Ventetid IVF Haukeland

Venter også på ny plan (etter MA), ventetiden føles uendelig lang når man bare vil starte opp igjen :sad010
Føler med deg, tiden går så tregt! (Samtidig forsvinnende fort).
Jeg hadde eggløsning i går og det føles så bortkastet når jeg vet at naturens gang ikke fungerer som den skal :depressed:

Da kjører vi ganske likt løp, det er fint å ha noen i samme båt på denne bølgete sjøen laughing6 Hvilken sprøyte skal du ta? Her blir det pergoveris
Ja - absolutt, det var godt sagt! Blir spennende å følge hverandre :happy: Har du hatt IVF forsøk før? Det er mitt første så jeg er ganske spent :nailbiting: Men gleder meg også :happy: Jeg skal ha kort protokoll med Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle og Utrogestan.
Har du kort eller lang protokoll? :Heartred

Dette blir 3. fersk forsøk for oss, jeg skal også ha kort protokoll :happy:

Dette blir 3. fersk forsøk for oss, jeg skal også ha kort protokoll :happy:
Kan jeg spørre hva som menes med fersk forsøk? :angelic: Vil det si at du skal gjennom eggmodning og egguttak istedetfor å bruke embryo på frys? Litt ny i denne verden så kan ikke all terminologi enda :happy:

Noen som vet hvordan man skal melde inn til Haukeland når man får menstruasjon og klar til å starte behandlingen? Hvis jeg får menstruasjon på lørdag og skal begynne søndag med gonal-f, så er de vel stengt på lørdag for å gi beskjed på telefon. Fikk ikke ringt de idag for å spørre fordi det var så travelt på jobb :sorry:

Noen som vet hvordan man skal melde inn til Haukeland når man får menstruasjon og klar til å starte behandlingen? Hvis jeg får menstruasjon på lørdag og skal begynne søndag med gonal-f, så er de vel stengt på lørdag for å gi beskjed på telefon. Fikk ikke ringt de idag for å spørre fordi det var så travelt på jobb :sorry:
Da jeg var der (2023) sendte man melding i helsenorge. Har ei venninne som går der nå og har inntrykk av at kommunikasjon stort sett foregår i meldingssysystemet fortsatt. De er veldig kjappe til å svare på meldinger.

Da jeg var der (2023) sendte man melding i helsenorge. Har ei venninne som går der nå og har inntrykk av at kommunikasjon stort sett foregår i meldingssysystemet fortsatt. De er veldig kjappe til å svare på meldinger.
Får sende de en melding i helse norge og ringe de på mandag hvis det blir tilfelle med TR i helgen da. Det var så mye informasjon på opplæringstimen, prøvde å skrive notater på det meste men ser jeg ikke fikk notert dette :smiley-ashamed004

Får sende de en melding i helse norge og ringe de på mandag hvis det blir tilfelle med TR i helgen da. Det var så mye informasjon på opplæringstimen, prøvde å skrive notater på det meste men ser jeg ikke fikk notert dette :smiley-ashamed004
Ja du sender en melding på Helsenorge, og ring på mandag om de ikke svarer deg før for eksempel kl. 12, om du er usikker eller lurer på noe :happy:

Kan jeg spørre hva som menes med fersk forsøk? :angelic: Vil det si at du skal gjennom eggmodning og egguttak istedetfor å bruke embryo på frys? Litt ny i denne verden så kan ikke all terminologi enda :happy:
Det stemmer :p vi har hatt to ferskforsøk og ett fryseforsøk eller FER som det også kalles. - Frozen Embryo Replacement

Hei! Jeg er ny, men har lurt lenge inne på forumet. Jeg ville gi et oppdatert eksempel, siden jeg leste denne tråden med stor interesse i fjor.

Henvist: August 2025
Innkalling: November 2025
Forsamtale med lege: Januar 2026
Sprøyteopplæring med sykepleier: Satt opp tidlig februar 2026
Oppstart: Beregnet til slutten av februar, men så at det var feil ifht syklus. Blir derfor oppstart enten i mars eller april (tror mars ryker pga påske). Vi fikk tilbud om å flytte samtale med sykepleier til nærmere oppstart.

Hei! Jeg er ny, men har lurt lenge inne på forumet. Jeg ville gi et oppdatert eksempel, siden jeg leste denne tråden med stor interesse i fjor.

Oppstart: Beregnet til slutten av februar, men så at det var feil ifht syklus. Blir derfor oppstart enten i mars eller april (tror mars ryker pga påske). Vi fikk tilbud om å flytte samtale med sykepleier til nærmere oppstart.
Tar dessverre sin tid dette ja. Håper du får oppstart i mars! :)

Så bra du oppdaterer! Mykje kortare forløp enn mitt. Eg skulle egentlig også oppdatere, men så vart alt berre tull pga ein exu før sprøyteopplæring.

Min opprinnelige tidslinje var slik:
Henvisning frå fastlege til utredning hos gynekolog: september/oktober 2024
Gynekolog: desember 24
Henvisning: januar 25
Forsamtale: mai 25
Sprøyteopplæring: august 25 (avlyst)
Egguthenting september 25 (avlyst)

Det tok nok lenger tid pga ein oppussing/flytting på fertilitetssenteret, og fellesferien. Føles litt ekstra kjipt at eg fekk ting utsatt pga exu, men det får eg ikkje gjort noko med. Det er ei øvelse i å gi slipp på kontroll, dette her.

No skal vi straks på ny samtale/sprøyteopplæring denne veka. Gru-gler meg.
Lykke til til deg!!!

Lykke til!
Jeg tok ikke med henvisning fra fastlege. Det var i november 2024, og time hos gyn i mars 2025.

Fra henvisning fra fastlege til faktisk oppstart ligger det an til å bli 16-17mnd.

Om man har råd til det, lønner det seg tidsmessig å gå direkte til gynekolog eller privat klinikk for fertilitetssjekk, da hopper man over venting mtp fastlege til gynekolog. Privat klinikk gjør det som trengs. Det er dyrt med privat ivf, mens fertilitetssjekk relativt sett er billig (mener det var 2000-3000 da vi gjorde det).

Om man har råd til det, lønner det seg tidsmessig å gå direkte til gynekolog eller privat klinikk for fertilitetssjekk, da hopper man over venting mtp fastlege til gynekolog. Privat klinikk gjør det som trengs. Det er dyrt med privat ivf, mens fertilitetssjekk relativt sett er billig (mener det var 2000-3000 da vi gjorde det).
Privat klinikk kan da henvise til offentlig klinikk direkte.

Back
Topp