Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skjønner at du blir bekymret og stresset. Har du anledning til å få time til lege for å ta blodprøve og sjekke hcg stigning? For noen så blir testene aldri sterkere, og for andre kommer det an på hva slags test de bruker. De er jo egentlig bare til å konstatere om man er gravid eller om man ikke er det, så at vi bekymrede kommende mødre bruker xxxxx antall penger på tester er det nok noen som ler hele veien til banken for. Men vi gjør det jo alle sammen. Uff a meg, alt man skal stresse over. Føler med deg! Men eneste sikre svaret du nå kan få er ved å teste hcg hos legen Med 2-3 dagers mellomrom..Nå vet jeg snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg med disse testene Klarer ikke tenke på noe annet og blir helt gal av å ikke vite… Har fortsatt ekstremt svake tester i dag 18 dpo. Her er morgenurin 16 dpo, morgenurin 18 dpo og kveldsurin 18 dpo. Har bare testet morgenurin de andre dagene så har ikke noe å sammenligne med på kvelden. Og nei, man kan ikke stole på økning på disse, men blir jo likevell stresset når alle er så svake
Har kjøpt flere tester med ukeindikator, men kjenner jeg er redd for å teste i frykt for å fortsatt kun få 1-2 uker. Da blir jeg jo bare enda mer bekymret.
Jeg var faktisk hos legen i går for noe annet. Hun sa at testene var svake pga det var så tidlig enda, og at jeg bare måtte ta tiden til hjelp. Hun er generelt lite forståelsesfull. Nå blir det jo ikke aktuelt før mandag igjen heller.Skjønner at du blir bekymret og stresset. Har du anledning til å få time til lege for å ta blodprøve og sjekke hcg stigning? For noen så blir testene aldri sterkere, og for andre kommer det an på hva slags test de bruker. De er jo egentlig bare til å konstatere om man er gravid eller om man ikke er det, så at vi bekymrede kommende mødre bruker xxxxx antall penger på tester er det nok noen som ler hele veien til banken for. Men vi gjør det jo alle sammen. Uff a meg, alt man skal stresse over. Føler med deg! Men eneste sikre svaret du nå kan få er ved å teste hcg hos legen Med 2-3 dagers mellomrom..
Jeg har dessverre aldri tatt hcg prøve hos legen - men ser at mange andre på forumet her (og andre forum) skriver om det. Kanskje noen har erfaring de vil dele angående detteJeg var faktisk hos legen i går for noe annet. Hun sa at testene var svake pga det var så tidlig enda, og at jeg bare måtte ta tiden til hjelp. Hun er generelt lite forståelsesfull. Nå blir det jo ikke aktuelt før mandag igjen heller.
Må man vanligvis ha legetime for å få målt hcg eller holder det å avtale med resepsjonen/sykepleierne som ta blodprøvene?
I mitt tilfelle har det holdt å ringe inn til legekontoret, be om en rekvisisjon på hcg til fürst, og så har den ligget klar en time senere. Har aldri fått noe videre spørsmål eller fått nei til dette. Har bevisst valgt å gjøre det hos fürst pga kortere ventetid og sånn sett enklere.Jeg var faktisk hos legen i går for noe annet. Hun sa at testene var svake pga det var så tidlig enda, og at jeg bare måtte ta tiden til hjelp. Hun er generelt lite forståelsesfull. Nå blir det jo ikke aktuelt før mandag igjen heller.
Må man vanligvis ha legetime for å få målt hcg eller holder det å avtale med resepsjonen/sykepleierne som ta blodprøvene?
hcg med 2 dagers mellomrom vil nok gi bedre svar.
i går tok jeg test da jeg var 5+1, og forventet å få 3+ da jeg har så sterke tester. Den viste fortsatt 2-3, og jeg tok blodprøve for å måle hcg hos fastlegen for å slippe bekymringer. Blodprøven viste 4100 i hcg da jeg var 5+1 og fikk disse testene
Så ikke stol blindt på dem og la de ødelegge gleden deres
Men du har jo kjempe fine tester joGod morgen! Tenkte jeg bare ville legge ut så andre kanskje ser og slipper å bekymre seg over clear blue digitali går tok jeg test da jeg var 5+1, og forventet å få 3+ da jeg har så sterke tester. Den viste fortsatt 2-3, og jeg tok blodprøve for å måle hcg hos fastlegen for å slippe bekymringer. Blodprøven viste 4100 i hcg da jeg var 5+1 og fikk disse testene
![]()
Bra du deler!!God morgen! Tenkte jeg bare ville legge ut så andre kanskje ser og slipper å bekymre seg over clear blue digitali går tok jeg test da jeg var 5+1, og forventet å få 3+ da jeg har så sterke tester. Den viste fortsatt 2-3, og jeg tok blodprøve for å måle hcg hos fastlegen for å slippe bekymringer. Blodprøven viste 4100 i hcg da jeg var 5+1 og fikk disse testene
![]()
Ikke gi opp enda!Og idag.kjennes ut som mensen er på vei også. Blir noen spennende dager
![]()
Hva som er normalverdier for HCG varier jo veldig om du ser tabellene som ligger ute 
Sånn som eg har det nå hadde det nesten vært bedre og bare begynt og blø enn å sitte på denne pinebenken..Ikke gi opp enda!Hva som er normalverdier for HCG varier jo veldig om du ser tabellene som ligger ute
![]()
Huff, det er så forferdelig vond følelse.. føler virkelig med degSånn som eg har det nå hadde det nesten vært bedre og bare begynt og blø enn å sitte på denne pinebenken..gleder meg veldig til hcg..
furst i Bergen sa jeg kunne komme inn på drop in for hcg prøve uten noe melding fra legen eller noe![]()
Håper du får tatt blodprøven så snart som mulig!Skjønner hvordan du har det, den uvissheten er det værste. Å gå fra å få litt håp og så bli skuffet om hverandre. Jeg hadde og dårlig stigning forrige gangSånn som eg har det nå hadde det nesten vært bedre og bare begynt og blø enn å sitte på denne pinebenken..gleder meg veldig til hcg..
furst i Bergen sa jeg kunne komme inn på drop in for hcg prøve uten noe melding fra legen eller noe![]()
Det er faktisk helt sykt kjipt :/ ikke noe gøy å vente!! :/ er liksom 5+0 i dag om man går etter når eggløsning varHuff, det er så forferdelig vond følelse.. føler virkelig med degHåper du får tatt blodprøven så snart som mulig!
Men de steg vell bra tilslutt?Skjønner hvordan du har det, den uvissheten er det værste. Å gå fra å få litt håp og så bli skuffet om hverandre. Jeg hadde og dårlig stigning forrige gang
Ja, denne gangen var det bare en som så svakere utMen de steg vell bra tilslutt?Eller tenker du når det ikke gikk bra?

Når merket du forrige gang at det ikke gikk?Ja, denne gangen var det bare en som så svakere ut![]()
Fikk mistanke ganske kjapt ved at det var så lite stigning og så fikk jeg mensensmerter. Var en dårlig magefølelse fort, selv om jeg hadde litt symptomer. Fikk 2-3 på digital, men så sank detNår merket du forrige gang at det ikke gikk?![]()
Ååå. Ordnet kroppen opp selv?Fikk mistanke ganske kjapt ved at det var så lite stigning og så fikk jeg mensensmerter. Var en dårlig magefølelse fort, selv om jeg hadde litt symptomer. Fikk 2-3 på digital, men så sank det