell/hormonell, også avfeid som PMS but I guess not :smiley-angelic006
- noe ligamentsmerter/lett murring
- lyserosa på papiret den 23, men det ble med det (husker jeg forbannet egen kropp og var helt sikker på at nå kom jeg til å få mensen på jobb:hilarious: )

Tanker:
Ønsker å få tatt en ul så fort jeg «kan», sikter meg inn på 5/1 da vil jeg være 6+4 og jeg antar det da går an å se/høre noe.
Vi har kommet frem til at vi velger å beholde dersom det er liv. Mange bekymringer har jo meldt seg, om det sitter i livmoren eller om det har festet seg i arret siden jeg ikke har andre symptomer enn at jeg er trøtt.. Jeg har spist ingefær, lakris, kamskjell, MASSE roastbeef… Et glass rødvin ble det og til middagen den 24/12.

Dette kom så brått på, så uventet. Det er kanskje naivt å si også, men når man første gang prøvde så lenge og etterpå har hatt stabil- sykluser med litt rare blødninger , dette er det siste jeg trodde kom til å skje. Det føles av den grunn «ment to be», men det gjenstår å se da om det er liv laga.

Dere får holde ut med meg ei stund til da, kanskje :dance008
Trøste seg med at det du får i deg før uke 6, er som regel "alt eller ingenting".

Dvs, enten mister man, eller så går det bra. Og da gjelder det i hovedsak større mengder alkohol, eller forgiftninger i kroppen som fører til SA der og da. Så det du har fått i deg til nå, tror jeg ikke du skal tenke på.
(Og sånne ting som kan gjøre deg syk; listeria og toxo er sjeldent i mat, så sannsynligheten er lav for at du har fått det i deg).

Og lakris er forresten bare bevist skadelig i store mengder, litt er lov. Ingefær også ; helt lov å spise ingefær i mat osv, det er bare ikke anbefalt konsentrert shot.
Biff er generelt sett lite Toxoplasma i, da kyr blir kvitt parasitten veldig fort. Det KAN skje, hvis du er veldig uheldig og finner en helt ny smittet ku som blir slaktet, men sjeldent.
Så.. ja. Det du har spist, trenger du ikke tenke på, rett og slett. Hvis det ikke førte til SA der og da omtrent, så påvirker det ingenting heretter. Du og baby deler ikke blodomløp enda :) morkaken er ikke dannet før sånn 6+0. :)

Her starter hun natten i egen seng, men havner i vår ila natten. Ser for meg at vi kjøper en bedside crib (ja, vi solgte jo den vi hadde :hilarious:) også flytter vi nattbordet mitt i alle fall slik at vi kan dytte senga mer inntil veggen og bedside crib, også om hun ikke sover på eget rom innen da får vi flytte senga hennes inntil samboers side :smiley-ashamed004
Jo, men da har du et godt utgangspunkt. Ila de neste månedene, blir hun nok å sove lengre og lengre puljer i egen seng. Plutselig sover hun oftere hele natten der. :)

Gratulerer så mye!! Utrolig gøy :love7 :D:D
Blir spennende med ul om 1,5 uke :woot:

Wow! Kroppen er så rar, gå fra lang prøveperiode til uhell ❤️ Men shit, så utrolig stads, og for et sjokk! Gratulerer så mye! Skjønner at man trenger en ultralyd nå før man klarer helt å lande og begynne å glede seg til det som blir. Ble sjokka bare av å lese det jeg, så kan bare se for meg åssen det er å oppleve det selv :laughing002 Men unner dere virkelig å slippe lang prøveperiode, og få gleden av et uhell. For jeg tror det blir en kjempeglede :love017

Gratulerer så masse :love7

Wow! Kroppen er så rar, gå fra lang prøveperiode til uhell ❤️ Men shit, så utrolig stads, og for et sjokk! Gratulerer så mye! Skjønner at man trenger en ultralyd nå før man klarer helt å lande og begynne å glede seg til det som blir. Ble sjokka bare av å lese det jeg, så kan bare se for meg åssen det er å oppleve det selv :laughing002 Men unner dere virkelig å slippe lang prøveperiode, og få gleden av et uhell. For jeg tror det blir en kjempeglede :love017
Kjemperart!! Tusen takk, ja, det var litt av et sjokk for å si det sånn, og det tar litt tid før det synker inn, så tror den ultralyden blir kjekk å få tatt :smiley-ashamed004
Så fint formulert det siste der, for det er jo ingen dårlig nyhet dette :Heartred Hvordan står det til med dere ?

Gratulerer så mye!! :Heartpink :D Her har lillesøster samme termindato som storesøster hadde. Sist fødte jeg 19 dager før - så er veldig spent nå!! Begynte med full nesting denne uken:hilarious: Fikk plutselig en trang!!

Kjemperart!! Tusen takk, ja, det var litt av et sjokk for å si det sånn, og det tar litt tid før det synker inn, så tror den ultralyden blir kjekk å få tatt :smiley-ashamed004
Så fint formulert det siste der, for det er jo ingen dårlig nyhet dette :Heartred Hvordan står det til med dere ?
Det skjønner jeg så godt! Heldigvis får man tiden nå til å skjønne det. Og det blir jo og mer og mer ekte utover i svangerskapet :)

Så hyggelig at du spør ❤️ Vi har det veldig fint, jeg koser meg så mye som mor til flere. Såpass mye at jeg har begynt å si til mannen at kanskje jeg ønsker meg fire barn :laughing002 Men har for lite erfaring med barn utover egne, så klarer ikke å se for meg åssen det blir når barna blir eldre og hvor mye det vil kreve. Så vi tar det fortsatt som det kommer. For øyeblikket nytes det å ha et søskenpar :love017

Back
Topp