Vektoppgang

Nå har jeg lagt på meg 8 kg siden start og er i uke 28, syns det har skjedd mye de siste ukene egentlig. Spent på hva jeg ender opp med til slutt!
Så fint at du deler. Det er jo fra nå og ut at barnet skal feite seg opp. Jeg har lagt på meg 13 kilo, er 28+5. Regner med at det både skal bli mer vann, fett og mer baby :laughing002

Nå har jeg lagt på meg 8 kg siden start og er i uke 28, syns det har skjedd mye de siste ukene egentlig. Spent på hva jeg ender opp med til slutt!
Har lagt på meg 8,7 kg siden start.. eller egentlig siden uke 16, siden jeg veide det samme i uke 16 som ved unnfangelse. Er 28+5 idag, og hadde det ikke vært for at jeg har vært syk en uke så hadde nok vekta vist 10kg i pluss garantert. Syns det øker mye disse ukene, nesten 1 kg i uka.

Var på 28ukers kontroll hos jordmor igår, og samme som sist - så spurte hun ikke om vekt engang. Veldig fornøyd med at hun ikke ser ut til å ha fokus på det i det hele tatt.

Jeg hadde gått opp 6 kg fra start på 24-ukers kontrollen, og jordmor virket egentlig litt misfornøyd med det - altså at hun synes jeg burde gått opp litt mer. Tror hun mest reagerte på at det kun var 0,5-1 kg siste 4 ukene før den kontrollen, så jeg fikk beskjed om å kose meg litt ekstra på ferie :hilarious: Er veldig spent på hva vekta vil være neste gang i uke 28+6, men magen vokser greit og kjenner mye liv, så da tenker jeg baby får det hun trenger, og det er jo det viktigste! :Heartred

Jeg har fremdeles nesten ikke gått opp noe.. Uke 29+6 nå og når jeg veide meg i dag stod det kun opp 3,4 kg fra unnfangelsen :) heldigvis snakka med jordmor og hu var ikke bekymret for vekta mi i det hele tatt❤️

Har gått opp 13 kilo så langt, akkurat gått inn i uke 27. Jordmor har enn så lenge ikke kommentert noe på det, selv om jeg vet at det er litt mye:dead: Har gått opp 30kg med begge de andre barna, så dersom jeg greier å havne under det denne gang, sier jeg meg fornøyd :hilarious:

Har gått opp 13 kilo så langt, akkurat gått inn i uke 27. Jordmor har enn så lenge ikke kommentert noe på det, selv om jeg vet at det er litt mye:dead: Har gått opp 30kg med begge de andre barna, så dersom jeg greier å havne under det denne gang, sier jeg meg fornøyd :hilarious:
Tenker likt som deg. Om det blir litt mindre denne gangen, er det noe positivt å ta med seg :D

Gikk ned den første tiden sikkert fordi jeg var mer aktiv og trente mer, men nå de siste 9 ukene har jeg økt med 5 kg :) er nå i uke 27+5

Har gått opp 8kg, er 31+0. En del mindre enn forrige graviditet!

Gått opp 11 kilo ved 31+0 :dead:

Tar et slag for oss som har gått opp mer en "normalen"/anbefalt :smiley-ashamed004 Opp 20 kg fra start, er i uke 31+2. Var i utgangspunktet godt trent og hadde normal BMI. Slet med kvalme gjennom hele 1. og 2. trimester og dette regulerte jeg blant annet med spising, og bevegde meg heller ikke mye (handlet bare om å overleve..) Vekta har nå flatet litt ut da jeg spiser mer normalt igjen. Ikke fått noe kritikk av hverken jordmor eller lege, de har vært veldig støttende syns jeg :)

Tar et slag for oss som har gått opp mer en "normalen"/anbefalt :smiley-ashamed004 Opp 20 kg fra start, er i uke 31+2. Var i utgangspunktet godt trent og hadde normal BMI. Slet med kvalme gjennom hele 1. og 2. trimester og dette regulerte jeg blant annet med spising, og bevegde meg heller ikke mye (handlet bare om å overleve..) Vekta har nå flatet litt ut da jeg spiser mer normalt igjen. Ikke fått noe kritikk av hverken jordmor eller lege, de har vært veldig støttende syns jeg :)
Samme båt som deg. Hadde normal BMI fra før (nedre sjiktet), og har gått opp 14 kilo. Føler meg ikke superfresh, men tenker heller ikke så mye over det. Det går over :)

Jeg er på den overvektige siden. . 165høy, 106kg da jeg blei gravid, nå 111-112. Jeg må si jeg har ikke vært noe kvalm, formen har vært sinnsykt bra. Og jeg jobber fortsatt 100% som vikar i bhg. Jeg begrenser absolutt ikke inntak på noe som helst måte, selv som slankeoperert. Altså jeg elsker sjokolade og alt som ikke er bra for meg. Cola zero'n har jeg ikke slutta med heller. Jeg ble aldri normalvektig etter operasjonen. Så jeg hadde forventa meg mye større oppgang på vekta. -55kg ned da.

Jeg har gått opp 15 kilo så langt, og hadde høy BMI før svangerskapet også. Har fått påvist svangerskapsdiabetes, så unngår slike ting som godteri og rent sukker i stor grad, men ellers spiser jeg «normalt» :) Min last er nok for mye «kosemat» om kveldene f.eks. Ingen helsepersonell har forøvrig kommentert vekta mi negativt på noe vis.

Uke 32+5 idag og har sålangt lagt på meg 17 kg :) Normal bmi før graviditeten. Føles tungt når man er slankeoperert og ser at vekta kryper oppover.. men må bare prøve å tenke at det er helt normalt :)

33+1 her å gått opp 15kg :) Normal bmi her også før graviditet.
Gikk opp 28 kg totalt i di to første svangerskapene, men da var jeg litt undervektig før graviditeten :)
Så ser ut som jeg blir å ende på ca samme vekt som fullgått som di to første..

Føler vekta øker med 1kg for hver gang jeg veier meg.. har økt mye siste måneden - sånn typ 5 kilo!

Ellers har jeg økt sakte men sikkert fra uke 16, og var fornøyd med det. Nå er jeg på ca 14kg i pluss ved 33+5. Og enda mange uker igjen.. hadde bmi over normalen før svangerskap

Syns det har gått litt i rykk og napp her også. Nå er jeg 12kg+ fra start, uke 33 i morgen. Føler meg ikke særlig hoven, så det er ikke masse vann i kroppen som andre har.. kiloene på vekten er ikke er så ille, men jeg skvetter når jeg ser meg selv i speilet eller går forbi et vindu der jeg ser speilbilde av meg selv -føler at jeg ser veldig stor ut og det er uvant. Magen er helt umulig å skjule nå, om jeg prøver å kle meg i noe så jeg ikke skal se gravid ut så ser jeg bare veldig rund ut. Det er kjipt at ikke jeg føler meg noe fin. Syns jo at det er så fint med andre som er tydelig gravide, men jeg klarer liksom ikke å omfavne det med meg selv.

Back
Topp