Kines reise

Det er på en måte det jeg håper skal skje hos meg også :smiley-ashamed004 Har allerede hatt infarkt i myomet en gang, men den krympet ikke slik den vanligvis skal. Så når jeg blir gravid kan det hende at den vokser mer, men den burde krympe etter graviditeten slik at det kanskje blir lettere å få nr. 2 da :) Men ja, når jeg hadde infarktet så brakk jeg meg når jeg satt og holdt på å svime av hele dagen i flere dager. Hadde over 200 i crp (betennelsesverdi). Men har full tiltro til at sykehuset kan klare å operere hvis den krymper så fort at der er nødvendig :happy:
Ble jo fortalt på sykehuset at sjansen var større for å bli gravid med myomet enn hvis jeg fjernet den, for når jeg fjerner den så kan det bli så mye arrvev at jeg blir infertil. Så er skikkelig redd for å fjerne det :smiley-ashamed004 Beste som kan skje er at den krymper naturlig!
Glemte helt å svare deg her om dagen. Det høres ut som en catch 22, hvor begge løsningene er mulige problemer. Veldig fint å lese at du har fått time i januar (februar) til time. Håper du får hjelp til å finne ut av veien videre hvis du ikke blir gravid av deg selv innen den tid ❤️ krysser fingrene for at det er din tur snarlig og at neste jul feirer du med baby i armene :love017

Åååh, lykke til❤️

Nå er jeg spent Kine :Heartred Hvordan gikk det?
Fikk gode svar, så det var kjempe behagelig å gå til han. Synes han var kjempe flink :)

Han sa at myomet har tatt over plassen til livmoren og presset livmoren opp i et hjørne. Livmoren er ellers fin, og egglederne og antall egg er veldig veldig bra. Er også i veldig god form og har kjempe fin blodsirkulasjon - men myomet stjeler blodet. Så sirkulasjonen som skulle gått til livmoren blir stjålet av myomet. Derfor mister jeg gang på gang - selv om alt annet er fint.

Men!!! Han sa at det å fjerne myomet bare er som å skrelle av et lag fra en løk, også vil det ikke komme noe arr inni livmor! Når jeg snakket med folkene på KK i september i fjor sa de at sjansen for å få barn med myomet var høyere enn uten pga arrvev!! Føler jeg har blitt så lurt :wtf: Han sa at det alltid er risikoer men at de to kirurgene som gjør slike operasjoner på Haukeland er veldig flinke, så det er riktig plass å fjerne myomet. Det er 3 måneder pause mens det gror da. Så sannsynligvis får jeg operasjon i februar-mars en gang, også er jeg på prøvepause til og med mai og kan prøve igjen i juni :pompus:

Uansett utrolig behagelig å ha noen tider å forholde seg til. Han ville ha meg inn om vi blir gravid 2 uker etter positiv test for å sjekke hvor embryoet plasserer seg.

Fikk gode svar, så det var kjempe behagelig å gå til han. Synes han var kjempe flink :)

Han sa at myomet har tatt over plassen til livmoren og presset livmoren opp i et hjørne. Livmoren er ellers fin, og egglederne og antall egg er veldig veldig bra. Er også i veldig god form og har kjempe fin blodsirkulasjon - men myomet stjeler blodet. Så sirkulasjonen som skulle gått til livmoren blir stjålet av myomet. Derfor mister jeg gang på gang - selv om alt annet er fint.

Men!!! Han sa at det å fjerne myomet bare er som å skrelle av et lag fra en løk, også vil det ikke komme noe arr inni livmor! Når jeg snakket med folkene på KK i september i fjor sa de at sjansen for å få barn med myomet var høyere enn uten pga arrvev!! Føler jeg har blitt så lurt :wtf: Han sa at det alltid er risikoer men at de to kirurgene som gjør slike operasjoner på Haukeland er veldig flinke, så det er riktig plass å fjerne myomet. Det er 3 måneder pause mens det gror da. Så sannsynligvis får jeg operasjon i februar-mars en gang, også er jeg på prøvepause til og med mai og kan prøve igjen i juni :pompus:

Uansett utrolig behagelig å ha noen tider å forholde seg til. Han ville ha meg inn om vi blir gravid 2 uker etter positiv test for å sjekke hvor embryoet plasserer seg.
Men så deilig og endelig få noen svar!!!

Det hørtes lovende ut! Godt å ha fått noen svar og en klarere plan? Det høres ut som dere har gode odds når myomet først opereres vekk ❤️

Back
Topp