Symptomer

Er det noken som har blitt hormonell/følsom/emosjonell i andre trimester? Altså - energien min er blitt bedre, men er mykje meir «på tuppa». Føler meg veldig sårbar, sjølvkritisk og blir veldig lett rørt av ting som gjelder familie og barn. Første trimester kjente eg meg meir stabil i humøret. Kanskje fordi noken hormonnivå synker no? Er i veke 14 :love017:dance008

Er det noken som har blitt hormonell/følsom/emosjonell i andre trimester? Altså - energien min er blitt bedre, men er mykje meir «på tuppa». Føler meg veldig sårbar, sjølvkritisk og blir veldig lett rørt av ting som gjelder familie og barn. Første trimester kjente eg meg meir stabil i humøret. Kanskje fordi noken hormonnivå synker no? Er i veke 14 :love017:dance008
Jeg er på 14+1 i dag, humøret har vært ustabilt i sikkert ti uker og ingen bedring i sikte :wacky: Griner av omtrent ingenting og begynte selvfølgelig å gjøre det nå også :hilarious: Men det er nok ikke bare graviditeten sin «feil», er nok minst like mye at jeg ikke lenger har kontakt med en fyr jeg har vært mer eller mindre sammen med i noen år. Barn blir jeg fremdeles stort sett bare irritert av, morsomt å jobbe i lekebutikk sjø..

Jeg er på 14+1 i dag, humøret har vært ustabilt i sikkert ti uker og ingen bedring i sikte :wacky: Griner av omtrent ingenting og begynte selvfølgelig å gjøre det nå også :hilarious: Men det er nok ikke bare graviditeten sin «feil», er nok minst like mye at jeg ikke lenger har kontakt med en fyr jeg har vært mer eller mindre sammen med i noen år. Barn blir jeg fremdeles stort sett bare irritert av, morsomt å jobbe i lekebutikk sjø..
Uff, så slitsomt å ha det sånn så lenge - og forstår at det må vere vondt :Heartred

Barn i leikebutikk er kanskje ikkje det mest sjarmerande :smiley-ashamed004

Jeg er blitt mer sliten nå etter uke 12. Merker mer hoven i ben osv, pluss at jeg får raskere brekninger ved tett nese, om jeg bøyer /klemmer for mye rundt magen. De siste dagene har også disse gravidtårene presset seg på av rare ting, så begynner å bli mer hormonell.

Hjelpes jeg hadde ikke tålt å jobbe i lekebutikk nå, altså.
Har en KJEMPEKORT lunte. Må være den her gutten som deler litt testosteron, for jeg er altså så irritabel og sint..
Veldig glad jeg kan hive ungene i barnehagen om dagen...

Hjelpes jeg hadde ikke tålt å jobbe i lekebutikk nå, altså.
Har en KJEMPEKORT lunte. Må være den her gutten som deler litt testosteron, for jeg er altså så irritabel og sint..
Veldig glad jeg kan hive ungene i barnehagen om dagen...
Innimellom er det å jobbe i lekebutikk en veldig bra prevensjonsmetode o_O Lunta mi er ikke sånn kjempelang i utgangspunktet, regner ikke med den blir noe lengre utover vinteren.

Innimellom er det å jobbe i lekebutikk en veldig bra prevensjonsmetode o_O Lunta mi er ikke sånn kjempelang i utgangspunktet, regner ikke med den blir noe lengre utover vinteren.
Jeg var ikke så ille når jeg ventet jenter, men med gutten nå så er jeg pissesur. Gubben sier det og, at den gutten må ha delt litt testosteron med meg, for jeg er merkbart ulik fra når jeg har gått gravid andre ganger :p
Og nei,.samme her, ikke kjempelang lunte, men nå - nesten ikke-eksisterende.

Jeg kjenner det fremst på pusten, har blitt men anpusten og har høyere hvilepuls enn før. Det går også mye tyngre på tredemølla, hehe.

Har hinsides skallebank fortiden.. Dukker opp når jeg er på jobb, litt utpå dagen. Har aldri hodepine ellers, men dette var vanvittig plagsomt og ødelegger dagene mine.

Har hinsides skallebank fortiden.. Dukker opp når jeg er på jobb, litt utpå dagen. Har aldri hodepine ellers, men dette var vanvittig plagsomt og ødelegger dagene mine.

Mulig kroppen trenger redusere arbeidsbelastningen litt...?

Symptomer den siste tiden når jeg nærmer med 15 fullgåtte uker:
- kvalmen har redusert seg litt, men om jeg går kun minutter over i sultmodus så spyr jeg fort. Men det er mye deiligere enn å være kvalm hele tiden

- Helt utrolig mye utflod. Hadde jeg ikke brukt truseinnlegg så måtte jeg fort skiftet bukse flere ganger om dagen for kan se ut som jeg tisser på meg:arghh::bag: Litt upraktisk med truseinnlegg for underlivet mitt tåler det ikke så får fort soppinfeksjon av det:shifty: Tror jeg skal kjøpe flere menstruser istedet å bare ha de på rundgang.

- Ekstremsulten har roet seg, men kjennes fortsatt av og til.

- Må tisse mye oftere på natten, men merker lite forskjell på dagtid

- Energinivået er fortsatt på topp, så er heldigvis ingen problem enda å ta alle vaktene jeg kan få. Har ikke fast jobb så er helt avhengig av å jobbe masse ekstra i alle måndene frem til fødsel mtp foreldrepenger.

Krysser fingrene for at det holder seg slik som dette lenge, for endelig kan jeg nyte hver dag som gravid :Heartpink :smiley-angelic001

Ekstremt trøtt hele tiden. Null energi. Endelig begynner matlysten å komme tilbake.

Ekstremt trøtt hele tiden. Null energi. Endelig begynner matlysten å komme tilbake.

Jeg er også på 0 energi. Jeg er ikke nødvendigvis trøtt, men sliten og blæh, og vil sove :p

Jeg er også på 0 energi. Jeg er ikke nødvendigvis trøtt, men sliten og blæh, og vil sove :p
Samme. Kan sitte på jobb og kroppen bare shutter down. Aldri opplevd lignende. Kan sovne nesten når som helst og hvor som helst haha. Tar alle minuttene jeg kan få.

Ja.. tenker jeg tar hjemmekontor i morgen. Da får jeg halvannen time mer søvn, og det hjelper på. Også vurderer jeg en prat med legen.
Kan hjelpe med litt sykemelding f.eks...

Ah så kjedelig! Akkurat det samme jeg også sliter mest med de siste 3 uker ish. Håper det roer seg snart

Back
Topp