Jordmord på sykehuset sa at hun regnet at man var i 2 trimster i uke 13+0Når tenker dere at man er i 2. trimester? Har trodd det var fra 14+0, men i følge de i April-gruppa så teller de 2. trimester fra 13+0..![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jordmord på sykehuset sa at hun regnet at man var i 2 trimster i uke 13+0Når tenker dere at man er i 2. trimester? Har trodd det var fra 14+0, men i følge de i April-gruppa så teller de 2. trimester fra 13+0..![]()
Samme sa jordmor til meg da jeg var på UL 13+3 på sykehuset!Jordmord på sykehuset sa at hun regnet at man var i 2 trimster i uke 13+0

Noen som har meldt seg på dette?
![]()
PGP-NOR-studien
PGP-NOR-studien tar for seg kvinnehelse og bekkenleddsmerter under graviditet og etter fødsel. Studien er åpen for alle gravide kvinner over 18 år.www.helse-stavanger.no
Meldte meg på nåNoen som har meldt seg på dette?
![]()
PGP-NOR-studien
PGP-NOR-studien tar for seg kvinnehelse og bekkenleddsmerter under graviditet og etter fødsel. Studien er åpen for alle gravide kvinner over 18 år.www.helse-stavanger.no
Gjorde også det nå! Kjekt å kunne bidra til forskning. All forskning på kvinnehelse heier jeg virkelig påNoen som har meldt seg på dette?
![]()
PGP-NOR-studien

Sniker fra desember - har vært med i denne et par uker, og så langt veldig greit å svare påNoen som har meldt seg på dette?
![]()
PGP-NOR-studien
Takk for info!! Kjekt å viteSniker fra desember - har vært med i denne et par uker, og så langt veldig greit å svare påKorte og greie spørreskjemaer som ikke tar mer enn et par minutter i uka, så da er jeg også veldig fornøyd med å bidra til forskning på kvinnehelse!
![]()

Går ikke kjempesakte her heller. Liksom, graviditeten går ikke superfort, men tiden gjør, så jeg har ikke tid til å vente på ukene på en måte.Jeg vet at mange føler at tiden kan gå sakte, men for meg – med to barn under 3.5 år, full jobb, nettstudier ved siden av, fritidsaktiviteter, sosiale ting med venner og familie – så går tiden utrolig fort! Straks oktober og ikke lenge til jul føles det ut som![]()
Samme her, jeg synes ukene flyr avgårde. Mellom jobb, de 2 barna vi har fra før, oppussing og alt annet så går ukene unna. Håper det er sånn etter jul når jeg begynner å bli utålmodig.Jeg vet at mange føler at tiden kan gå sakte, men for meg – med to barn under 3.5 år, full jobb, nettstudier ved siden av, fritidsaktiviteter, sosiale ting med venner og familie – så går tiden utrolig fort! Straks oktober og ikke lenge til jul føles det ut som![]()
I starten hadde jeg full kontroll på hvilken uke+ dag jeg var i. Men etter at jeg bikket uke 12 og begynte å puste litt igjen, føler jeg tiden går raskere. For et par dager siden at jeg var i uke 12, men når jeg sjekket appen var jeg jo langt inne i uke 13Jeg vet at mange føler at tiden kan gå sakte, men for meg – med to barn under 3.5 år, full jobb, nettstudier ved siden av, fritidsaktiviteter, sosiale ting med venner og familie – så går tiden utrolig fort! Straks oktober og ikke lenge til jul føles det ut som![]()

Jeg hadde et hematom i første svangerskap. Fikk ganske stor blødning i uke 18/19. Først ganske mye blod, så litt av og på med småblødninger de neste tre-fire ukene. Fikk en frisk og fin jente født til termin, og ellers ingen andre plager.Hvem her har erfaring med hematom i livmoren? Er det noen som har det nå i dette svangerskapet?
I dag var det ei kollega som spurte om jeg var gravid, (eller om jeg bare hadde lagt på meg). Må si det er tøft gjort å tørre å spørre om noe sånt![]()

) eller litt mer sånne vage ting, hadde det vært noe annet.Haha, nei. Jeg hadde egentlig planer om å si «Nei, hvorfor spør du om det?», om noen spør meg om jeg er gravid - men svarte automatisk ja at jeg er gravid.Sa du det, da?
"wow. Det var sporty av deg å tørre spørre!"
Var det fordi du hadde lagt på seg at hun spurte? For daaa er det i grenseland til frekt uansett
Om det var fordi du virket i dårligere form, holdt deg på magen (den har avslørt meg før) eller litt mer sånne vage ting, hadde det vært noe annet.
Så svarer jeg at jeg er gravid og da forteller hun at hun tenkte det i går, men ville se an i dag også før hun spurte Haha, nei. Jeg hadde egentlig planer om å si «Nei, hvorfor spør du om det?», om noen spør meg om jeg er gravid - men svarte automatisk ja at jeg er gravid.
Hun er en person som spør rett ut! Så jeg ble ikke sjokkert, men synes det er litt småfrekt? Tenk om jeg bare hadde lagt på meg liksom. I går kom hun hjem fra 3 ukers ferie og hun fortalte at hun bare hadde ligget på sofaen og spist mat, og sett på serier. Tok seg på magen og sa hun hadde lagt på seg, og da fikk jeg en rar følelse av at hun hintet til meg. Da jeg følte hun så på magen min når hun sa det..
Så traff jeg på henne i stad, så sier hun «Er du gravid eller? …. Eller har du bare lagt på deg , he he *tar meg på magen*»Så svarer jeg at jeg er gravid og da forteller hun at hun tenkte det i går, men ville se an i dag også før hun spurte
Noen folk altså..
Ikke sant. Hun er 60 da, men det vel kanskje ikke en unnskyldning det hellerOii, sosiale antenner, hva er det, liksom ....
Jøss, jeg kan til en viss grad skjønne spørsmålet om graviditet (selvom jeg aldri ville stilt det selv). Men å spørre om noen har lagt på seg, hvorfor trenger hun å vite det.I dag var det ei kollega som spurte om jeg var gravid, (eller om jeg bare hadde lagt på meg). Må si det er tøft gjort å tørre å spørre om noe sånt![]()
Tenker det samme. Men det var sikkert bare ment som at hun så det på magen. Nå blir det spennende å se hvor fort det går rundt til «alle»Jøss, jeg kan til en viss grad skjønne spørsmålet om graviditet (selvom jeg aldri ville stilt det selv). Men å spørre om noen har lagt på seg, hvorfor trenger hun å vite det.