Navnetråd

lilleperle

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
♡ Babymais2026 ♡
Hallo :dance008
Hører så lite om navn her inne, er det fordi flere venter på å vite kjønn eller er det fordi dere alle er så chill og allerede har navnene klare?:cool14

Jeg er helt lost, og lurer på om folket vil dele lister med fine navn til inspo her inne selv om folk har forskjellig smak da :computer005

Vi ventet opprinnelig til TUL med å begynne å tenke på praktiske ting inkl navn (og utstyr), men akkurat nå føles det ut som at det er så utrolig lenge igjen at vi har ikke fått somlet oss til å starte :smiley-ashamed004 Tar gjerne også imot tips om gode lister eller ressurser å bruke!

Jeg har ikke giddet å ta det opp enda, sist gang skreiv jeg liste på liste med forslag mens mannen mente at navnet nok ville komme til oss når vi fikk se henne (ikke overraskende endte hun da opp med toppnavnet fra lista mi :laughing002 ). Venter til vi får vite kjønnet, så blir det nok et tema ganske fort. Forestiller meg at det vil være en forventning at mannen «får» navnet denne gangen, så spørs om han ikke engasjerer seg i tema litt tidligere også.

Det diskuteres frem og tilbake i mente..
Vi skal jo ikke vite kjønnet før fødsel, så vi diskuterer navn for begge kjønn. Har absolutt ikke bestemt oss for noe enda. Men kriteriene er at navnet bør være relativt kort, uttales greit på engelsk og SKAL være idiotsikkert å stave. Man skal altså ikke lure på hvordan navnet staves (om det er med c eller k osv).

Hittil har vi to navn på toppen av listene:
Odin og Iris. To navn vi syns klinger godt.
Men lista er lang, og vi ombestemmer oss ca annen hver uke, så er foreløpig ingenting som er skrevet i stein. :laughing002

Vi skal jo ikke vite kjønnet før fødsel, så vi diskuterer navn for begge kjønn. Har absolutt ikke bestemt oss for noe enda. Men kriteriene er at navnet bør være relativt kort, uttales greit på engelsk og SKAL være idiotsikkert å stave. Man skal altså ikke lure på hvordan navnet staves (om det er med c eller k osv).

Men lista er lang, og vi ombestemmer oss ca annen hver uke, så er foreløpig ingenting som er skrevet i stein. :laughing002
Eg har ein Odin :Heartred

Høres ut som vi har like krav til navn!
Odin og Iris var fine :shy: :Heartpink

Jeg har på listen de få jeg syns er ok, men ingen av de gir sånn «wow, dette er navnet!» enda, derfor jeg trenger mer inspo:

Noah (vil stum H bli et problem?)
Theo (vil stum H bli et problem?)
Milo
Milan
Mio
Marlo (fungerer kanskje ikke på norsk)
Wilmer
Jacob (vanskelig med c/k)
Fillip (vanskelig med p/f)

Alma (min favoritt!)
Mie
Svale (jenta sitt forslag)
Alba

Vi skal ikkje vite kjønnet, men me har to på O og eg får aldri ro i sjela om ikkje siste skal få same bokstav! Først og fremst er me uenige om det :rolleyes: storebror har kome med navneforslag på O heilt sjølv, og til tross for at det ikkje er min favoritt på O så kan det jo fort bli det fordi det er så søtt at han kom på det sjølv. Jentenavn er eg heilt låst på og sambuar sjølvsagt uenig. Synd for han, for blir det jente (noko eg egentleg ikkje trur det blir) så heiter ho det eg har låst meg på. Så det så :angel11

Enig i at Odin og Iris er flotte navn! Vi har drodlet litt rundt lignende kriterier som deg, @Lakselusa :joyful: tror vi dessuten har landet sånn ca på at det bør ha to (evt én) stavelse(r), og at det skal fungere greit på svensk og (jeg har familien min det). Mange ting å oppfylle, om det dessuten skal være et navn vi begge liker og ikke har negative forbindelser til :hilarious:

Vi har "gamle" navn på de andre to, veldig glad i gamle norske navn. Hun eldste valgte vi et navn vi likte mens nummer to er oppkalt etter tippoldefar. Nå står det vel igrunn mellom Edith (min farmor som er et av de nydeligste menneskene jeg har møtt), Alfred (tippoldefar på min manns side) eller Albert (kun et navn vi synes er fint).

Så jente er bankers, gutt ett av to :happy:

Det blir nok Oliver her :cat: da vi var på oul var det dette navnet jeg tenkte på i det jordmor sjokkerte oss med at det blir gutt. Rett etter at vi gikk ut av sykehuset sa mannen «jøss så det blir en liten Oliver». Så dette tenkte vi helt uavhengig av hverandre hehe litt gøy.

Men kom opp med en hel liste navn da vi trodde det ble jente:
Sofia
Hella
Mila
Alicja
Lucia
Charlotte
Viktoria
Emilia
Ella
Karoline
Kornelia
Matilda
Olivia
Emma
Aurelia
Amelia
Ada/Adrianna
Nikolina
Gabriella
Freya

Flax det blir gutt for vi klarte IKKE bli enig om jentenavn x)

Det blir nok Oliver her :cat: da vi var på oul var det dette navnet jeg tenkte på i det jordmor sjokkerte oss med at det blir gutt. Rett etter at vi gikk ut av sykehuset sa mannen «jøss så det blir en liten Oliver». Så dette tenkte vi helt uavhengig av hverandre hehe litt gøy.

Sofia
Hella
Mila
Alicja
Lucia
Charlotte
Viktoria
Emilia
Ella
Karoline
Kornelia
Matilda
Olivia
Emma
Aurelia
Amelia
Ada/Adrianna
Nikolina
Gabriella
Freya

For en koselig historie å fortelle lille Oliver etter hvert! :Heartred Og fint navn!

Vi har "gamle" navn på de andre to, veldig glad i gamle norske navn. Hun eldste valgte vi et navn vi likte mens nummer to er oppkalt etter tippoldefar. Nå står det vel igrunn mellom Edith (min farmor som er et av de nydeligste menneskene jeg har møtt), Alfred (tippoldefar på min manns side) eller Albert (kun et navn vi synes er fint).

Så jente er bankers, gutt ett av to :happy:
Disse var kjempefine navn :love017 Klassiske og elegante syns jeg!

Sofia
Hella
Mila
Alicja
Lucia
Charlotte
Viktoria
Emilia
Ella
Karoline
Kornelia
Matilda
Olivia
Emma
Aurelia
Amelia
Ada/Adrianna
Nikolina
Gabriella
Freya

Mange fine navn, deriblant mitt eget og jenta mi sitt :hilarious::love017 Takk for at du deler litt inspo.

Oliver er ett av de koseligste navnene jeg vet! Så utrolig gøy at dere begge tenkte det; det var meant to beee :shy::Heartpink

Back
Topp