Ja, er guttVet dere kjønn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, er guttVet dere kjønn?
min 1. var ei jente, hadde null kvalm hele graviditeten. Nå er det en gutt og jeg har vært ekstremt kvalm siden uke 4 ( er nå i uke 16). Kaster opp fortsatt flere ganger daglig.Ja, er guttTenker med grøss på hvordan kvalmen kan være hvis jeg noen gang blir gravid med jente. Hvis det stemmer at man ofte blir kvalmere med jente
![]()
Jeg har nå vært borte fra jobb i 2 uker pga. hodepine. Har startet hos en osteopat nå og har hatt 2 behandlinger på en uke. Hun er kjempe flink og det har hjulpet meg mye. Men det er kjempe dyrt og det går ikke på frikort. Tror ikke at økonomien tillater 2 behandlinger i uken, men skal prøve å få til én behandling i uken frem til termin.Flere som sliter med vond/stiv nakke? Har hatt det mange ganger i livet, men nå er det nesten daglig og det blir hodepine av det også. Er jo begrenset hva vi kan ta av smertestillende så må prøve å lindre på andre måter. Tøy og strekk ser ikke ut til å hjelpe.
Er også sykemeldt (50%) grunnet intens hodepine. Fikk tips av jordmor om å prøve jerntabletter. Ved lav blodprosent så kan det gi hodepine. Verdt et forsøk, så jeg prøver det nå. Men skal absolutt vurdere osteopat hvis det ikke blir bedring snart. Blir jo snart desperat!Jeg har nå vært borte fra jobb i 2 uker pga. hodepine. Har startet hos en osteopat nå og har hatt 2 behandlinger på en uke. Hun er kjempe flink og det har hjulpet meg mye. Men det er kjempe dyrt og det går ikke på frikort. Tror ikke at økonomien tillater 2 behandlinger i uken, men skal prøve å få til én behandling i uken frem til termin.
Er også sykemeldt (50%) grunnet intens hodepine. Fikk tips av jordmor om å prøve jerntabletter. Ved lav blodprosent så kan det gi hodepine. Verdt et forsøk, så jeg prøver det nå. Men skal absolutt vurdere osteopat hvis det ikke blir bedring snart. Blir jo snart desperat!
Joo, sjekket det i uke 6. Men jordmor på UL mente jeg godt kunne sjekket en gang til, siden det er en stund siden. Men om det er vits - ingen anelse!Fikk du ikke sjekket blodprosent og sånt i første trimester? Sånn at de vet om du har det, og burde gått på jern uansett liksom..
Jeg har lav jern-status. Alltid lav jern-status, uansett svangerskap eller ikke.. men fin blodprosent likevel
Må likevel ta jerntabletter dog, og har dessverre likevel mye hodepine :/
Anbefaler sterkt å prøve osteopat, dog. Her i huset er osteopat superbehandler i våre øyneDe har et ganske stort reportoar av behandlingsmetoder, og av yrke ser de kroppen som helhet, ikke kun området som verker akkurat da, så kan greie løse opp problemet fra roten på en måte.
Er min erfaring.

Jeg var mye kvalmere nå (jente) enn sist (gutt), men var ikke likt for hverken mamma eller mormor, ingen av dem hadde noe som helst kvalme, mamma fikk 3 jenter, mormor fikk 6 (inkl tvillinger).Ja, er guttTenker med grøss på hvordan kvalmen kan være hvis jeg noen gang blir gravid med jente. Hvis det stemmer at man ofte blir kvalmere med jente
![]()
Hm, har bare hørt at enkelte blodprøver skal taes mellom uke 10-16, men når jeg søker så finner jeg kun at jern-status skal måles før uke 16. Så hvorfor uke 10, vet jeg ikke. Kanskje det bare var noe de sa tidligere, fordi de ikke ville ta "unødvendige" blodprøver i tilfelle folk mistet til SAJoo, sjekket det i uke 6. Men jordmor på UL mente jeg godt kunne sjekket en gang til, siden det er en stund siden. Men om det er vits - ingen anelse!
Takk for at du deler erfaring! Skal ta det opp med jordmor når jeg skal dit til uka![]()

Hvordan går det med deg?Våknet nå 02:30 på natten med murringer i livmor. Ikke hatt det dette svangerskapet til nå. Ble plutselig livredd for SA nå i uke 13+2. Er så redd.

Hvor har du bestilt UL?Har de siste dagene ikke hatt noen symptomer over hode, samt hatt en del magesmerter. Ser veldig frem til privat UL om en uke for å sjekke om alt står bra til.
Jeg har også mistet de fleste symptomer og kjenner ikke noe liv enda, så er bekymret. Vi har privat UL imorgenHvor har du bestilt UL?Jeg har også mistet de fleste symptomer og kjenner ikke noe liv enda, så er bekymret. Vi har privat UL imorgen

Glemte å skrive at du også får 10% rabatt på ultralyd hos House og Femme om man har vært der før, så det er jo en bonus når det er så utrolig dyrt for privat UL generelt.Denne gangen har vi bestilt på ultralydportalen her i Trondheim. Vært der før og var superfornøyd. Hun var veldig dyktig, og tok seg goood tid til å forklare, og sikre seg de beste bildene. Er også veldig fornøyd med House of Femme hvor jeg har vært to ganger tidligere. Der får du både vanlig UL og 3d/4d om du ønsker, for samme pris, og de er så dyktige![]()
Oi det var jeg ikke klar over! Vi skal på Ultraportalen nå for 3 gang dette svangerskapet, så kjenner jeg blir litt flau over at vi har vært der så ofte til å bare være i uke 17. MEN jeg klarer ikke vente til OUL i oktober. Er så spent på kjønnet. Så håper hun ser noe. Veldig fornøyd med Bente derGlemte å skrive at du også får 10% rabatt på ultralyd hos House og Femme om man har vært der før, så det er jo en bonus når det er så utrolig dyrt for privat UL generelt.

Føler med deg haha. Jeg har vært hos medicus, house of femme og ultralydportalen av samme grunn. Vil ikke gå tilbake til de samme hele tiden, så sprer ultralydene på de forskjellige aktørene som tilbyr det. Så du er ikke alene i den følelsenOi det var jeg ikke klar over! Vi skal på Ultraportalen nå for 3 gang dette svangerskapet, så kjenner jeg blir litt flau over at vi har vært der så ofte til å bare være i uke 17. MEN jeg klarer ikke vente til OUL i oktober. Er så spent på kjønnet. Så håper hun ser noe. Veldig fornøyd med Bente der![]()
Vært på totalt 5 ultralyder, hvorav 4 privat og skal på en til neste uke. Blir sikkert et par til ila de neste måndene, men satser på at jeg klarer å roe meg mer når bevegelsene starter.Ja, jeg prøver å tenke at de tjener jo penger på at vi er der, så de bryr seg sikkert ikke om at vi kommer ofte. Det er jo den eneste bekreftelsen vi har på at alt e bra enda da jeg hvertfall ikke har begynt å kjenne liv. Håper du får en fin ultralyd neste ukeFøler med deg haha. Jeg har vært hos medicus, house of femme og ultralydportalen av samme grunn. Vil ikke gå tilbake til de samme hele tiden, så sprer ultralydene på de forskjellige aktørene som tilbyr det. Så du er ikke alene i den følelsen![]()
Vært på totalt 5 ultralyder, hvorav 4 privat og skal på en til neste uke. Blir sikkert et par til ila de neste måndene, men satser på at jeg klarer å roe meg mer når bevegelsene starter.

Veldig bra nåHvordan går det med deg?![]()
Tror bare jeg ble veldig redd i natt da jeg ikke har hatt noen murringer dette svangerskapet, så da jeg våknet av det tenkte jeg med en gang på SA som jeg gjennomgikk i april. Mannen lå på annet rom med datteren vår som er syk, så jeg våknet liksom i halvsvime i mørket med murringene, så ble bare veldig redd. Satser på at det er livmor som utvider seg og lager plass til lille bebis 
Godt å høre at det går bedre med deg. Har også hatt et par dager siste uka hvor jeg har kjent litt murring, også for første gang. Helt naturlig å bli litt redd, spesielt når det er dårlige erfaringer i minnet. Kjenner meg igjen i det. Det er mye som skal skje med kroppen på relativt kort tid. Og det hadde for så vidt vært merkelig hvis man ikke merket noe også. God bedring til datterenVeldig bra nåTror bare jeg ble veldig redd i natt da jeg ikke har hatt noen murringer dette svangerskapet, så da jeg våknet av det tenkte jeg med en gang på SA som jeg gjennomgikk i april. Mannen lå på annet rom med datteren vår som er syk, så jeg våknet liksom i halvsvime i mørket med murringene, så ble bare veldig redd. Satser på at det er livmor som utvider seg og lager plass til lille bebis
![]()

Det er helt sant! TakkGodt å høre at det går bedre med deg. Har også hatt et par dager siste uka hvor jeg har kjent litt murring, også for første gang. Helt naturlig å bli litt redd, spesielt når det er dårlige erfaringer i minnet. Kjenner meg igjen i det. Det er mye som skal skje med kroppen på relativt kort tid. Og det hadde for så vidt vært merkelig hvis man ikke merket noe også. God bedring til datteren![]()