Blir det ikke flere barn? Gravid

Jeg oppga "feil" menstruasjonsdato hos legen så det skulle stemme bedre med eggløsning, for sist ble jeg satt 10-14 dager tilbake (OUL), og nå som jeg har testet vet jeg at jeg har sein eggløsning. Så denne gangen ble jeg flyttet to dager fram i stedet. Er jo små marginer, men to dager og to uker er ganske stor forskjell!

Jeg oppga "feil" menstruasjonsdato hos legen så det skulle stemme bedre med eggløsning, for sist ble jeg satt 10-14 dager tilbake (OUL), og nå som jeg har testet vet jeg at jeg har sein eggløsning. Så denne gangen ble jeg flyttet to dager fram i stedet. Er jo små marginer, men to dager og to uker er ganske stor forskjell!
To uker er jo stor forskjell ja, sånn at de kan tenke at det er noe feil med utviklingen.
Jeg får ekstra tidlig ultralyd hos gynekolog pga alle MA/SA, og den er jo tullete å ta for tidlig også. Må bestille time hos fastlegevikaren som jeg enda ikke har vært hos for henvisning, så vurderer å flytte mensdato.

Jeg hadde ikke bestilt digitale CB-tester til denne runden, for i alle MA har økningen vært normal, men jeg mistet jo fremdeles. Ryddet i et skap nå, og fant 2 digitale og ble overlykkelig :D Selv om de ikke har bekreftet at alt går bra for min del, kjenner jeg at det er noe betryggende i å kunne se ukene øke :)
Skal ta første i dag eller i morgen tidlig.

Merker at jeg er så symptomjeger! På et møte i går fikk jeg så sure oppstøt at jeg gulpet, og jeg ble SÅ glad, haha :p
Selv om jeg vet at symptomer ikke er et tegn på at det går bra, for symptomene har variert i alle mine graviditeter, uavhengig av om det har blitt et barn eller MA/SA.

Savner tida der jeg bare var lykkelig og glad ved positiv test:Heartred

Jeg hadde ikke bestilt digitale CB-tester til denne runden, for i alle MA har økningen vært normal, men jeg mistet jo fremdeles. Ryddet i et skap nå, og fant 2 digitale og ble overlykkelig :D Selv om de ikke har bekreftet at alt går bra for min del, kjenner jeg at det er noe betryggende i å kunne se ukene øke :)
Skal ta første i dag eller i morgen tidlig.

Merker at jeg er så symptomjeger! På et møte i går fikk jeg så sure oppstøt at jeg gulpet, og jeg ble SÅ glad, haha :p
Selv om jeg vet at symptomer ikke er et tegn på at det går bra, for symptomene har variert i alle mine graviditeter, uavhengig av om det har blitt et barn eller MA/SA.

Savner tida der jeg bare var lykkelig og glad ved positiv test:Heartred
Gratulerer med digital test :hello2 :Heartpink

Skjønner veldig godt følelsen din, selv om jeg har bare mistet en gang, sender deg en kjempestor klem og håper du klarer å glede deg og håpe litt, tror bekymringen og gleden må få plass til sameksistens for noe annet hadde nok vært urealistisk, selv om jeg selvsagt kun ønsker ren glede for deg!! :Heartpink

Fortsatt gravid, og testene øker i styrke. Har ikke testet noe siden mandag, gikk fri for tester og posten er treg. Men har hatt sterke tester hele veien i alle MA/SA, så for meg betyr ikke sterke tester at det går bra. Er etter egen beregning i følge eggløsning 5+0 i dag. Skal bestille legetime i neste uke for å be om henvisning til ekstra tidlig ultralyd. Det er leit å ikke tørre å glede meg over å være gravid, det er enda 7 uker eller til jeg kjenner liv før jeg tror at dette går bra.

Har legetime i neste uke, håper jeg får henvisning til tidlig ultralyd, litt bekymret fordi det er en vikarlege. Min faste lege har jeg bare sendt melding til, så har hun henvist meg til ekstra tidlig ultralyd pga historikken.
Jeg føler meg veldig trist, fordi jeg ikke tør å glede meg. Det er nesten som at jeg er så forberedt på å miste igjen at jeg tror jeg kommer til å tenke på meg enda en MA, om det gir mening? Men vet fallet blir så mye større hvis jeg ikke har litt forbehold nå.
Leste om et par som fikk sitt etterlengtede barn nr 2 etter 12 år - tenk om det er oss? Bare at vi har ikke så mange år igjen å prøve på.. Får sjokk noen ganger av å tenke på at det vil bli minst 4 år mellom yngste og evt baby, vi som ønsket tre tette og trodde det var 0 problem.

Ikke fortalt til noen at jeg er gravid, og kommer nok ikke til å fortelle før etter OTUL. Hjelper derfor veldig å bare skrive ned litt her.

Vært hos min nye lege i dag og han sender henvisning til ultralyd. Jeg begynte nesten å gråte da jeg var der, bare fordi det er så vondt å fortelle om alle MA. Han spurte om jeg var veldig bekymret, og det er jeg jo. Gruer for ultralyd, for uansett om det er liv da, betyr ikke det at det vil være liv helt til termin. Gynekologen har heldigvis pleid å ta en ny ultralyd 2 uker etter den første om det er liv, så det vil hjelpe litt. Han tilbød å ta blodprøver, men jeg takket nei. Er 6-7 uker nå, og vet at det først er om 5-6 uker jeg kanskje kan puste litt ut. På en måte skulle jeg ønske at jeg var ferdig å få barn, at ikke ønsket om en til var så sterkt!

Gynekologen sendte melding og spurte om jeg ville ha time i morgen, ble så glad! Det er samme som har fulgt meg opp i alle svangerskap de siste to årene, så veldig glad hun bare tar meg inn med en gang.

Og usikkerhet igjen nå! Hun så i allefall plommesekk, så graviditeten er plassert på rett sted. Men så ikke så mye mer, så hun estimerte meg til 6 uker "og noen dager".
Får ny ultralyd om to uker, så da vet jeg om det har utviklet seg mer. Skulle også ta kontakt direkte med henne om jeg fikk blødninger, så nå tror jeg at dette ikke går.. Hadde jo sen eggløsning, og hun sa at både det og at implantasjon kan ha skjedd sent gjør at det var så lite å se. Så litt håp er det jo.
Samtidig, om det går galt denne gangen og, er det så mye bedre om det skjer tidlig, enn i f.eks uke 11.
Skuffende å ikke engang se hjerteslag, og jeg håper de to neste ukene går fort.

Utfra el-tester og FF, var eggløsning ca 2.-3.august, og første svake positive test var 11.august. Så jeg føler at det burde vært mer å se?

Hvordan går det med deg? :Heartred

Har ny ultralyd på onsdag, så lever i håpet enda noen dager :) Blir mer og mer sikker på at det er en ny MA, men prøver å tenke positivt. Med MA er jo alle symptomer enda her, så føler meg langt fra trygg.
Forstår at du tenker sånn, håper allikevel at du får en gledelig overraskelse ❤️

FIkk se hjertet slå og alt så bra ut:Heartred
Utviklet seg slik det burde fra sist ultralyd, hun anslo 8+1 i dag med termin 1.mai. Er veldig lettet over at det er liv :)

Og veldig forvirret over hvordan dette går an, veldig forsinket el når mens var 12.juli. Eggløsningstester og tempdropp anslo el til 2.-3.august, jeg fikk svak positiv 11.august. Tror ikke vi la inn noen aksjer etter positiv el-test, men husker ikke, så alt kan jo ha skjedd senere. Gynekologen sa egget kan ha festet seg sent, men da er det ganske tidlig positiv test?

Men slår meg til ro så mye jeg klarer med at fosteret følger sin egen utvikling og alt så bra ut. Fikk ny time om 2 uker også. Håper virkelig dette er terminspire:Heartred

Så glad jeg ble på dine vegne nå! :Heartred Dette må gå bra!

Det med tester og el og sånn skal man sannelig ikke forstå. Regnestykket gikk ikke opp med datter heller, men hun kom 10 dager før termin som ble satt 1 uke frem hele veien, frisk og fin. Så i praksis fødte jeg 2-3 uker før menstermin.

Det med tester og el og sånn skal man sannelig ikke forstå. Regnestykket gikk ikke opp med datter heller, men hun kom 10 dager før termin som ble satt 1 uke frem hele veien, frisk og fin. Så i praksis fødte jeg 2-3 uker før menstermin.
Ikke alltid ting er logisk med syklus og graviditet nei :) Hjalp veldig at gynekologen ikke var bekymret i det hele tatt.

Ny ultralyd i dag, fikk se en sprellende baby som har utviklet seg akkurat slik den skal på de siste to ukene :) Nå er det bare å vente og håpe på at det enda er liv på OTUL. 10+2 i dag.
Er veldig glad for at det enda er liv,men tør ikke å glede meg siden jeg har mistet 11+4, der alt så bra ut på ultralyder før det. Utrolig takknemlig for at gynekologen har tatt ul hver 14.dag. Hun satt meg opp på en ny hos henne om 3 uker :)

Last edited:
Fortsatt gravid, 12+2 og hatt ordinær tul i dag :)
Nydelig jordmor som gikk rett på undersøkelsen siden jeg var så redd. Og alt så fint ut :Heartred

Får ekstrakontroll om to uker bare for at jeg skal kunne føle meg roligere, og fått time hos samme jordmor som jeg hadde under siste fødsel. Hun er fantastisk, så det blir fint å gå til henne, hvis alt går bra.

Back
Topp