Bekymringstråd

Godt å høre at det kan variere litt. Jeg har ikke fått antydning til ømme pupper engang, det også stresser meg såklart :happy090
Samme her! Hadde det veldig sist, men da også månedlig ifbm mensen. Men har heller ikke hatt ømme pupper siden jeg fødte for snart to år siden, så tenker at det har sammenheng der :D Ellers mye samme som deg! Trøtt, det stikker fortsatt litt rundt livmoren, kjenner på magen at ting flytter/utvider seg (klarer ikke å suge inn magen helt), og det er ikke luft :hilarious: Og plutselig følelse av uggenhet noen ganger i løpet av dagen, men ikke kvalm-kvalm enda.

Samme her! Hadde det veldig sist, men da også månedlig ifbm mensen. Men har heller ikke hatt ømme pupper siden jeg fødte for snart to år siden, så tenker at det har sammenheng der :D Ellers mye samme som deg! Trøtt, det stikker fortsatt litt rundt livmoren, kjenner på magen at ting flytter/utvider seg (klarer ikke å suge inn magen helt), og det er ikke luft :hilarious: Og plutselig følelse av uggenhet noen ganger i løpet av dagen, men ikke kvalm-kvalm enda.
Ja jeg bruker egentlig ikke å ha ømme pupper i normal syklus heller, så det trenger kanskje ikke å bety noe helt enda. Kjenner gjerne litt ekstra murringer etter cyclogest morgen og kveld, så det har jo sikkert en sammenheng med progesteron isåfall. Men den tyngdefølelsen, den er der. Og skikkelig fort andpusten. Måtte teste å suge inn magen nå, og skjønner litt hva du mener tror jeg :laughing002

Påvist progesteronSVIKT skulle det selvsagt stå. Eller har opplevd kjemisk/SA og vil ha en liten ekstra forsikring. Progesteronstøtte øker visst sjansen for at det går bra med 2-3%, men kun hos folk som opplever habituell SA eller er, som meg, eldre. Og er man over 40 teller hver prosent!
Jeg får for øvrig svar på hcg målt fredag (18dpo) i løpet av dagen og skal måle igjen i dag (21dpo) og kan evt dele resultatet her senere om det er stigning innenfor 60% normalen (for det ER innenfor normalen at det ikke dobler seg hver 48. time, noen trenger 72 timer for å doble og har kun 60% stigning mellom 48 timer), om det er noe som kan roe ned andre som får svake eller varierende tester og sammenlikner seg med alle de som viser frem knallsterke tester før IKM
Og så har man de som er som meg, som har så kort lutealfase at det omtrent ikke går å bli gravid uten progesteron-hjelp :hilarious:

Så forresten du spurte tidligere her @Førstegangslykke85 hvor lenge folk har blitt anbefalt å fortsette med Utrogestan (jeg tar 300mg morgen og kveld vaginalt, tror jeg får mensen hele tiden fordi det klisser så enormt ) og min gynekolog som er spesialist i fertilitet sa ta det frem til tidlig ultralyd i uke 7. Er det hjerteslag da, kan jeg stoppe. Skjønner veldig godt frykten for å slutte men progesteron opprettholder jo bare livmorslimhinnen i de første kritiske ukene dersom man har påvist progesteronstøtte (ikke uvanlig for litt ‘eldre’ mødre så vidt jeg har forstått), etter det tar kroppen over produksjonen selv.
Håper det går bra hos deg, det er riiiiimelig krevende disse ukene når man har opplevd kjemisk og/eller SA tidligere, ikke så lett å bare slippe gleden løs.
Jeg produserer i tillegg hcg sakte, kanskje 60% økning i stedet for 100% hver 48.time, så har testet meg ihjel og studert streker med lupe og digital farge-anslyse, man blir jo totalt koko.
Ser flere her får varierende tester med RFSU test ofte strimler, og jeg opplever det samme mens Makesure øker rolig på hver tredje dag. Mitt råd er å kaste de fra rfsu veggimellom og holde seg til ett merke, for sjelefredens skyld.
Krysser fingrene for oss Utrogestan-damene!

Og dere som ikke har fått støttemedisiner: ikke fortvil! Det er bare fint at ingen har tenkt at det er nødvendig! ❤️
Takk for så fint og utfyllende svar :Heartpink Jeg går «bare» på 1 vagitorie 300 mg på kveld.. håper det er nok :shy:

Og jaa så klissete det er. Tenker hele tiden at nå blør jeg.. :sorry: kan bare tenke meg hvordan det er å ta en på morgenen også.

Jeg har privat tidlig ultralyd når jeg er 9+et eller annet, tenker du jeg bør vente til da med å slutte?

Takk for så fint og utfyllende svar :Heartpink Jeg går «bare» på 1 vagitorie 300 mg på kveld.. håper det er nok :shy:

Og jaa så klissete det er. Tenker hele tiden at nå blør jeg.. :sorry: kan bare tenke meg hvordan det er å ta en på morgenen også.

Jeg har privat tidlig ultralyd når jeg er 9+et eller annet, tenker du jeg bør vente til da med å slutte?
Jeg tenker det må være lov å ringe og høre med dem!

Er det flere som opplever stikk/murringer på sidene av magen/livmoren?
Jeg har hatt det siden før positiv test, og er veldig redd for exu igjen (opplevde det i Mai, og fjernet høyre eggleder), men oppleves ekstra mye i kveld, og jeg blir så bekymret.. Men jeg har hatt mest stikk på høyre side, og der har jeg jo ikke eggleder.. men i kveld også på venstre, og litt smerter i korsryggen (kjennes ut som bekken, ikke mensmurringer).
Blir så redd, samtidig som jeg er forferdelig kvalm! Skal heldigvis på ultralyd for å se at det sitter riktig neste torsdag..

Jeg har hatt det siden før positiv test, og er veldig redd for exu igjen (opplevde det i Mai, og fjernet høyre eggleder), men oppleves ekstra mye i kveld, og jeg blir så bekymret.. Men jeg har hatt mest stikk på høyre side, og der har jeg jo ikke eggleder.. men i kveld også på venstre, og litt smerter i korsryggen (kjennes ut som bekken, ikke mensmurringer).
Blir så redd, samtidig som jeg er forferdelig kvalm! Skal heldigvis på ultralyd for å se at det sitter riktig neste torsdag..
Jeg har og stikkinger og følelsen av at det strekkes både høyre og venstre side nede ved livmor/bekken? Opplever at jeg får det når jeg reiser eller beveger meg brådt. Er og litt redd for exu, men har lest meg fram til at det mest sannsynlig er ligamentsmerter
Har og ultralyd neste torsdag.

Jeg har og stikkinger og følelsen av at det strekkes både høyre og venstre side nede ved livmor/bekken? Opplever at jeg får det når jeg reiser eller beveger meg brådt. Er og litt redd for exu, men har lest meg fram til at det mest sannsynlig er ligamentsmerter
Også vært litt stikkinger her. Ikke tenkt over at det er noe en bør bekymre seg for. Så håper det er helt vanlig. :) men jeg har ikke hatt noe frykt for exu da. Heller ingen erfaring på den fronten ❤️❤️

Har også kjent stikk både på høyre og venstre side. Har ikke tenkt mer over det enn at ting er i bevegelse. Tror også det er ligamentsmerter.

Da høres det likt ut som det jeg kjenner på nå. En blanding av stikk og murring? :nailbiting: Har lest murringer også er vanlig, men det er skremmende syns jeg!
Sist forsto jeg at det var exu allerede ved positiv test, hadde ganske intense smerter kun på ene siden, og blødde i de seks ukene det tok legene å finne ut.. så det er jo helt annerledes nå, men fortsatt er jeg livredd og så bekymret! Ekstra glad for å kunne dele erfaringer med dere her da mannen er borte på jakt denne uken, så jeg graver meg ekstra ned i bekymringene da jeg ikke har noen å snakke med!

Tusen takk for svar, det setter jeg pris på! :Heartred Så godt å høre. Som jeg gleder meg til de 12 første ukene er over:nailbiting: regner med jeg ikke er alene om å tenke det..
Ååå ja det er nervepirrende og vente!!! :( jeg var så dum nå å tok enda en test i kveld og den var svakere enn i går. Men var jo bare sånn 2 timer siden sist og med en annen test. Jeg er håpløs :p men nå begynner jo grublingen. Får bare legge meg og prøve igjen i morgen :p

Jeg har også kjent både stikk og murringer og har googlet en del siden jeg også har hatt exu. Men finner gang på gang igjen at det er normalt :happy:
Så godt å høre du heller ikke finner noe veldig skremmende med å google! Kjente du at det var exu før du ble operert? Eller kom det helt overraskende på?

Ååå ja det er nervepirrende og vente!!! :( jeg var så dum nå å tok enda en test i kveld og den var svakere enn i går. Men var jo bare sånn 2 timer siden sist og med en annen test. Jeg er håpløs :p men nå begynner jo grublingen. Får bare legge meg og prøve igjen i morgen :p
Ja, veldig.. :nailbiting:
Ååh, jeg forstår at du blir bekymret! Men det er så mye som kan spille inn på hvor sterke testene blir.. jeg tok to babyplan tester en dag som ble helt forskjellige på samme urin! Selv om det var fra samme pakke.. testing er veldig gøy, men også en stor faktor til unødig bekymring tror jeg:angelic: men det er jo umulig å la være:Heartred

Kjenner jeg er SÅ bekymret denne gangen. Etter å ha mistet I kjemisk og sa , så får jeg ikke ro. Bekymrer meg for å ha for lite symptomer. Ingen kvalme. Ja, skulle ønske jeg var kvalm så jeg kunne følt meg litt gravid. (Beklager til dere som faktisk sliter med kvalme, jeg vet det ikke er bare bare! ) Nå har jeg bare litt ømme bryster.. Av og til litt menssmerter i mage og rygg og da blir jeg hvertfall bekymret.. Det blir litt altoppslukende den bekymringen. Vil bare komme meg trygt gjennom disse ukene. Er helt vilt hvor tregt tiden går, mens jeg bare må avvente å se om det går denne gangen eller ikke
Trenger å blåse ut litt denne uroen

Back
Topp