Kines reise

Har ikke vært borti noe lignende, annet enn at mellomblødning/eggløsningsblødning forsvant ca 5 ganger etter SA før det kom tilbake. Det kan jo bare være tilfeldig, merket ellers ingen endringer.. progesteron nivå kan du måle hos fastlegen ved blodprøve, tror det er ca. 7-9 dpo. De kan sjekke slimhinnen din 3 dager før EL ja, vil tro det er litt som UL 2 dager før egguttak (vi har i IVF styrt eggløsning på egguttaksdagen) :Heartbigred
Ja kanskje det bare tar noen flere sykluser før jeg også er tilbake på start :sorry: Problemet er at jeg er offshore 7 dpo. Må eventuelt sjekke det neste syklus da :pompus:

Etter at jeg hadde MA i august har jeg bare hatt milde mensener. Forrige syklus varte den i to dager og bestod så og si ikke av friskt blod. Nå har jeg hatt det samme igjen denne syklusen her, har liksom ikke fylt et bind en gang i dag. Bare bytter pga liker ikke å bruke samme bindet for lenge.

Noen som har vært borti noe lignende?

Skal til fertilitetslege 10. Desember og skal absolutt spørre han da. Det er jo 3 dager før EL, så han får jo ikke målt progesteron eller noe sånt noe. Men håper det går fint å sjekke slimhinnen da?
Er innom her og leser litt innimellom selv om jeg ikke har kommentert noe særlig. Du var i samme termingruppe som meg og jeg håper stadig vekk på positive nyheter herfra :Heartpink

Jeg gjennomgikk en MA i fjor august og dessverre tok det mange måneder før jeg følte jeg var hormonelt på plass. Var innom gynekolog, tok blodprøver og alt, men de oppdaget ingen avvik. Skulle faktisk bli henvist videre til IVF i august i år, men heldigvis klaffet det naturlig i juni. Var nok hele tiden hormonene som var i ulage. Vet at for noen som opplever MA så tar det kort tid før hormonene er på plass, mens hos andre igjen tar det dessverre en god stund.

Er innom her og leser litt innimellom selv om jeg ikke har kommentert noe særlig. Du var i samme termingruppe som meg og jeg håper stadig vekk på positive nyheter herfra :Heartpink

Jeg gjennomgikk en MA i fjor august og dessverre tok det mange måneder før jeg følte jeg var hormonelt på plass. Var innom gynekolog, tok blodprøver og alt, men de oppdaget ingen avvik. Skulle faktisk bli henvist videre til IVF i august i år, men heldigvis klaffet det naturlig i juni. Var nok hele tiden hormonene som var i ulage. Vet at for noen som opplever MA så tar det kort tid før hormonene er på plass, mens hos andre igjen tar det dessverre en god stund.
Så endret mens er jo helt sikkert et tegn på at ting ikke er helt på plass :sorry: Gått 4 prøveperioder nå, så håper jeg snart er tilbake til der jeg var føre.

Vennen jeg kjente som anbefalte han fertilitetslegen jeg skal til satte opp en plan med operasjon og umiddelbar ivf etterpå for damen til vennen min. Det endte jo i tvillinger siden de satte inn en og fikk det til naturlig i tillegg etter operasjonen. De ble sendt til en spesialisert klinikk i Trondheim. Nå var ikke det et myom, men håper han kan sende meg et spesialist sted også slik at jeg kan unngå arrvev og slippe bekymringer :Heartred

Vennen jeg kjente som anbefalte han fertilitetslegen jeg skal til satte opp en plan med operasjon og umiddelbar ivf etterpå for damen til vennen min. Det endte jo i tvillinger siden de satte inn en og fikk det til naturlig i tillegg etter operasjonen. De ble sendt til en spesialisert klinikk i Trondheim. Nå var ikke det et myom, men håper han kan sende meg et spesialist sted også slik at jeg kan unngå arrvev og slippe bekymringer :Heartred
Når er det du har time? Blir spennende resultatet av den timen :smiley-angelic001

Hva har de sagt om sjansene for å bli gravid med myomet? Jeg har et familiemedlem som hadde dette og også brukte litt tid på å bli gravid. Tror hun mistet i alle fall to ganger før spira satt, og da ble det nesten terminspire, han kom fire uker før termin. Når babyen ble født var myomet på størrelse som en grapefrukt :oops: Jeg vet ikke hvor det satt eller hvor stort det var ved unnfangelse da.
Jeg har ikke hengt på prøveforumet siden desember i fjor, så jeg har ikke fått med meg reisen din hit, men jeg håper det blir din tur snarlig ❤️

Hva har de sagt om sjansene for å bli gravid med myomet? Jeg har et familiemedlem som hadde dette og også brukte litt tid på å bli gravid. Tror hun mistet i alle fall to ganger før spira satt, og da ble det nesten terminspire, han kom fire uker før termin. Når babyen ble født var myomet på størrelse som en grapefrukt :oops: Jeg vet ikke hvor det satt eller hvor stort det var ved unnfangelse da.
Jeg har ikke hengt på prøveforumet siden desember i fjor, så jeg har ikke fått med meg reisen din hit, men jeg håper det blir din tur snarlig ❤️
Min er på størrelse med 1,5 grapefrukt nå. Største risikoen med å føde med myomet er tidlig fødsel. Så sier de at man skal få litt mer oppfølging igjennom svangerskapet siden det er høyrisiko.

Måtte hun føde med keisersnitt?

Min er på størrelse med 1,5 grapefrukt nå. Største risikoen med å føde med myomet er tidlig fødsel. Så sier de at man skal få litt mer oppfølging igjennom svangerskapet siden det er høyrisiko.

Såpass, det er ganske stort ja :sorry: Hun fødte vaginalt uten problemer. Problemene oppsto de første 1-2 ukene etter fødsel. Myomet hadde vokst godt gjennom graviditeten og etter fødsel «kollapset» det og gikk i forråtnelse siden all den ekstra næringen forsvant. Da ble mammaen dødssyk og måtte hasteopereres. Det gikk bra, men selvfølgelig skummelt.

Såpass, det er ganske stort ja :sorry: Hun fødte vaginalt uten problemer. Problemene oppsto de første 1-2 ukene etter fødsel. Myomet hadde vokst godt gjennom graviditeten og etter fødsel «kollapset» det og gikk i forråtnelse siden all den ekstra næringen forsvant. Da ble mammaen dødssyk og måtte hasteopereres. Det gikk bra, men selvfølgelig skummelt.
Det er på en måte det jeg håper skal skje hos meg også :smiley-ashamed004 Har allerede hatt infarkt i myomet en gang, men den krympet ikke slik den vanligvis skal. Så når jeg blir gravid kan det hende at den vokser mer, men den burde krympe etter graviditeten slik at det kanskje blir lettere å få nr. 2 da :) Men ja, når jeg hadde infarktet så brakk jeg meg når jeg satt og holdt på å svime av hele dagen i flere dager. Hadde over 200 i crp (betennelsesverdi). Men har full tiltro til at sykehuset kan klare å operere hvis den krymper så fort at der er nødvendig :happy:

Det er jo veldig stort! Var det i livmoren? Livmoren er jo ikkje svær til vanlig.

Myomet er større enn livmoren ja. Hvis livmoren er en knyttneve i størrelse til normalt så er myomet mitt knyttneven + fingrene i tillegg i størrelse :sorry:
Wow forstår ikkje korleis det er mulig. Er ikkje overraskande at det er vanskelig å bli gravid om myomet er større enn livmoren.

Wow forstår ikkje korleis det er mulig. Er ikkje overraskande at det er vanskelig å bli gravid om myomet er større enn livmoren.
Ble jo fortalt på sykehuset at sjansen var større for å bli gravid med myomet enn hvis jeg fjernet den, for når jeg fjerner den så kan det bli så mye arrvev at jeg blir infertil. Så er skikkelig redd for å fjerne det :smiley-ashamed004 Beste som kan skje er at den krymper naturlig!

Ble jo fortalt på sykehuset at sjansen var større for å bli gravid med myomet enn hvis jeg fjernet den, for når jeg fjerner den så kan det bli så mye arrvev at jeg blir infertil. Så er skikkelig redd for å fjerne det :smiley-ashamed004 Beste som kan skje er at den krymper naturlig!
Wow det er eit veldig vanskelig valg å ta

Kan jo være lurt son du planlegger ja å få en second opinion hos en ekspert som din venn anbefalte :Heartred

Kan jo være lurt son du planlegger ja å få en second opinion hos en ekspert som din venn anbefalte :Heartred
Ja, tenker jeg også. Har litt på følelsen av at sykehuset ville at jeg skulle prøve først og at det kanskje ikke er så dramatisk som de fikk det til å høres ut som? Det er sikkert ikke en sååå stor sjanse for å bli infertil håper jeg? Men håper han sender meg riktig plass der de er flinkest på slike operasjoner, for da burde det jo sikkert gå fint å fjerne den :happy: Men regner med at han anbefaler ivf med en gang etter operasjon. Innendørs det tidspunktet burde vi ha gått et år med prøving, så da kan vi jo søke litt støtte :happy:

Med mindre det klaffer nå og jeg slipper da, det er jo det aller beste :happy:

Back
Topp