September 2025

Har kvalmen gitt seg eller sitter den enda i?
Nei, det var før lunsj og middag, hjalp å spise. Har ikke kjent noe mer i kveld så får se i morgen! Er nok bare cyclogesten :)

Det skjer ting ♥️

Vedlegg

• IMG_4298.jpeg
    IMG_4298.jpeg
    745,7 KB · Visninger: 68
Jeg fikk 4 blasto på frys!!! :love7

Av 6 egg er 1 satt inn og 4 fryst ned. Kun 1 som har falt fra. Helt ville resultater. Til og med bedre enn for 8 år siden når jeg var bare 24 år. Da fikk vi ut 8, 1 satt inn og 2 fryst som blasto. Hadde trodd det skulle vært omvendt :greet025:nailbiting:

Åååå såå bra ❤️❤️ skal jeg sette deg på gravid? :love7
Tror jeg venter litt til, er vel bare 3+3 i dag :hilarious:

Av 6 egg er 1 satt inn og 4 fryst ned. Kun 1 som har falt fra. Helt ville resultater. Til og med bedre enn for 8 år siden når jeg var bare 24 år. Da fikk vi ut 8, 1 satt inn og 2 fryst som blasto. Hadde trodd det skulle vært omvendt :greet025:nailbiting:
Ååå! Hurra for en fangst! :D det er rått! Men satser på de bare blir liggende nedfrosset :D

Det skjer ting ♥️
Åh se her a!

Kjempe bra! :) gøy å se! Av nysgjerrighet, gjorde du/de noe annerledes denne gangen? :)

Så utrolig bra!! Da er det jo veldig stor sannsynlighet for at du slipper flere vonde uttak :Heartred

Fantastisk!! For en betryggelse :Heartred

Noen som har erfaring med å reise utenlands mens man venter på testdag? Har innsett på fredag, og regner offisiell testdag til å være 12-13 oktober, siden Porsgrunn har 16(!!) Dager etter innsett.
Nå er jo høstferien fom 6. Oktober, og jeg vurderer å hoppe på en rolig familietur med guttungen og samboer en uke. Kan jo ikke skjønne at det skal være noe galt, men kom allikevel til å tenke på det. Tanker? :happy:

Så fantastisk, gratulerer :Heartpink

Noen som har erfaring med å reise utenlands mens man venter på testdag? Har innsett på fredag, og regner offisiell testdag til å være 12-13 oktober, siden Porsgrunn har 16(!!) Dager etter innsett.
Nå er jo høstferien fom 6. Oktober, og jeg vurderer å hoppe på en rolig familietur med guttungen og samboer en uke. Kan jo ikke skjønne at det skal være noe galt, men kom allikevel til å tenke på det. Tanker? :happy:
Jeg gjorde det etter innsett i august :) Reiste 2 dager etter innsett på kombinert jobb og ferie i Hellas. Ser ingen problemer med det, bare fint å ha litt andre ting å fokusere på mens man venter på testdato. Ingen på klinikken sa noe på det heller, ønsket bare meg og blastoen god tur! Ble negativt forsøk da, men det tror jeg ikke har noe med reisen å gjøre. Så jeg stemmer for å reise hvis du ønsker det, og kos deg masse med det!

Hei dere :Heartred jeg har ikke vært noe aktiv på babyverden forum i 2026 da det rett og slett har vært for tøft. Men nå spinner hodet igjen og jeg vet ikke om noen som klarer å relatere mer til det her enn dere:Heartred

I går var det 11 dager siden Ovitrelle (250 mg) og 9 dpo (innsett onsdag). Første runde med ivf. Jeg har ikke testet før i går og forventet kanskje at den skulle være negativ for så å evt få positiv senere, vet ikke hva jeg tenkte, bare ikke forberedt på denne testen. Hva tenker dere? Har hørt at folk kan få positiv test 14 dpo grunnet ovitrelle, men jeg føler denne er sterkere enn hvis det bare var ovitrelle 9 dpo. Jeg kan herved signere på at jeg holder på å bli gal. Jeg er så redd for å bli "lurt" og gruer meg til å teste igjen. Jeg skulle ønske jeg hadde startet før slik at jeg hadde kontroll på bunnen. Men en stor del av meg føler dette er mer enn ovitrelle…

Vedlegg

• IMG_7442.jpeg
    IMG_7442.jpeg
    572,2 KB · Visninger: 70
Åh se her a!

Kjempe bra! :) gøy å se! Av nysgjerrighet, gjorde du/de noe annerledes denne gangen? :)

Ja, altså livsstilen i forkant er nok kanskje litt annerledes. Har de siste årene sluttet helt å spise ultraprossesert mat, er opptatt av næringsrik og råvarebasert mat. Drikker sjelden alkohol og løper 2-3 ganger i uken. Trener styrke periodevis. Har lest it starts with the egg og tatt tilskuddene anbefalt for lavt eggreserve siste 3 mnd før forsøket. Tror også medisineringen denne gangen var veldig riktig for meg. Responderte godt og fikk uttak dag 13 vs dag 16 sist (måtte øke dosen underveis forrige gang). Hadde også dobbel trigger denne gangen!

Last edited:
Hei dere :Heartred jeg har ikke vært noe aktiv på babyverden forum i 2026 da det rett og slett har vært for tøft. Men nå spinner hodet igjen og jeg vet ikke om noen som klarer å relatere mer til det her enn dere:Heartred

I går var det 11 dager siden Ovitrelle (250 mg) og 9 dpo (innsett onsdag). Første runde med ivf. Jeg har ikke testet før i går og forventet kanskje at den skulle være negativ for så å evt få positiv senere, vet ikke hva jeg tenkte, bare ikke forberedt på denne testen. Hva tenker dere? Har hørt at folk kan få positiv test 14 dpo grunnet ovitrelle, men jeg føler denne er sterkere enn hvis det bare var ovitrelle 9 dpo. Jeg kan herved signere på at jeg holder på å bli gal. Jeg er så redd for å bli "lurt" og gruer meg til å teste igjen. Jeg skulle ønske jeg hadde startet før slik at jeg hadde kontroll på bunnen. Men en stor del av meg føler dette er mer enn ovitrelle…

Min erfaring er i allefall at ovitrelle er ute etter 10 dager. Jeg har trua! Om du tar en ny test i morgen og den er like sterk eller sterkere er du gravid❤️

Jeg kan settes på ikke gravid :confused:
Har to blastoer på frys jeg skal sette inn samtidig neste gang. Begge er dag 5, men dårlig gradering (4bc og 5cc). Jeg er litt usikker på om jeg skal hoppe i det og sette inn denne påfølgende syklusen eller om jeg skal heller ta endometrietest denne runden.

Pga alder er det mest sannsynlig embryokvalitet som er grunnen til at det ikke lykkes, men basert på tidligere historikk synes jeg det er så merkelig at det aldri er noe som engang fester seg. Da vi forsøkte å bli gravid med første hadde jeg implantasjon ca annenhver måned (38 år), men mistet 3 ganger før det gikk. Da vi begynte å prøve på nr 2 for halvannet år siden traff vi på første forsøk, men det endte i MA. Deretter har det kun vært en enkelt ekstrauterin graviditet på halvannet år. Jeg lurer derfor litt på om det kan være et eller annet i endometriet som har endret seg grunnet denne store endringen i receptivitet.

Ja, altså livsstilen i forkant er nok kanskje litt annerledes. Har de siste årene sluttet helt å spise ultraprossesert mat, er opptatt av næringsrik og råvarebasert mat. Drikker sjelden alkohol og løper 2-3 ganger i uken. Trener styrke periodevis. Har lest it starts with the egg og tatt tilskuddene anbefalt for lavt eggreserve siste 3 mnd før forsøket. Tror også medisineringen denne gangen var veldig riktig for meg. Responderte godt og fikk uttak dag 13 vs dag 16 sist (måtte øke dosen underveis forrige gang). Hadde også dobbel trigger denne gangen!
Oi, veldig bra endringer du har gjort da. Jeg tror også de endringene du har gjort er veldig viktig og mye viktigere enn man tror :Heartred

Jeg gjorde det etter innsett i august :) Reiste 2 dager etter innsett på kombinert jobb og ferie i Hellas. Ser ingen problemer med det, bare fint å ha litt andre ting å fokusere på mens man venter på testdato. Ingen på klinikken sa noe på det heller, ønsket bare meg og blastoen god tur! Ble negativt forsøk da, men det tror jeg ikke har noe med reisen å gjøre. Så jeg stemmer for å reise hvis du ønsker det, og kos deg masse med det!
Takk for at du deler :happy:
Fikk du noe restriksjoner på bading? Nå er jo ikke innsett et inngrep i seg selv, men jeg er jo livredd for å ødelegge noe der nede, som klorvann fullt av bakterier for eks :smiley-ashamed005

3dp5dt og 10 dager siden Ovitrelle. Negativ babyplan i morrest men en veldig lys rosa strek på makesure nå på kvelden. Er jo litt tidlig å teste men har en god følelse :dance008 Spennende å se om de blir sterkere fremover :smiley-ashamed005

Ååå nå begynner spenninga!! :D håper på sterkere test i morgen! Ligger 2 dager bak deg med 3dp3dt, og 8 dager siden ovitrelle. Men ovitrellestreken henger fortsatt godt i her :(

Back
Topp