Jordmor eller lege første kontroll?

Jeg var innom fastlegen min veeeldig tidlig (3+3). Hun sendte inn rekvisisjon til Fürst, og jeg betalte kun egenandel der. Legetimen var gratis, og skal være det også. Selv når det er så tidlig. Du er jo der pga. svangerskapsrelaterte ting.
Jeg slapp å bettale noe på fürst fordi det var svangerskapsrelatert og da var det visst dekket av helfo.

Jeg slapp å bettale noe på fürst fordi det var svangerskapsrelatert og da var det visst dekket av helfo.
:dead: Sa du ifra om det selv eller hadde legen lagt det inn i rekvisisjonen? Nå betalte jeg kun 65kr eller noe, så det var ikke all verdens, men greit å vite til neste gang :happy:

:dead: Sa du ifra om det selv eller hadde legen lagt det inn i rekvisisjonen? Nå betalte jeg kun 65kr eller noe, så det var ikke all verdens, men greit å vite til neste gang :happy:
De spurte om jeg var gravid og så sa jeg ja, og da sa de at jeg ikke skulle bettale :happy:

Fikk tildelt jordmortime i uke 18. Det er jo hverken fugl eller fisk ut i fra de kontrollene man skal ha i standardløpet, i uke 6-12 og 24. Jeg må vel uansett ha en legetime rundt uke 12 for å få tatt blodprøver og laget helsekort før ultralyd (henvisningen dit er allerede i boks heldigvis).

Får man gjort de samme tingene i uke 18 som i uke 24? Sjekke urinprøve, ta symfysemål og høre hjertelyd med doppler?

Back
Topp