IKM UKE 44

Kine 95

Elsker forumet
file_000000005ed06243bc3600d1783609d9.png

Velkommen til IKM uke 44!

Dette er tråden for oss som har IKM i uke 44, og som dermed offisielt sikter mot en liten juli-baby :flower

Her er det fritt frem for tegnleting, EL-panikk, og daglige tester “bare for å se om det er noe der nå” :scratch:pompus:
Noen av oss sverger til salvie-te, granateple, ananaskjerne. Andre til varmeflaske og ren stahet. Uansett metode – vi heier på hverandre gjennom hele lutealfasen (aka ventetidens olympiske gren) :hello2

For å melde dere på, skriv

Brukernavn - alder - barnet du prøver på - prøveperiode - EL (forventet eggløsning) - IKM (ikke kommende mens)

Eksempel:

Kine 95 - 30 - B1 - PP 6 - EL 18/10 - IKM 01/11

Nå er det bare å krysse fingrene, beina og alt annet som kan krysses :shaking2

Mandag 27.10
:homeLåvesvale - 30 - B1 - PP1 - EL 12/10
:home Pippimor - 36 - 21 - PP 6 - EL 13/10
:home thisisGtrying- 30 - B1 - PP 2 - EL 13/10 (beregnet)

Tirsdag 28.10
:home EkstraKjærlighetÅGi - 32 - B1 - PP10 - 13/10
:homeSt4rfish - 36 - B4 - PP 1 - EL 16/10

Onsdag 29.10
:homeNøttespire - 25 - B4 - EL 14/10

Torsdag 30.10
:homeRosaCeline- 39 år- B1- PP3- EL 16/10
:homeMaisaa - 30 år - B2 - PP3 - EL 16.10

Fredag 31.10
:homeMammainnlandet- 25år- B2- PP 1 etter SA- EL 17/10
:homeØnske om nr 2 - 28 - B2 - PP1 - EL 16/10

Lørdag 01.11
:homeKine 95 - 30 - B1 - PP 6 - EL 18/10
:homeLiseMerethe - 30 - B2 - PP13 - El 17/10
:home Heliosia - 23 - B1 - PP2 - EL 17/11
:home Isabells44 - 25 - B1- PP1 etter SA
:home Dizzy - 37 år - b1 - pp2 (etter neg ivf) - EL 18/10

Søndag 02.11
:home<3Tingeling<3 - 35 år - B6 - PP6 - EL 19.10
:homeTurnusmammaen - 30 - B3 - PP3 - El 20/10
:home Libj - 31 - B1 - PP16 - EL 20/10

GRAVID :flower
:homeLåvesvale - 30 - B1 - PP1 - EL 12/10
:home EkstraKjærlighetÅGi - 32 - B1 - PP10 - 13/10
:homeNøttespire - 25 - B4 - EL 14/10
:homeØnske om nr 2 - 28 - B2 - PP1 - EL 16/10
:home Heliosia - 23 - B1 - PP2 - EL 17/11
:home<3Tingeling<3 - 35 år - B6 - PP6 - EL 19.10
:homeMammainnlandet- 25år- B2- PP 1 etter SA- EL 17/10

TR :cool05
:home Pippimor - 36 - 21 - PP 6 - EL 13/10
:home thisisGtrying- 30 - B1 - PP 2 - EL 13/10 (beregnet)
:homeRosaCeline- 39 år- B1- PP3- EL 16/10
:homeSt4rfish - 36 - B4 - PP 1 - EL 16/10
:home Dizzy - 37 år - b1 - pp2 (etter neg ivf) - EL 18/10
:homeTurnusmammaen - 30 - B3 - PP3 - El 20/10
:homeKine 95 - 30 - B1 - PP 6 - EL 18/10
:homeLiseMerethe - 30 - B2 - PP13 - El 17/10
:homeMaisaa - 30 år - B2 - PP3 - EL 16.10
:home Libj - 31 - B1 - PP16 - EL 20/10

Byttet uke :confused005
:homeKlokNoob - 40 - B3 - PP2 - EL19/10
:home Isabells44 - 25 - B1- PP1 etter SA

Last edited:
Sjansen for graviditet for meg denne måneden er jo ikke så høy pga spermen må leve 5 dager før befruktning sannsynligvis, men det er like fullt en prøveperiode for oss med ekstra mye planlegging :confused005 Kjipeste er bare hvis EL ender med å komme senere enn lørdagen. Da er løpet kjørt :smiley-ashamed004

Sjansen for graviditet for meg denne måneden er jo ikke så høy pga spermen må leve 5 dager før befruktning sannsynligvis, men det er like fullt en prøveperiode for oss med ekstra mye planlegging :confused005 Kjipeste er bare hvis EL ender med å komme senere enn lørdagen. Da er løpet kjørt :smiley-ashamed004
Kommer du til å tempe/teste etter el når du er offshore?

Kommer du til å tempe/teste etter el når du er offshore?
Jeg skal tempe, men jeg kommer ikke til å teste veldig aktivt etter EL. Blir nok kun på kveldstid, kanskje morgen også akkurat de 2-3 dagene jeg har topp. Tempen vil jo vise om EL har vært, så siden vi ikke kan gjøre noe mer etter mandagen så blir det litt sånn... Enten fungerte det eller ikke :confused005 :hilarious: Skal se om jeg finner en litt større tesil jeg kan ta med meg for å lage salvie og bringebærblad te da :happy:

Jeg skal tempe, men jeg kommer ikke til å teste veldig aktivt etter EL. Blir nok kun på kveldstid, kanskje morgen også akkurat de 2-3 dagene jeg har topp. Tempen vil jo vise om EL har vært, så siden vi ikke kan gjøre noe mer etter mandagen så blir det litt sånn... Enten fungerte det eller ikke :confused005 :hilarious: Skal se om jeg finner en litt større tesil jeg kan ta med meg for å lage salvie og bringebærblad te da :happy:
Viktig å ha med tesil offshore :hilarious: Er det båt eller plattform du skal?

Første gang jeg joiner, så blir spennende! Brukte Letrozol forrige periode, men hoppet over nå denne gangen.
RosaCeline- 39 år- B1- PP3- EL 16/10- IKM 30/10.
Velkommen! Veldig allright å være en del av et forum når man prøver. Her finner du folk i mange forskjellige aldre og situasjoner :happy: Håper det klaffer for deg raskt :happy:

Det er flytende plattform, så man får bølgene ja. Bare håper jeg ikke får delelugar denne gangen. Det er så behagelig å kunne ta en tur på rommet i lunsjen når man jobber 12 timers dager :smiley-ashamed004
Ser den. Er noe med å ha en egen plass liksom. Hubby jobba en del offshore før og det var veldig koselig de gangene han fikk tid til å ta en samtale ila dagen. Han slapp heldigvis delelugar.

Pha uregelmessig syklus på 25-30 dager, er det vanskelig å finne ut hvor jeg skal være. Men, om jeg har 26 dager skal jeg inn her. Hadde ikke tenkt å tempe, men kanskje det kan være lurt for å få bedre kontroll? Jeg får sette meg inn i det.

KlokNoob - 40 - B3 - PP2 - EL19/10

Ser den. Er noe med å ha en egen plass liksom. Hubby jobba en del offshore før og det var veldig koselig de gangene han fikk tid til å ta en samtale ila dagen. Han slapp heldigvis delelugar.
Det blir vanligvis å ringe rundt etter jobb og etter middag i sånn 21 tiden for min del siden jeg ikke har barn enda. Samboer er jo alltid våken da :) Kommer også litt an på om jeg har meldt meg på noen kveldsaktiviteter. Før jobbet samboeren min litt kveld og dag om i om hverandre (som kokk), men i nye jobben er han alltid ledig på kvelden :happy:

Tror det er veldig vanlig at vi får delelugar pga vi ikke jobber fast rotasjon men bare tar en tur ut innimellom. Kan på en måte forstå den, men samtidig veldig kjipt :smiley-ashamed004 Hadde det ikke vært for MA'en så hadde jeg vært snart 5 måneder gravid nå, så da kunne jeg jo spurt sykepleier om eget rom for å få slappe av i lunsjen hvis jeg får delelugar :smiley-ashamed004

Pha uregelmessig syklus på 25-30 dager, er det vanskelig å finne ut hvor jeg skal være. Men, om jeg har 26 dager skal jeg inn her. Hadde ikke tenkt å tempe, men kanskje det kan være lurt for å få bedre kontroll? Jeg får sette meg inn i det.

KlokNoob - 40 - B3 - PP2 - EL19/10
Med temping får du bare vite i ettertid at du har hatt EL da. Men det er absolutt et nyttig verktøy for å se når du har EL, om progesteron utvikler seg som det burde og om TR er på vei :) Kan anbefales :) Startet jo med det for første gang forrige syklus selv. De fleste stopper å tempe i TR tiden, men siden jeg startet litt sent forrige gang prøver jeg å få tracket mer av syklusen denne gangen. Synes grafen min beveger seg så sakte og kontrollert :hilarious: Oransje er forrige måned, og blå er nå. Er iallfall kommet til samme temp som jeg var på før den droppet før EL forrige prøveperiode :)

Screenshot_20251008_080518_FF App.jpg

Ååå damer, jeg er så glad nå. Offshore turen min ble flyttet en dag slik at jeg reiser ut på tirsdag i stedet for mandag. Det betyr at spermen må leve i 4 dager i stedet for 5(!!) :nailbiting: :hello2 Da har jeg også søndag til gode i tilfelle syklusen skulle blitt bittelitt forlenget også. Sååå kjipt med MA som kommer og tuller til syklusen altså :banghead: Men håper jeg klarer å forkorte syklusen til 26 eller 27 dager med salvie-te.

Syntes nesten jeg kunne kalle det el slim det jeg har i dag, men synes det var bittelitt tidlig. Mulig kroppen er litt tullete da jeg tar receptbelagt slimløsende for tida. :happy090 Første el test ryker i morgen

Syntes nesten jeg kunne kalle det el slim det jeg har i dag, men synes det var bittelitt tidlig. Mulig kroppen er litt tullete da jeg tar receptbelagt slimløsende for tida. :happy090 Første el test ryker i morgen
Haha hva? Allerede? Så det er slimløsende medisin som er hemmeligheten til bra EL slim haha. Du er ikke den første som har oppdaget det. Kanskje jeg må ta i bruk hostesaft trikset selv :hilarious:

Haha hva? Allerede? Så det er slimløsende medisin som er hemmeligheten til bra EL slim haha. Du er ikke den første som har oppdaget det. Kanskje jeg må ta i bruk hostesaft trikset selv :hilarious:
Nå er det ikke vanlig hostesaft jeg tar akkuratt nå da, det er acetylcystein. Brukes bl.a til å behandle cystisk fibrose. Men godt mulig receptfri hostesaft har virkning også :)

Back
Topp