Mattråden☀️

ElskerJesus♡

2013 ☆ 2015 ☆ 2021 ☆ 2024
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Skuddårsspirene 2024
☀️Påskeliljene 2026☀️
Her kan me dele middagstips, bilder til inspo og generelle tips om mat som er sunn, god, usunn, deilig, lett å få ned, lett å spy opp, næringsrik, ja, you name it ☺️

Foodprepp er også gøy, del gjerne tips, triks og bilder/oppskrifter:woot:

Tar med dagens opptur her også jeg: I dag var jeg kvalm hele dagen, men til middag koste jeg meg skikkelig! Kvalmen ble helt stilt mens jeg spiste: ferdig fiskegrateng (sånn standard frossen), kokte poteter og gulrøtter, remulade og syltet agurk (sånn pariser skiver på glass). Og til kveldsmat smakte det endelig skikkelig digg med ristet brød (sånn at det var sprøtt og godt!) med smør og gulost igjen :joyful: I tilfelle kvalmen er tilbake i morgen tidlig så dytta jeg i meg fire skiver for sikkerhets skyld, haha :joyful:

Vi har matkasse da så vi slipper å tenke så mye på prepping og «hva skal vi ha til middag». Men kanskje ukens matkasse kan gi inspo til dere andre :Heartred

Denne uken er det:
Chili con carne
Spicy kyllingsuppe med grønnsaker og baguetter
Lakseburger (ikke med brød og sånn da men bare laksen liksom) med potet og sellerimos og salat
Svinefilet med ratatouille og ovnsbakte poteter
Krydderstekt blomkål med indisk saus og salat

Ellers har jeg spist endel yougurt, müsli og frukt. Og har lagd noen sånne frokostmuffins med cottage cheese og gulrot. Det er lett å ta med seg eller lett å stappe inn når kvalmen og sulten truer :hilarious:

Vi har matkasse da så vi slipper å tenke så mye på prepping og «hva skal vi ha til middag». Men kanskje ukens matkasse kan gi inspo til dere andre :Heartred

Denne uken er det:
Chili con carne
Spicy kyllingsuppe med grønnsaker og baguetter
Lakseburger (ikke med brød og sånn da men bare laksen liksom) med potet og sellerimos og salat
Svinefilet med ratatouille og ovnsbakte poteter
Krydderstekt blomkål med indisk saus og salat

Ellers har jeg spist endel yougurt, müsli og frukt. Og har lagd noen sånne frokostmuffins med cottage cheese og gulrot. Det er lett å ta med seg eller lett å stappe inn når kvalmen og sulten truer :hilarious:
Hvilke matkasse har dere?? :joyful: Vi har hatt HelloFresh en stund, men har gått litt lei av den nå, så vil gjerne ha tips!

Hvilke matkasse har dere?? :joyful: Vi har hatt HelloFresh en stund, men har gått litt lei av den nå, så vil gjerne ha tips!
Vi har godtlevert, og velger de som er i Rhode-kategorien. Vi hadde kokkeløren tidligere, det var kjempegodt men det var litt mye smør og rørosfløte :hilarious: :bag:

Da skal jeg sjekke ut Godtlevert :joyful:
Eg og! Fekk nett eit tips i ei termingruppe om at dersom ein bestiller på tilbud, og sier opp igjen vil ein få tilbud om å bestille til rabattert pris fleire ganger i året, og kan dermed i perioder få matkasser til gode priser og si opp når det blir vanlig pris. For dei som ikkje har råd til slikt i kvardagen men trenger eit avbrekk i ny og ne er det eit godt tips❤️

Eg og! Fekk nett eit tips i ei termingruppe om at dersom ein bestiller på tilbud, og sier opp igjen vil ein få tilbud om å bestille til rabattert pris fleire ganger i året, og kan dermed i perioder få matkasser til gode priser og si opp når det blir vanlig pris. For dei som ikkje har råd til slikt i kvardagen men trenger eit avbrekk i ny og ne er det eit godt tips❤️
Ja! De er veldig ivrige på å få kundene tilbake så de gir rabatt over en lav sko føles det som :p

Dagens middag som ikke utfordret kvalmen i det hele tatt: bondeomelett (dvs. kutte kokte poteter, kjøttpølse og sopp i biter, steke dette godt, ha i purre, helle over egg-fløte-blanding, la stivne, dele i stykker med stekespaden og flippe slik at den blir litt stekt på begge sider) med brød med smør, ketchup og melk ved siden av :happy:

Det e jo ein heiltidsjobb å eta om dagen, ulvehungeren e heilt ekstremt. Prøvde å legga meg å ignorera at eg va sulten, IGJEN! Men va redd for at romlinga i magen vekka heila huset så måtte stå opp å gi tapt :hilarious:
Kom på eg kjøpte rundstykker og knasande paprika idag, så fekk heldigvis lyst på det på ost❤️ var definitivt bedre i hodet mitt enn IRL, men det gjekk ned!
20250902_235238.jpg

Last edited:
Hadde denne til middag i dag, nydelig! Med mye rømme på toppen. Mannen gav den terningkast 6. Perfekt gravidmat for meg vertfall :)

Hadde denne til middag i dag, nydelig! Med mye rømme på toppen. Mannen gav den terningkast 6. Perfekt gravidmat for meg vertfall :)
Oh! NAM!

Dagens middag ble grillede fiskekaker med fullkornspasta, dampede gulerøtter og brokkolini. Serverte med rømme blandet med chilisaus, veldig godt men ble kvalm for ble for mett...

Det går useriøst mye i pitapizza her om dagen. Vi har hatt en stor batch med tomatsaus stående og hatt revet restecheddar i fryseren, så har bare blitt så utrolig enkelt å ty til. Ikke veldig kreativt eller sunt, men er ikke så mye som frister om dagen, og det er nå bedre enn å bare spise kjeks :laughing002

Det er lite middagsmat som frister om dagen, så i går ble det bare frossenpizza :angelic: Syns Grandiosa m kjøttdeig og løk er den som funker best nå sammen med kvalmen (spise ellers nesten alltid ulike pepperonipizzaer, men tror det trigger kvalmen min mer)

Det eneste som frister her om dagen er sånne ferdigretter man finner i frysedisken, som pasta carbonara, pasta bolognese og sånn med pasta og kylling. Ellers blomkålsuppe og fiskegrateng!

Åååh, nå fikk jeg lyst på fiskegrateng :hilarious:
Jeg er jo så glad i sterk mat og krydder. Men denne graviditeten sier så langt NEI til sterk mat. Ikkje kjangs i havet, og det er enda sterkere i retur :hungover:

I dag blir det potetball fra varmedisken på Spar. Jeg spiser vanligvis ikkje kjøtt med ved graviditet spiser jeg det jeg vil. Denne uka har det blitt bacon hver dag. Cravings eller :hilarious:

Back
Topp