Symptomtråd

Babymage? Mitt andre svangerskap. Førstemann er litt over året. Sist ble det synlig for meg i uke 11-12. nå har det vært synlig for både meg og samboer fra uke 6-7. Syntes dette er aaalt for tidlig!:sad015:laughing002. Har for øvrig ikke gått opp i vekt, og føler meg heller ikke særlig oppblåst eller forstoppet. Men det kan jo ikke være det lille kissebæret heller? Er det kroppen som husker og bare slipper opp? Dere som har flere graviditeter bak dere, hvor fort kom magen ved senere graviditeter? Tatt UL og det er «bare» en skatt der inne:Heartred
Jeg var på tidlig ultralyd i dag, fikk se et sterkt og fint hjerte :Heartred Jeg spurte om akkurat dette da jeg føler magen allerede har kommet, og vi så alt veldig tydelig og fint med ultralyd utenpå magen (7+1). Da målte hun livmoren min til å allerede ha doblet seg, og var rett nedenfor navlen allerede! Jeg syns det var godt å få bekreftet at det ikke bare var fett:laughing002

Føler jeg er litt øm på livmorhalstappen, litt sånn som kan skje under menstruasjon. Fler som kjenner på det? :shy:

Jeg er så utmattet og føler at hodet mitt er stappa med bomull. Jeg er sykemeldt i to uker til (allerede vært sykemeldt i en uke), og det føles så nederlag. Det jeg kjenner på er ikke normal trøtthet, det er sånn at jeg kunne sovet hele døgnet, og jeg sover store deler av døgnet og.. og hvis jeg prøver å bare bidra litt med å f.eks. henge opp klær, så føles det som at hvert plagg veier minst 8 kg. Det er så tungt. Også er jeg svimmel og, føler jeg skal deise i bakken hver gang jeg reiser meg. Men alle blodprøvene er fine. Besvimte dog når jeg tok de hos legen. Bare sånn på toppen av alt. Flere som føler seg helt elendige ? Så elendige at de har endt med sykemelding?

Føler jeg er litt øm på livmorhalstappen, litt sånn som kan skje under menstruasjon. Fler som kjenner på det? :shy:
Litt flaut å innrømme, men jeg vet faktisk ikke helt hvor livmorhalstappen er, men jeg har også vært øm nederst ved livmoren de siste dagene - som ved mensen som du sier. Så tror det er det samme som du kjenner på :smiley-ashamed004

Jeg er så utmattet og føler at hodet mitt er stappa med bomull. Jeg er sykemeldt i to uker til (allerede vært sykemeldt i en uke), og det føles så nederlag. Det jeg kjenner på er ikke normal trøtthet, det er sånn at jeg kunne sovet hele døgnet, og jeg sover store deler av døgnet og.. og hvis jeg prøver å bare bidra litt med å f.eks. henge opp klær, så føles det som at hvert plagg veier minst 8 kg. Det er så tungt. Også er jeg svimmel og, føler jeg skal deise i bakken hver gang jeg reiser meg. Men alle blodprøvene er fine. Besvimte dog når jeg tok de hos legen. Bare sånn på toppen av alt. Flere som føler seg helt elendige ? Så elendige at de har endt med sykemelding?
Har det ganske likt. Jobber redusert, så føler ikke jeg har «rett» på sykemelding. Håper hver dag det skal snu. Fridagene går til å levere barna, hjem å hvile, en praktisk ting, hvile så hente barna. Helt krise. I tillegg er jeg under utprøving av medisin for en autoimmun sykdom :dead:

Jeg er og veldig utmattet og kvalm, så ikke mye jeg greier å gjøre hver dag. Er sykemeldt fra før

Uff så ille at man skal føle på sånt.
Har det ganske likt. Jobber redusert, så føler ikke jeg har «rett» på sykemelding. Håper hver dag det skal snu. Fridagene går til å levere barna, hjem å hvile, en praktisk ting, hvile så hente barna. Helt krise. I tillegg er jeg under utprøving av medisin for en autoimmun sykdom :dead:
Uff så ille at man skal føle på sånn skam . Det bør jo ikke være sånn men kjente det veldig da jeg ga beskjed til kollegaene mine i dag.. ikke kjekt å bli sykemeldt men noen ganger er det det beste p gjøre for å ta vare på seg selv, familien og den nye spiren i magen.

Litt flaut å innrømme, men jeg vet faktisk ikke helt hvor livmorhalstappen er, men jeg har også vært øm nederst ved livmoren de siste dagene - som ved mensen som du sier. Så tror det er det samme som du kjenner på :smiley-ashamed004
Ingenting er flaut her :joyful: Livmorhalstappen er inne i skjeden, så det kjennes litt ut som ha vondt inne i tissen på en måte? :hilarious: Jeg aner ikke om det er der det gjør vondt heller, men det bare kjennes litt sånn ut.

Ingenting er flaut her :joyful: Livmorhalstappen er inne i skjeden, så det kjennes litt ut som ha vondt inne i tissen på en måte? :hilarious: Jeg aner ikke om det er der det gjør vondt heller, men det bare kjennes litt sånn ut.
Det er bra :joyful: Høres veldig likt ut som hos meg! Sjekker for blod på papiret hele tiden for det føles litt sårt ut inni der. Men vi er vel ganske like langt på vei, så da satser jeg på at det er normalt og ingen fare :joyful:

Det er bra :joyful: Høres veldig likt ut som hos meg! Sjekker for blod på papiret hele tiden for det føles litt sårt ut inni der. Men vi er vel ganske like langt på vei, så da satser jeg på at det er normalt og ingen fare :joyful:
Godt å høre vi er fler, hehe ❤️

Kvaaaalm:arghh::dead::hungover:

Kaster du opp allerede? Syns du det har fungert å forebygge med B6? Går du på xonvea? Håper så inderlig du slipper HG denne gangen!
Var på nippet til å kaste opp under middagen(jeg laget salat, lasagne og hvitløksbaguetter og det bare vokste i munnen på meg) :hungover: Yes, bruker pyridoksin(samme som er i xonvea), afipran og stemetil. Og er driiitkvalm:dead:

I går da vi la oss ble jeg så sykt kvalm, jeg var overbevist om at nå spyr jeg og hadde «forløperen» der magen strammer seg. Lå lenge og fikk ikke sove fordi jeg turte hverken bevege meg eller puste i frykt for å trigge kvalmen! Sto opp for å tisse etter en stund, og plutselig var kvalmen helt borte igjen. Skikkelig sært!:wideyed: Skikkelig sliten etter en sosial kveld, så mulig jeg tøyde strikken litt for langt :inpain:

Back
Topp