Så kjipt at du må oppleve dette. Er absolutt ikke du som er problemetDa har jeg landet litt etter en slitsom og lang dag. Har skjedd så mye. Igjen. høres ut som en sketsj når jeg sier det høyt.. Forstår om dere tenker at det er jeg som er problemet som opplever så mye rart og feil hele tiden. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å tro på at alt det som skjer med meg skal skje med én person..
Men i korte trekk og med en intensjon om å fokusere mest mulig på det positive (får se hvordan dét går);
Vi fikk ut 5 egg. Problemet er at 4 av de ble hentet ut fra veldig små eggposer og er mest sannsynlig ikke modne. Legen som gjorde UL-kontrollen før uttak (samme som sa hun ikke hadde lest i journalen min for den var så lang) hadde visstnok feiltolket cyste, væskeansamling og sammenvoksninger som eggposer. så det var kun to eggposer som var store nok og de andre var ikke eggposer.. Så denne legen gikk ut ifra feil "gjeng"/gruppe med eggposer når hun beregnet uttak og dosering. Vi har ikke fått snakket med noen om hva som har skjedd ennå så vi er fortsatt veldig forvirra. Men sånn vi forstår det så burde dosen ha blitt økt under kontrollen eller at jeg burde stimulert lengre og fokusert på den gjengen med mindre eggposer fremfor de to store (og cyste og dritt..)
Etter legen som gjorde uttaket i dag oppdaget dette, og kun fikk ut ett egg av de to eggposene som var store nok, så kontaktet hun en annen lege. (Dette var heldigvis hun som vi følte hadde satt seg inn i situasjonen vår og tok oss på alvor før vi startet opp igjen på OUS nå i høst) Hun hjalp til og sa til hun andre at hun skulle tømme de største av de små eggposene også. Itilfellet.. (ett egg etter alt dette var liksom litt lite...)
Hun som gjorde uttaket hadde heller ikke lest særlig i journalen min og begynte å prate om at jeg HAR hydrosalpinx igjen og at jeg skulle henvises til samme (feil)operasjon som ble forsøkt i fjor sommer... Heldigvis var hun andre legen der så jeg slapp å forklare alt der jeg lå og hadde mest lyst til å skrike.. Dette var det vondeste uttaket jeg har hatt til tross for mer smertestillende...
Hadde dette vært et vanlig uttak, med 5 egg fra normale modne eggposer, så hadde jeg vært overlykkelig. Men i realiteten så er det vel kanskje to stk som i det hele tatt er modne. Forbereder oss på dårlige nyheter i morgen tidlig ang befruktning. Men det KAN jo hende det ene lille egget (i den store fine eggposen) er gullegget vårt.. Jeg har klamret meg fast i mindre tegn til håp før ♡
Off, sorry for at det ofte blir så lange innlegg fra meg. Jeg forstår om det blir litt i meste laget for noen.
Man prøver jo stole på at lege gjør rette valg å undersøkelser. Så er det så kjipt alt man må gjennom for dette når det ikke blir optimalt
Men håper virkelig for deg at det blir gullegg til innsett
vet ikke om det blir noen neste gang enda. Tomme for embryo, og hadde i utgangspunktet bestemt oss for å ikke ha et nytt uttak
litt i tenkeboksen her..

Så glad for at det ble 3 befruktet!!
håper dere finner ut av noe dere kan leve fint med videre