Baby utstyr

Noen som har erfaring med Stokke sleepi og Leander vugge? :angelic:
Trodde jeg svarte deg, men vi har Stokke sleepi og er veldig fornøyd med den :) Men hadde vi hatt en seng som passet med bedside crib hadde jeg kanskje heller gått for det og kjøpt en enkel sprinkelseng til tiden etterpå.

Forsvarte sleepi økonomisk ved å kjøpe den på tilbud (mini+utvidelse+madrass til mini) og fikk tak i madrass til utvidelsen ubrukt på finn til et par hundrelapper. Da ble ikke prisen så verst, mindre enn det ville blitt å kjøpe bedside + sprinkelseng brukt + ny, god madrass :D

Trodde jeg svarte deg, men vi har Stokke sleepi og er veldig fornøyd med den :) Men hadde vi hatt en seng som passet med bedside crib hadde jeg kanskje heller gått for det og kjøpt en enkel sprinkelseng til tiden etterpå.

Forsvarte sleepi økonomisk ved å kjøpe den på tilbud (mini+utvidelse+madrass til mini) og fikk tak i madrass til utvidelsen ubrukt på finn til et par hundrelapper. Da ble ikke prisen så verst, mindre enn det ville blitt å kjøpe bedside + sprinkelseng brukt + ny, god madrass :D
Jeg ser også på bedside crib nå. Men føler sleepi blir en bedre investering når sengen kan brukes så mange år. Har aldri brukt bedside crib til noen av de andre (som dog er blitt veldig store nå). Så hørte ikke om det konseptet da.

Men vurderer sleepcarrier og sleepi (vugge fikk jeg kjøpt brukt igår på Finn :angelic: )

Jeg ser også på bedside crib nå. Men føler sleepi blir en bedre investering når sengen kan brukes så mange år. Har aldri brukt bedside crib til noen av de andre (som dog er blitt veldig store nå). Så hørte ikke om det konseptet da.

Men vurderer sleepcarrier og sleepi (vugge fikk jeg kjøpt brukt igår på Finn :angelic: )
Ja, vi bruker den jo ennå, og hun kunne brukt den lenge hvis vi ikke trengte den til barnet i magen. Men det er mange ubrukte på Finn fordi barnet ikke vil sove der, og det høres jo deilig ut å slippe å gå ut av sengen for å amme på natt, selv om det gikk helt fint for min del :) Sleepcarrier brukte vi masse, den ville jeg 100% gått for! Så gøy å komme i gang med handlingen :Heartred

Hva bør en tenke på ved kjøp av bilstol? For meg virker de ganske så like alle sammen:think005

Hva bør en tenke på ved kjøp av bilstol? For meg virker de ganske så like alle sammen:think005
Aner ikke..men kjøpte bilsete selv igår. Jeg endte på maxi cosi pebble 360..fordi jeg elsker 360 funksjonen. Husker jeg hadde det med storebror på småbarnsetet hans. Stod mellom dette setet og cybex

Trur ikkje det e så masse å tenka på, utenom vekt kanskje, sjølv om dei fleste er blitt ganske lette. Nå er det faktisk og mulig å kjøpe Axkid fra nyfødt til 7år, ein stol heile tida liksom. Den er heilt super! Men me har ikkje brukt den fordi det er mykje bedre plass og lettere å stue inn 4 unger når ein bruker nyfødtsete :hilarious: så blir nok nyfødtsete til denna kiddoen og, pga plass. Men ellers hadde eg aldri hatt giddo å bruke penger på meir enn ein stol trur eg, så masse er det ikkje verdt å kunne bære ungen i stolen:cool:

Vekt er greit å sjekke :) Vi har besafe sin, den er tyngre enn mange andre, eller var i 2022 da - mulig den er endret siden da. Det som er høvelig med den er at basen kan brukes til neste stol også.

Jeg tror kanskje når det kommer til valg av bilsete, så har livsstil noe å si. Da tenker jeg du er en som holder deg mest hjemme/i ro eller liker og farte mye rundt. Her spiller jo også en rolle om man er førstegangs eller om det e unge nummer 3 feks. Jeg er sosial og var med på ting daglig i barseltiden. Da var det veldig kjekt å ha et bilsete som jeg kunne bære med meg eller feste i vogna og trille med meg.

Om du ser for deg å farte rundt så er min anbefaling å først bestemme seg for vogn. Så kan man eventuelt se hvilken bilstol og adapter som går til.

Vi kjøpte alt på finn og har vært veldig fornøyd. Når ungen var 10 mnd byttet vi til en større type bilstol. Da begynner ungen å bli større og da vil jeg absolutt anbefale bilstol som man kan roteres! Trenger ikke å være 360, men det letter mye på rygg og stress med å løfte opp og feste ungen

Jeg tror kanskje når det kommer til valg av bilsete, så har livsstil noe å si. Da tenker jeg du er en som holder deg mest hjemme/i ro eller liker og farte mye rundt. Her spiller jo også en rolle om man er førstegangs eller om det e unge nummer 3 feks. Jeg er sosial og var med på ting daglig i barseltiden. Da var det veldig kjekt å ha et bilsete som jeg kunne bære med meg eller feste i vogna og trille med meg.

Om du ser for deg å farte rundt så er min anbefaling å først bestemme seg for vogn. Så kan man eventuelt se hvilken bilstol og adapter som går til.

Vi kjøpte alt på finn og har vært veldig fornøyd. Når ungen var 10 mnd byttet vi til en større type bilstol. Da begynner ungen å bli større og da vil jeg absolutt anbefale bilstol som man kan roteres! Trenger ikke å være 360, men det letter mye på rygg og stress med å løfte opp og feste ungen
Sniker litt, men dette var veldig gode tips for min del :) Tusen takk! Godt poeng det med om man vil farte litt rundt, har ikke tenkt på de funksjonene man bør fokusere på da så det var veldig nyttig :)

Ville lest sikkerhetstester og gått ut i fra det. Sjølv om ein bilstol er på markedet er det dessverre ingen garanti for at den er god i kollisjon. Mangen som aldri skulle vore solgt :bag:

Begynner å bli stressa.. Har ikke kjøpt noe enda bortsett fra fire knøttsmå plagg :smiley-ashamed004
Jeg tenker heller ikke at det er noe å stresse med enda. Tenker at alt jeg kjøper nå er fordi jeg vil og fordi jeg synes det er gøy, men at jeg fra nyttår senest må begynne å kjøpe inn av praktiske grunner.

Ikke kjøpt noe vi heller, men stresser heller ikke enda :smiley-ashamed004
Jeg har heller ikke kjøpt noe som helst enda
Jeg tenker heller ikke at det er noe å stresse med enda. Tenker at alt jeg kjøper nå er fordi jeg vil og fordi jeg synes det er gøy, men at jeg fra nyttår senest må begynne å kjøpe inn av praktiske grunner.
Godt å lese at vi er flere :) Synes jeg leser om så mange som har kjøpt både vogn og bilstol og alt mulig, men vi har jo egentlig veldig god tid enda.

Enig i at det ikke er noe hast :)Eneste grunn til at vi kjøpte bilstol er fordi vi traff på et veldig godt tilbud hvor hele pakken kostet 2500 mindre enn vanlig :Heartred

Kjenner det er mange år siden jeg hadde baby og fulgte med på disse tingene :smiley-ashamed004 Hvis noen har god kontroll: hvilken bilstol er mulig å sette på hvilken vogn? Husker at det var så kjekt å bare kunne klikke bilstolen på vogna, men med 2020-barnet fant jeg aldri adapter som passa og det var så frustrerende - så det er høyt på prioriteringslista nå :angelic:

Kjenner det er mange år siden jeg hadde baby og fulgte med på disse tingene :smiley-ashamed004 Hvis noen har god kontroll: hvilken bilstol er mulig å sette på hvilken vogn? Husker at det var så kjekt å bare kunne klikke bilstolen på vogna, men med 2020-barnet fant jeg aldri adapter som passa og det var så frustrerende - så det er høyt på prioriteringslista nå :angelic:
Jeg tror du finner adaptere for alle :) Vi gikk for besafe go beyond som har 360 base og er den eneste som kan legges flat under kjøring. Ved kollisjon vil den automatisk sette seg opp slik at babyen ikke får trykk på nakken. Men den er ganske tung ca 4 kg mens mange andre ligger på 3 kg

Jeg tror du finner adaptere for alle :) Vi gikk for besafe go beyond som har 360 base og er den eneste som kan legges flat under kjøring. Ved kollisjon vil den automatisk sette seg opp slik at babyen ikke får trykk på nakken. Men den er ganske tung ca 4 kg mens mange andre ligger på 3 kg
Takk for tips! Som sagt så fant jeg ikke adapter i 2020. Hadde Emmaljunga vogn men husker ikke hvilken bilstol :smiley-ashamed004 Får prøve å undersøke litt :angelic:

Godt å lese at vi er flere :) Synes jeg leser om så mange som har kjøpt både vogn og bilstol og alt mulig, men vi har jo egentlig veldig god tid enda.
Jeg er enig i at det ikke er noen hast, men mannen har gått i 100% klargjøringsmodus og tilbudskjør :hilarious: Så det er grunnen til at vi har masse i hus allerede.

Han er veldig søt da, og tror det er hans måte å «bidra» på, selv om han gjør masse annet også for å lette hverdagen. Men det passer utmerket for meg, jeg blir litt overveldet over alt man må tenke på, så det er veldig fint at han bare fikser :Heartpink nå er han faktisk ute for å hente en bedside crib som han har kjøpt på Finn :hilarious:

Hadde det vært opp til meg hadde vi ikke hatt noe annet enn de klærne vi kjøpte på bruktmarked i nabolaget :hilarious:

Last edited:
Back
Topp