For en fin lege du har
Men ja, anbefaler sterkt å gå til jordmor altså. De har bedre tid, ca dobbelt så lang time der enn hos fastlegen

Og de vet hva de gjør.
Det er fastleger som ikke får til å finne hjertelyd (leter på feil sted), greier ikke ta symfyse-fundus-mål skikkelig og kanskje er usikre på hva som er innen normal-området for gravide. Jordmor har peiling.
Men legen er fin å ha mtp sykemelding, blodprøver i svangerskapet (om du er rh÷ må du ta ny blodprøve i uke 24. Du har også krav på å få kikhostevaksinen, men dette kan gjerne også jordmor fikse).
Meeen om legen din har UL på kontoret sitt, så tror jeg kanskje at jeg ville bestilt et par timer dit bare for å "se at alt er fint"

.
Men spørs på kjemien med jordmor også, ofc.
Svangerskap nr3, når jordmor hadde ferie, så sa jeg at jeg kunne like gjerne ta svangerskapskontrollen min selv fremfor å ta den hos legen. Mamma har jo blodtrykksapparat. Hun kunne si seg enig

Min daværende fastlege (nå har jeg ikke fastlege lenger); beste legen, men null peiling på svangerskap. Går igjen hos vikarene mine også. Jeg har myyyye mer peiling på svangerskap enn legene

Oppdatert på blodprøver, vaksiner, hva som skal måles osv.
Så fint at blodprøvene kan taes tidlig nå, da!! Før var det "etter uke 10, men før uke 16". Da spesielt jernlager osv da. Så jeg har bare tatt i uke 10.