4+5
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Du kan regne termin fra eggløsning?4+0. Tror jeg.
Jeg har en merkelig syklus som varer i rundt 47 dager. Derfor kan jeg ikke bruke metoden med å regne fra første dag i siste mens - da ville jeg jo vært sånn 7 uker på vei allerede, og det blir jo riv ruskende galt? Så jeg har egentlig bare latet som at jeg har en gjennomsnittlig lang syklus og regnet basert på det.
Det kan jeg jo òg, men det er vel ikke det lege/jordmor pleier å gjøre?Du kan regne termin fra eggløsning?
I utgangspunktet går de vel ut fra første dag med siste mens, og så justerer de på ultralyd. Jeg regner bare ut fra eggløsning, altså at jeg er 3+6 (13 dpo) i dag. For min egen del syns jeg det gir mest korrekt info rundt forbi. Ut fra mens ville jeg vært 4+4 så forskjellen er ikke så stor men nesten en uke så tidlig har jo litt å si.Det kan jeg jo òg, men det er vel ikke det lege/jordmor pleier å gjøre?
Aha! SkjønnerI utgangspunktet går de vel ut fra første dag med siste mens, og så justerer de på ultralyd. Jeg regner bare ut fra eggløsning, altså at jeg er 3+6 (13 dpo) i dag. For min egen del syns jeg det gir mest korrekt info rundt forbi. Ut fra mens ville jeg vært 4+4 så forskjellen er ikke så stor men nesten en uke så tidlig har jo litt å si.
Takk!