Skravletråd☘️

Spørsmål!
Jeg kom til å tenke på at jeg har jo en eldre bil, og etter hvert må en jo ha bilsete til baby uten isofix, er disse fremdeles å oppdrive?
Alle babystolar kan festast med belte, null stress :)
Om du tenker på base som blir festa med beltet, så trur eg det er litt vanskeligare å få tak i :bag:

Alle babystolar kan festast med belte, null stress :)
Om du tenker på base som blir festa med beltet, så trur eg det er litt vanskeligare å få tak i :bag:
Jeg har en litt gammel bil som er veteran om noen år til så ehm, janei jeg har ikke sånn fancy greier heh, men finner nok ut av det muligens!

Flere som syns tiden går sakte? :facepalm: Føler jeg har vært gravid i en evighet, også har vi bare visst om det i 3 uker liksom :hilarious:
Både ja og nei, føle det har tatt lang tid før me sa det til jentene, og så sjekka dei appen for å se kor stor babyen var og så spør hu eine, hæ, har du vært gravid i 49 dagar og holdt det skjult for oss sååå lenge? Og eg berre hæ? Har eg? :laughing021 fant ut eg hadde vist det i over 3 uker ja, hørtes brått masse ut, samtidig som tida snegler. Men, erfaringsmessig så går det i bølger❤️ komme jo veldig ann på formen, er man dårlig går tids fryktelig sakte...

Sitter i mine egne tanker i kveld, mannen ute på fest og jeg sitter her alene. Sitter å tenker på mammaen min, som jeg ikke tørr å spør om å sitte her så jeg kunne blitt med (hun bor 5 min vekke). Hun passer søstra mi sine barn heeele tiden, mange ganger i mnd. Men hun er litt mer hensynsløs når det gjelder barnepass, hun forventer at mamma skal passe og spør ofte. Mamma har fibromyalgi, og blir fort sliten. Så er det jeg som får høre hvor sliten hun er av å være barnevakt + MASSE klaging. Virker som det er et ork å være barnevakt, og jeg er hønemor og vil ikke føle at barnet mitt er en "belastning". Så da tør jeg jo ikke å spør selv. Hun har passet barnet mitt 2 ganger på 1,5 år. Jeg syns det er skikkelig vanskelig, og skikkelig urettferdig at det skal være sånn. Jeg syns det er lettere å spør svigermor, og det hater jeg..

Sitter i mine egne tanker i kveld, mannen ute på fest og jeg sitter her alene. Sitter å tenker på mammaen min, som jeg ikke tørr å spør om å sitte her så jeg kunne blitt med (hun bor 5 min vekke). Hun passer søstra mi sine barn heeele tiden, mange ganger i mnd. Men hun er litt mer hensynsløs når det gjelder barnepass, hun forventer at mamma skal passe og spør ofte. Mamma har fibromyalgi, og blir fort sliten. Så er det jeg som får høre hvor sliten hun er av å være barnevakt + MASSE klaging. Virker som det er et ork å være barnevakt, og jeg er hønemor og vil ikke føle at barnet mitt er en "belastning". Så da tør jeg jo ikke å spør selv. Hun har passet barnet mitt 2 ganger på 1,5 år. Jeg syns det er skikkelig vanskelig, og skikkelig urettferdig at det skal være sånn. Jeg syns det er lettere å spør svigermor, og det hater jeg..
Kjenner meg igjen i noe her. Svigermor passer de andre barnebarna «hele tiden» og har de på overnatting «hele tiden». Alltid når vi spør er det vanskelig å få til, nei hun har planer, vet ikke, nei det går ikke… Veldig frustrerende å sårt og kjenne på denne forskjellsbehandlingen :facepalm: Vi har barnefri kanskje en natt i året om vi er heldig, søstra til samboer og typen har barnefri 2-4 netter hver eneste måned, uten å overdrive..

Bare sånn at folk vet det, har endra nick til Pepsii007. Er jeg som tidligere het Bid-jojo007. Følte bare tidligere navn var balete å huske på, tok med 007 i håp om at folk skjønte det :hilarious:

Noen i Follo-området som vet om noe aktiviteter på gravide? Typ svømming, annen type trening etc.? Ser andre i forum er på det, men har ikke kommet over noe sånn tilbud rundt her :p

Noen som merker at symptomer som f.eks. hovne pupper blir verre på kvelden? Egentlig bare nysgjerrig:greet025 Veldig merkbart hos meg.. kjenner det på morgenen før det avtar litt gjennom dagen og så er det veldig tydelig igjen på kvelden før sengetid.

Vil bare slenge inn et tips til alle som befinner seg i Oslo i dag og i morgen:

Hjelp, enda en gruppe har åpnet! Nå er det hele tre grupper «etter» oss. Som tiden går om dagen, altså:eek: De fleste er vel en 13-17 uker på vei nå?
Åååh :Heartred Har faktisk sett og følgt litt med når juli åpner, får nesten gåsehud jeg :shy: det betyr at vi kommer skremmende nærmere målet vårt :-) tenk 17 uker, det er nesten halvveis! Fytte katta

Noen som merker at symptomer som f.eks. hovne pupper blir verre på kvelden? Egentlig bare nysgjerrig:greet025 Veldig merkbart hos meg.. kjenner det på morgenen før det avtar litt gjennom dagen og så er det veldig tydelig igjen på kvelden før sengetid.
Samme her, føles som de skal sprenges noen kvelder :smiley-ashamed004 Mine er små fra før så det er veldig uvant.

Noen som kjenner til «mini baby nasal aspirator» som fås kjøpt på Normal? Duger den?
IMG_0447.jpeg

Noen som kjenner til «mini baby nasal aspirator» som fås kjøpt på Normal? Duger den?
Vis vedlegget 473357
Nope, waste of money. Må kjøpa den som du suger gjennom slange og som har filter. Har dogg hørt nokre få som seie den funke, men ka dei meine med det er uforståelig for meg :laughing021

Hvordan går det med folk? :happy: Jeg har vært veldig inaktiv her i forumet de siste ukene :bag:, har bare sååå lite energi for tiden! Er superglad for at kvalme etc fra første trimester er long gone, men herregud så trøtt og sliten :dead: Må virkelig velge hva jeg skal bruke energi på utenfor jobben. Må jo være skikkelig slitsomt for dere med barn fra før! Jeg kan jo bare legge meg til på sofaen hele ettermiddagen og kvelden uten "mas" fra noen :hilarious:

Hvordan går det med folk? :happy: Jeg har vært veldig inaktiv her i forumet de siste ukene :bag:, har bare sååå lite energi for tiden! Er superglad for at kvalme etc fra første trimester er long gone, men herregud så trøtt og sliten :dead: Må virkelig velge hva jeg skal bruke energi på utenfor jobben. Må jo være skikkelig slitsomt for dere med barn fra før! Jeg kan jo bare legge meg til på sofaen hele ettermiddagen og kvelden uten "mas" fra noen :hilarious:
Her går det overraskende bra! Foruten å få litt begynnende plager med bekken så er egentlig alt tipp topp. Føler meg veldig som vanlig, og det jeg har av små-plager påvirker meg ikke i veldig stor grad i hverdagen (slik som hyppigere tisseturer, reduserte bæsjeturer, oppvåkning på natt, etc). Kjenner ganske på 2. trimester-oppturen og har vært på trening hver dag så langt denne uka (men tenker ta pause i helga). Normalt energinivå, stabilt humør, ingen kvalme, ingen cravings, ingen halsbrann.. Egentlig ikke så mye å klage på alt i alt.

Her går det overraskende bra! Foruten å få litt begynnende plager med bekken så er egentlig alt tipp topp. Føler meg veldig som vanlig, og det jeg har av små-plager påvirker meg ikke i veldig stor grad i hverdagen (slik som hyppigere tisseturer, reduserte bæsjeturer, oppvåkning på natt, etc). Kjenner ganske på 2. trimester-oppturen og har vært på trening hver dag så langt denne uka (men tenker ta pause i helga). Normalt energinivå, stabilt humør, ingen kvalme, ingen cravings, ingen halsbrann.. Egentlig ikke så mye å klage på alt i alt.
Åh, så bra! :happy: Det kan godt hende at mitt lave energinivå henger sammen med veldig hektisk på jobben om dagen, og at det blir litt bedre når jeg får lada litt i jula, satser på det!

Back
Topp