Jenny060695
Flørter med forumet
Hei dere
Jeg lurer på om noen av dere vet, siden dere også har opplevd MA.
Jeg har opplevd MA i uke 9 (foster utviklet til uke 6-7) for noen år siden, kom som et brutalt sjokk. Har i mellomtiden fått et barn. Ble nå gravid igjen og gjenkjenner svake tester i lang tid, helt identisk som da jeg mistet i MA sist gang. Har derfor tatt blodprøver som har bekreftet at det ikke er liv laga. Doblet seg ikke engang på 4 døgn.
Det jeg lurer på nå er om jeg må gå rundt sånn her og vente til jeg kan ta tidlig ultralyd i uke 7?
Jeg er nå 5+2. Sliter med migrene og tar ikke anfallsmedisiner pga graviditet. Kan man henvises til tidlig ul/ta privat allerede nå for å konstatere MA? Eller holder det ikke å ha lavt, men stigende hcg? Må man uansett vente til man kunne sett hjerte slå i uke 6+++?
Kjenner jeg blir sur og grinete av å måtte gå å vite at det ikke blir baby, men fortsatt leve som gravid og lide meg gjennom migreneanfall.
Noen erfaringer?
Lurer forresten ikke på om jeg kan/ikke kan ta migrenemedisin
Jeg har opplevd MA i uke 9 (foster utviklet til uke 6-7) for noen år siden, kom som et brutalt sjokk. Har i mellomtiden fått et barn. Ble nå gravid igjen og gjenkjenner svake tester i lang tid, helt identisk som da jeg mistet i MA sist gang. Har derfor tatt blodprøver som har bekreftet at det ikke er liv laga. Doblet seg ikke engang på 4 døgn.
Det jeg lurer på nå er om jeg må gå rundt sånn her og vente til jeg kan ta tidlig ultralyd i uke 7?
Jeg er nå 5+2. Sliter med migrene og tar ikke anfallsmedisiner pga graviditet. Kan man henvises til tidlig ul/ta privat allerede nå for å konstatere MA? Eller holder det ikke å ha lavt, men stigende hcg? Må man uansett vente til man kunne sett hjerte slå i uke 6+++?
Kjenner jeg blir sur og grinete av å måtte gå å vite at det ikke blir baby, men fortsatt leve som gravid og lide meg gjennom migreneanfall.
Noen erfaringer?
Lurer forresten ikke på om jeg kan/ikke kan ta migrenemedisin
Du kan ta tidlig ul før uke 7, men dersom de finner foster uten hjerteslag så vil du uansett måtte vente å komme tilbake på ny ul senere fordi det kan være for tidlig å se hjerteslag. Jeg har til og med sett eksempler på flere kvinner som har tatt ul i uke 7 uten hjerteslag og uansett har måtte komme tilbake for å sjekke igjen senere, før de har fått piller for å støte ut fosteret. Når det er sakt så vil jeg si at svak hcg økning kan være tegn på ex.u og en ultralyd nå kan bidra til å utelukke det dersom de finner foster i livmor, hjerteslag eller ei.
når det er så lavt og så lav dobling, så er det jo ikke noe godt tegn. Og bekymring om ExU er jo reellt og noe som må taes på alvor (selv om det ikke var det du tenkte på i utgangspunktet, så ville jeg vinklet det den veien, for ser jo ikke ut som bekymringen din blir tatt på alvor ellers...)