Ultralyd-tråden

Jo, jeg fikk innkalling til både toul (uke 13+0) og oul (uke 18+6) samtidig, omtrent 1-2 uker etter at jordmor sendte inn henvisning. Fra de andre svarene her virker det som om det gjerne er varierende praksis avhengig av hvor man bor?
Da jeg fikk fødeplass på Bærum fikk jeg begge samtidig, men nå har jeg Ullevål og har enda ikke fått tildelt OUL. Lurer også på om det har noe å si at jeg er 18 uker midt i juleferien :anyone

Skulle egentlig ikke ha flere ultralyder før TOUL, men fikk en liten sjekk i dag da jeg likevel var til gynekolog. Så godt å se et bankende hjerte nok en gang :love017 Nå føler jeg at jeg at endelig kan slutte å bekymre meg så fælt:Heartred Ca 11+5 i dag. Har ikke TOUL før jeg er 14+1..

Da jeg fikk fødeplass på Bærum fikk jeg begge samtidig, men nå har jeg Ullevål og har enda ikke fått tildelt OUL. Lurer også på om det har noe å si at jeg er 18 uker midt i juleferien :anyone
Jeg er 18 uker lille julaften, så det virker ikke som om det har noe å si! OUL er 29. desember. Men jeg har fødeplass på Ahus, kanskje annen praksis i Oslo kommune?

Er det slik at de er skikkelig strenger på tidlig UL at de ikke ser på kjønnet?
Står i brevet ganske tydelig at de ikke sjekker dette. Men ser ut for at flere får en liten pekepinn for det :)
Hu var så ÅPENBART regelrytter hun vi var hos så turte ikke spørre engang :bag:

Samme her! Ikke fått noe time til OUL, men har hørt andre får det etter de ha vært vært på TOUL, så jeg venter å ser etter det! :angel8

Ikke fått noen time jeg heller. TOUL på mandag så håper p høre noe etter det. Hvis ikke ringer jeg gyneokologen som har fulgt meg pga blødningene.

Takk for erfaringer! Jeg hadde TOUL for 1 uke siden og har ikke hørt noe om OUL, men skal til jordmor i kommunen neste uke, så får høre litt da hvordan det fungerer her :love017

Alt så bra ut på ultralyd i dag. Ble målt til 13+0 med termin 29. mai, som stemmer overens med menstermin. Fosteret lå først med ryggen til og ville absolutt ikke endre stilling, men med litt hopp og knebøy fra min side og et glass sterk saft fra sykehuset fikk vi til slutt se litt mer. Den ene hånda var fremfor ansiktet eller inni munnen til en hver tid, og jordmor ville ikke si noe om kjønn ettersom fosteret lå vanskelig til med navlestrengen i veien - men det viktigste er at vi fikk konstatert liv, og at alt tilsynelatende er som det skal der inne. Veldig glad og lettet :happy:

Legger ved et litt skurrete ultralydbilde, med liten hånd i liten munn. Ser klare likheter i profilen når jeg sammenligner med tidlig ultralyd av vår førstefødte :Heartred

1664.jpg

Jeg hadde TOUL på mandag. Da var jeg 13+3. Termin 25.mai.
Baby er frisk og rask. Fikk ikke sett nesebein eller målt full lengde, men målte hodet og lårbein. Jordmor sa at det var nok.
Tok også NIPT test for sikkerhetsskyld siden jeg får det gratis. Fikk time til OUL 6.januar. Da er jeg 20+4. Er 18 uker rett før jul, så hadde håpet å få time før jul, men må nok smøre meg tålmodighet. Kjønn ser vi ikke etter, ettersom vi ikke vil vite det før fødsel. :Heartred

Vedlegg

• 20251117_193212.jpg
    20251117_193212.jpg
    540 KB · Visninger: 33
Alt så bra ut på TOUL i dag! Ble målt 13+2 med termin 30. mai, som er akkurat det jeg har tenkt i forhold til eggløsning.

Tydelig nesebein og slank nakkefold. Vi fikk et nydelig bilde av en vinkende hånd :love7
Så også tydelig en liten knopp som sto rett opp så både vi og jordmor tror det er en gutt! Blir spennende å se om det stemmer:Heartblue

Alt så bra ut på TOUL i dag! Ble målt 13+2 med termin 30. mai, som er akkurat det jeg har tenkt i forhold til eggløsning.

Tydelig nesebein og slank nakkefold. Vi fikk et nydelig bilde av en vinkende hånd :love7
Så også tydelig en liten knopp som sto rett opp så både vi og jordmor tror det er en gutt! Blir spennende å se om det stemmer:Heartblue
Ååå så koselig! Blir kjempespennende! :Heartpink :shy:

Back
Topp