❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Da har onsdagen endelig kommet og jeg fikk vite at vi ble evaluert til å få IVF. Fikk også høre at det blir en del ventetid for oppstartssamtale. Kjenner jeg gruer og gleder meg samtidig til alt dette, håper bare ventetiden blir ikke til over nyttår..
:happy090

Hei. Noen av dere som har hatt suksessfull graviditet etter første forsøk? Jeg skal snart sette inn og er veldig spent på hvor lang tid det kan ta.

Hei. Noen av dere som har hatt suksessfull graviditet etter første forsøk? Jeg skal snart sette inn og er veldig spent på hvor lang tid det kan ta.
Jeg er nå gravid i uke 35 med mitt første innsett ☺️ Fikk totalfrys i januar-25 grunnet risiko for overstimulering og så fryseinnsett i april som festet seg ❤️ Vi fikk beskjed om at det var ca 30-40% sjanse for graviditet per innsett for min alder og problemstilling, men det er nok veldig forskjellig fra person til person og situasjon til situasjon - dessverre ingen garantier, men det kan absolutt også gå veldig bra ❤️

Åå, så koselig Håper det går bra for oss også. Jeg er nå relativt ung og frisk, så krysser fingrene. Jeg tror ikke man er forberedt på denne reisen her. Man kan lese mange forskjellige historier, men tror ikke man klarer å forberede seg på alle oppturer og nedturer. Får bare ta en dag av gangen.

Gravid i uke 11 med barn nr 3 nå etter kun ett innsett.
Ble også gravid på første innsett med barn nr 1 og andre innsett med barn nr 2. Kun hatt to uttak som da har blitt tre graviditeter :love2

Hei.
jeg skal begynne på kort protokoll ved neste mens, som er om ca en uke! Da begynner jeg på Bemfola på dag 1 i mens, og fyrmadel på dag 5..

men jeg husker ikke resten av hva de sa i Porsgrunn, hvordan forløpet er videre. Noen som husker ca når mann skal på UL av eggposene, og om de er bra når uttak skjer?

må planlegges litt i forhold til søsken her hjemme

håper noen har sånn ca svar til meg. Og skjønner at alle er forskjellig og ting kan skje.

Ble også gravid på første innsett med barn nr 1 og andre innsett med barn nr 2. Kun hatt to uttak som da har blitt

Ble også gravid på første innsett med barn nr 1 og andre innsett med barn nr 2. Kun hatt to uttak som da har blitt tre graviditeter :love2

Så koselig !:) da er det bare å krysse fingrene. Man har jo hørt om de som har hatt både 10 og 15 innsett og ikke fått det til, så man blir jo bekymret når man står i situasjonen selv.

Hei, alle sammen!
Nå til tirsdag så kommer vi til å ha samtale med sykepleie om IVF, i Crypho så står det at det blir samtale om selve behandlingen. Husker noen av dere hva som blir sagt? Lurer hovedsakelig om det blir bare generell informasjon eller om de kommer til å fortelle litt om hva slags protokoll vi kommer til å ha og kanskje noe om eventuelt oppstart?

Hei, alle sammen!
Nå til tirsdag så kommer vi til å ha samtale med sykepleie om IVF, i Crypho så står det at det blir samtale om selve behandlingen. Husker noen av dere hva som blir sagt? Lurer hovedsakelig om det blir bare generell informasjon eller om de kommer til å fortelle litt om hva slags protokoll vi kommer til å ha og kanskje noe om eventuelt oppstart?
Så spennende! På forsamtalen sjekker de deg med gyn undersøkelse og mannens sperm. Så ser de på hvilke mulighet dere har, og snakker om oppstart.

Så spennende! På forsamtalen sjekker de deg med gyn undersøkelse og mannens sperm. Så ser de på hvilke mulighet dere har, og snakker om oppstart.
Det har de gjort allerede på oss i august, da ble vi satt på stimulering, men nå fant de ut at vi skulle prøve ivf. Vi kommer bare til å ha samtale med sykepleie nå på telefon så lurte litt hvordan det blir ❤️

Det har de gjort allerede på oss i august, da ble vi satt på stimulering, men nå fant de ut at vi skulle prøve ivf. Vi kommer bare til å ha samtale med sykepleie nå på telefon så lurte litt hvordan det blir ❤️
Samtalen vi hadde med sykepleier var hovedsakelig sprøyteopplæring, hvordan man tar medisinen, når etc. Tror også hun gikk litt gjennom gangen i prosessen (sprøyter, ultralyd, uttak, innsett) og hvordan det foregår. Dersom dere har fått en plan fra legen så kan hun også gå gjennom den med dere konkret (kort vs lang protokoll f.eks.). I vårt tilfelle var det satt opp en medisinplan men ikke sendt resepter, så da purret hun på legen så han laget det også ☺️ Vi fikk muligheten til å starte på neste mens, men ville prøve letrozol i noen måneder til etter eget ønske, som var helt greit! Masse lykke til ❤️

Hei.
jeg skal begynne på kort protokoll ved neste mens, som er om ca en uke! Da begynner jeg på Bemfola på dag 1 i mens, og fyrmadel på dag 5..

men jeg husker ikke resten av hva de sa i Porsgrunn, hvordan forløpet er videre. Noen som husker ca når mann skal på UL av eggposene, og om de er bra når uttak skjer?

må planlegges litt i forhold til søsken her hjemme

håper noen har sånn ca svar til meg. Og skjønner at alle er forskjellig og ting kan skje.
Så spennende, masse lykke til! ❤️ Jeg har ikke gått på bemfola, men menopur, så mulig det kan endre litt på datoene, i tillegg til at man jo ofte responderer litt forskjellig på stimuleringen. Er snart et år siden mitt uttak, men jeg hadde vel første UL-kontroll CD 8. Da så folliklene fine ut, så fikk uttak CD 12 uten flere ultralyder. Vet noen må inn igjen for å se på vekst etter dosejustering og slikt, så vanskelig å forespeile det helt, men du burde få datoen for første UL tidlig etter du melder mens og starter på sprøytene! Krysser fingrene for deg ❤️

Så spennende, masse lykke til! ❤️ Jeg har ikke gått på bemfola, men menopur, så mulig det kan endre litt på datoene, i tillegg til at man jo ofte responderer litt forskjellig på stimuleringen. Er snart et år siden mitt uttak, men jeg hadde vel første UL-kontroll CD 8. Da så folliklene fine ut, så fikk uttak CD 12 uten flere ultralyder. Vet noen må inn igjen for å se på vekst etter dosejustering og slikt, så vanskelig å forespeile det helt, men du burde få datoen for første UL tidlig etter du melder mens og starter på sprøytene! Krysser fingrene for deg ❤️
Jeg burde kanskje vite forskjellen, men hva er egentlig forskjellen på lang og kort protokoll?

Jeg burde kanskje vite forskjellen, men hva er egentlig forskjellen på lang og kort protokoll?
Jeg har bare hatt kort protokoll selv, men da er det ofte stimulering i 1-2 uker og så uttak. Tror på lang protokoll starter man med nedregulering av hormoner først, og så stimulering etter noen uker for å bygge opp slimhinne og folliklene før uttak senere, så det hele tar mye lengre tid. I tillegg er det en del som får symptomer av nedreguleringen, blir som en "overgangsalder". Noen responderer bedre på lang enn kort protokoll, så derfor prøver de noen ganger det, men ifølge sykepleier på klinikken var det vanligst med kort protokoll nå ☺️

Åja takk for svar.
Da er jeg sikkert på kort protokoll selv :) gleder meg til å bli ferdig med høsting, for å få slippe svingende symptomer. Men det blir vel verre når egget sitter etter innsett, så er vel bare å bli vant til det først som sist

Da kommer jeg med oppdatering etter samtale med sykepleie, takk for tipsene!
Blir oppstart i januar pga julestengt, mest sannsynlig blir det totalfrys fra første forsøk da jeg har høy AMH (49) og de er redde for overstimulering. Må jo si at sykepleie vi hadde var veldig flink og ga oss detaljert informasjon så føler meg veldig lettet for at nå vet vi 100% hva vi går mot. ❤️

På tirsdag var jeg på uttak, fikk ut 6 egg! Har enda ikke fått noe telefoni så håper og tror alt er som det skal! Synd det er litt kjipt at vi ikke får noe beskjed.. samtidig som jeg forstår, så det er rene samlebåndet der inne, så hadde jo blitt ganske mange og holde oppdater! I morgen skal vi forhåpentligvis til Porsgrunn og sette inn gullegget igjen.. og jeg er så spent.. iiik..

På tirsdag var jeg på uttak, fikk ut 6 egg! Har enda ikke fått noe telefoni så håper og tror alt er som det skal! Synd det er litt kjipt at vi ikke får noe beskjed.. samtidig som jeg forstår, så det er rene samlebåndet der inne, så hadde jo blitt ganske mange og holde oppdater! I morgen skal vi forhåpentligvis til Porsgrunn og sette inn gullegget igjen.. og jeg er så spent.. iiik..
Lykke til, krysser fingrene for deg :love2

Back
Topp