henvisning til sykehus

teddy

Flørter med forumet
i dag fikk jeg mld på helsenorge om innkalling til sykehuset etter gjentatte spontanabort hvor det var veldig lite info
timen er i mars noe jeg syns er veldig lenge til
jeg skal ta tontakt med fastlege hvis jeg blir dårligere i ventetiden, hva mener dem med det?
får jeg mer info på helsenorge om prøvene vi skal ta og hvor lenge før ca skal vi ta disse prøvene?

Syns du skal ringe avdelingen du har blitt henvist til:) de kan svare på de spørsmålene du lurer på. Men siden du ikke har fått time før i mars er nok for at de som har vurdert henvisningen fra legen din om at dette ikke haster. Selv om det er forferdelig lenge å vente, når man ønsker å bli gravid:Heartbigred

i dag fikk jeg mld på helsenorge om innkalling til sykehuset etter gjentatte spontanabort hvor det var veldig lite info
jeg skal ta tontakt med fastlege hvis jeg blir dårligere i ventetiden, hva mener dem med det?
får jeg mer info på helsenorge om prøvene vi skal ta og hvor lenge før ca skal vi ta disse prøvene?
Har ikke noen svar utenom akkurat setningen om å ta kontakt med fastlege om du blir dårligere i ventetiden. Det er sånn standardtekst som står på alle innkallelser tror jeg, har reagert på det selv noen ganger (blant annet når min sønn skulle operere hånden som hadde en medfødt misdannelse).

Du kan ringe dit du er henvist og be om å bli satt på ringeliste, slik at du kanskje kan komme inn tidligere om noen andre må avlyse timen sin

Men det er vel noen her inne som også har fått sånn henvising til sykehuset
Sikkert noen som har fått liknende innkalling til sykehuset, men regner med at hver sak er individuell, og at du kontakter sykehus hvis du lurer på noe.

"jeg skal ta kontakt med fastlege hvis jeg blir dårligere i ventetiden, hva mener dem med det?" - Det betyr at dersom noe skjer i mellomtiden, så tar du kontakt med fastlegen. Det er en standard frase.

Sikkert noen som har fått liknende innkalling til sykehuset, men regner med at hver sak er individuell, og at du kontakter sykehus hvis du lurer på noe.

"jeg skal ta kontakt med fastlege hvis jeg blir dårligere i ventetiden, hva mener dem med det?" - Det betyr at dersom noe skjer i mellomtiden, så tar du kontakt med fastlegen. Det er en standard frase.
Joda jeg er klar over med, jeg synes bare det er veldig rart at jeg ikke har time før om 6 mnd når det ikke virker som det er så mange som står i kø en gang
Å med min sykdom historie synes jeg det er rart

Joda jeg er klar over med, jeg synes bare det er veldig rart at jeg ikke har time før om 6 mnd når det ikke virker som det er så mange som står i kø en gang
Å med min sykdom historie synes jeg det er rart
Men du kan nesten ikke vite hvor mange som står i kø, og dessuten fattes slik ventetid på bakgrunn av hastegrad. Da har de nok vurdert at din henvisning ikke haster så mye, selv om det er forståelig at det er vanskelig for deg å stå i ventetiden.

Du kan ringe sykehuset og be de om å gi deg beskjed dersom noen avbestiller o.l.

Last edited:
Men du kan nesten ikke vite hvor mange som står i kø, og dessuten fattes slik ventetid på bakgrunn av hastegrad. Da har de nok vurdert at din henvisning ikke haster så mye, selv om det er forståelig at det er vanskelig for deg å stå i ventetiden.
Nei jeg vet ikke hvor mange som står i kø men jeg har spurt her og andre forum og med flere tusen bruke og det er 2-3 bare som har sakt at dem har vært henvist
Jeg ble henvist av en gynekolog som ikke vet om min sykdoms historikk
Det var bare en dropp inn time

Nei jeg vet ikke hvor mange som står i kø men jeg har spurt her og andre forum og med flere tusen bruke og det er 2-3 bare som har sakt at dem har vært henvist
Jeg ble henvist av en gynekolog som ikke vet om min sykdoms historikk
Det var bare en dropp inn time
Forum er ikke representativt for de som søker hjelp daglig.
Uansett, ønsker deg lykke til, og håper du klarer å få time raskere slik at du slipper ventetiden.

Måtte bla litt i mine innkallinger, og der også har jeg egentlig bare fått oppgitt dato, tidspunkt og sted. Ellers har sykehuset tatt alle blodprøver de trenger selv.

Måtte bla litt i mine innkallinger, og der også har jeg egentlig bare fått oppgitt dato, tidspunkt og sted. Ellers har sykehuset tatt alle blodprøver de trenger selv.
jeg har ikke fått noe av det. jeg vet bare at jeg får en time om 6mnd men står ikke noe om når eller noe om prøvene vi skal ta

Da får du en time senere med mer informasjon ja :) Har selv fått innvilget frist på oppstart av behandling i februar pga jeg ikke sliter med å bli gravid men å holde på graviditeten :) Ikke fått time enda, men når jeg har fått time på den avdelingen tidligere har jeg fått det på ekstremt kort varsel. Fikk innkalling 10 dager i forveien forrige gang. Jeg bor i Bergen.

Det er mange forskjellige tilstander gynekologene vurderer og ikke kun graviditetsrelaterte problemstillinger så hvor mange som venter på time i forumene her vil dessverre ikke kunne gi deg noen pekepinn på hvor mange som står i kø. Som mange foreslår kan du ringe og be om å bli satt opp på liste for kort varsel hvis noen avbestiller f.eks. Skjønner godt det er frustrerende og vondt å vente så lenge så håper du får time før <3

jeg har ikke fått noe av det. jeg vet bare at jeg får en time om 6mnd men står ikke noe om når eller noe om prøvene vi skal ta
Jeg jobber på sykehus selv. Så det brevet du har fått betyr at avdelingen har mottatt henvisningen og de har vurdert den til at du har rett til helsehjelp. Men det er mange henvisninger som kommer og alle henvisninger blir vurdert individuelt. Noen har tilstander som må behandles nesten med en gang og noen har tilstander som kan vente. Du vil nok få en time når de har fått mer oversikt over hva de har av ledige timer. Men ring avdelingen og si at du kan stå på ringeliste. Det betyr at de kan ringe deg hvis det blir en ledig time, hvis noen ringer og avbestiller timen sin. Håper det ordner seg for deg :Heartbigred

Som flere her skriver, men gynekologisk avdeling på sykehus jobber med mye annet enn habiuell abort. Så i din "kø" kan det være alt fra infertilitet og habituel habort, til de som har slitt med smertefull endometriose i årtier, svulster, cyster, livmorfremfall osv. Kanskje til og med de med celleforandringer eller mistanke om kreft, alt etter hvordan sykehuset sorterer pasientene. Det er skikkelig kjipt å vente, og veldig dumt at man ikke får hjelp fortere, men sykehusene prioriter ut i fra hastegrad og tilgjengelige resusjer. MEN du kan også gå privat om du har mulighet eller spørre fastlege om å rekvirere blodprøvene som blir tatt i forbindelse med habituel abort. Da får du kanskje noe svar tidligere, eller så har du ihvertfall litt papirer du kan ta med til timen på sykehuset.

Som flere her skriver, men gynekologisk avdeling på sykehus jobber med mye annet enn habiuell abort. Så i din "kø" kan det være alt fra infertilitet og habituel habort, til de som har slitt med smertefull endometriose i årtier, svulster, cyster, livmorfremfall osv. Kanskje til og med de med celleforandringer eller mistanke om kreft, alt etter hvordan sykehuset sorterer pasientene. Det er skikkelig kjipt å vente, og veldig dumt at man ikke får hjelp fortere, men sykehusene prioriter ut i fra hastegrad og tilgjengelige resusjer. MEN du kan også gå privat om du har mulighet eller spørre fastlege om å rekvirere blodprøvene som blir tatt i forbindelse med habituel abort. Da får du kanskje noe svar tidligere, eller så har du ihvertfall litt papirer du kan ta med til timen på sykehuset.
Vi har vært hos både offentlig og privat gynekolog hvor ingen kunne hjelpe siden jeg har høy bmi noe jeg selvfølgelig prøver å gjøre noen med med trening og kosthold
Jeg har også hatt kreft med spredning så jeg har gått på cellegift, stråling og vært opperet så det kan ha en del å si på fertilitet noe jeg fikk inntrykk av di jeg har vært hos tidligere har lite kunnskap om

Vi har vært hos både offentlig og privat gynekolog hvor ingen kunne hjelpe siden jeg har høy bmi noe jeg selvfølgelig prøver å gjøre noen med med trening og kosthold
Jeg har også hatt kreft med spredning så jeg har gått på cellegift, stråling og vært opperet så det kan ha en del å si på fertilitet noe jeg fikk inntrykk av di jeg har vært hos tidligere har lite kunnskap om
Uavhengig av historikk så skal du kunne få tatt de standard blodprøvene for habituel abort, enten privat eller offentlig. Har du gjort det eller spurt om det?

Back
Topp