Gravid i uke 5, og opplever høy puls..

FrkNordby93

Glad i forumet
Jeg føler når jeg går min daglige tur for det er det er blitt anbefalt så jobber hjertepumpa skikkelig hardt, i dag var det så ille at jeg nesten svimla når jeg gikk inn døra.

Flere som har opplevd dette?

Pulsen pleier øke i graviditeten, ja. :)

Jeg føler når jeg går min daglige tur for det er det er blitt anbefalt så jobber hjertepumpa skikkelig hardt, i dag var det så ille at jeg nesten svimla når jeg gikk inn døra.

Flere som har opplevd dette?
Ja, helt vanlig. Jeg har vært i bedre form og det har vært lettere å trene i 2. trimester under alle mine graviditeter.

Jeg løp mye i mnd frem mot positiv test og kunne egentlig merke allerede en uke før IKM at pulsen endret seg på løpeturene. Lå høyere i snittpuls og turene føltes tyngre selv om jeg løp samme runde og samme fart som alltid. Så hører definitivt med graviditet :)

Skjedd her også. Pulsfrekvensen har økt betydelig og det som før var helt hverdagslige aktiviteter er nå nesten blitt en treningsøkt. Blir andpusten av den minste fysiske påkjenning, typ bare av å pusse tennene eller å gå opp trappa :playful:

Jeg stemmer med den her. Trente og gikk ned i vekt på starten av året, og når jeg ble gravid følte jeg meg som før jeg trente og gikk ned i vekt omtrent. Har spesielt en bratt bakke på fjellturen jeg pleier å gå som jeg måtte roe ned på.

Back
Topp