♡ IKM Uke 31 ♡

Har lurt på noko av det same med progesteronet, men alt virkar normalt i følge både gynekolog og fastlege. Har slått meg til ro med det.

Det hadde vore så typisk, haha! Uff, vi har ikkje kjøpt enda, har gjort ein veldig konservativ utregning for det eg har fått resept på og trur mine kom på rundt 8k, men det er mulig eg huskar feil :think005 Beste er jo om det blir barn av det, så får ein prøve å ikkje tenke så mykje på (dei sure) pengane ein har brukt :whacky011
Nei, veit du, det blir 12k her også. Skal ikkje spreie feilinformasjon :smiley-ashamed004

Jippi - neste uke er vår gruppes uke, ikke lenge før det braker løs her inne i IKM uke 31! :hello2

Jeg antar jeg er 1dpo idag (jeg er sistemann på ikm dato i gruppen) så da er alle over i dpo land, hurra!:dance011

Hvordan går det med dere andre?
10 dpo ca her :happy: Og 1 uke igjen til ikm, de siste pp har jeg ikke testa så mye før like før ikm/ikm-dagen da det har vært mange negative tester siden vi nå er i pp 10 :sad010 har lyst til og teste, men klarer ikke helt før nærmere etter alle nedturene :happy:
kan hvertfall si med sikkerhet at el har vært og egget har beveget seg nedover (eneste positive med adenomyosesmertene :banghead:) :happy:
Får uansett ikke testa så mye i dag og i morgen da vi er på hyttetur uten tester :p

Har lurt på noko av det same med progesteronet, men alt virkar normalt i følge både gynekolog og fastlege. Har slått meg til ro med det.

Det hadde vore så typisk, haha! Uff, vi har ikkje kjøpt enda, har gjort ein veldig konservativ utregning for det eg har fått resept på og trur mine kom på rundt 8k, men det er mulig eg huskar feil :think005 Beste er jo om det blir barn av det, så får ein prøve å ikkje tenke så mykje på (dei sure) pengane ein har brukt :whacky011
Ja vet du hva, det skal jeg også slå meg til ro med og dropper unødig styr med legetime på fredag. Progesteron får man uansett under ivf, og det er for sent for meg å teste det ut nå uansett. Alt «normalt» hos meg også, «uforklarlig kvinnelig infertilitet» :hungover:

Kanskje det er ulik pris avhengig av type medisin og hvor mye man henter ut med en gang (alt eller i 2 omganger, jeg fikk beskjed om å hente ut hormonstimulerende og nedregulerende først og hente ut det andre etter UL). Ja barn koster vel 2 mill totalt sett så 12 k fra eller til spiller ingen rolle :hilarious: Hehe, neida er selvfølgelig enig med deg, hvis det blir 2 streker på siste runde så spiller de 12 k ingen trille :love017

10 dpo ca her :happy: Og 1 uke igjen til ikm, de siste pp har jeg ikke testa så mye før like før ikm/ikm-dagen da det har vært mange negative tester siden vi nå er i pp 10 :sad010 har lyst til og teste, men klarer ikke helt før nærmere etter alle nedturene :happy:
kan hvertfall si med sikkerhet at el har vært og egget har beveget seg nedover (eneste positive med adenomyosesmertene :banghead:) :happy:
Får uansett ikke testa så mye i dag og i morgen da vi er på hyttetur uten tester :p
Skjønner man venter med test pga nedturer! Er jo litt individuelt det der, jeg takler det bedre å vite at det er blankt enn å gå og lure på og håpe, vi må bare gjøre det som er best for oss selv :Heartred Håper det blir en opptur for deg denne pp :smiley-angelic001

Bare 1 dpo men måtte utfordre chat gpt til å komme med en spådom :hilarious::hilarious::hilarious:

IMG_4670.jpeg

IMG_4671.jpeg

7 dpo og starta testinga i dag. Som vanlig synes jeg at jeg skimter et eller annet, men jeg tror det er Makesuretestene altså… blir jo lurt hver måned :smiley-ashamed004

Bilde 1 - 2 min etter dypp. 2) 5 min etter dypp. 3) Tørr.

Er veldig spent! Datteren min tar meg ofte på magen og spør meg om jeg har baby inni der, mamma så en sky på himmelen som så helt ut som en baby og spurte meg om jeg var gravid og her om dagen landet en sommerfugl på hånda mi og sto der! Håper :shy: :Heartpink

Vedlegg

• IMG_2746.jpeg
    IMG_2746.jpeg
    453,8 KB · Visninger: 72
  • IMG_2759.jpeg
    IMG_2759.jpeg
    884 KB · Visninger: 72
  • IMG_2778.jpeg
    IMG_2778.jpeg
    500 KB · Visninger: 72
7 dpo og starta testinga i dag. Som vanlig synes jeg at jeg skimter et eller annet, men jeg tror det er Makesuretestene altså… blir jo lurt hver måned :smiley-ashamed004

Er veldig spent! Datteren min tar meg ofte på magen og spør meg om jeg har baby inni der, mamma så en sky på himmelen som så helt ut som en baby og spurte meg om jeg var gravid og her om dagen landet en sommerfugl på hånda mi og sto der! Håper :shy: :Heartpink
Fine tegn - håper det gir utslag :smiley-angelic003 :Heartred

Synes jeg også ser noe, men så kan man jo også se hvor streken skal være, men det gir meg alltid litt forhåpninger :smiley-ashamed004
Er 7 dpo selv, vurderte å kjøpe tester her på ferie, for å kunne teste i kveld :laughing002

Men du, herregud så gøy med første test her inne :woot: Jeg har veldig lyst til å se noe på bilde nr 3, myser litt og konsentrerer meg skikkelig, veldig usikker men uansett ekstremt tidlig :joyful: Vi håper det er noe der :smiley-angelic001:Heartred

5 dpo i dag og har vært så svimmel. Ene gangen holdt jeg på å besvime. Og små kvalm. Pleier ikke og være det. Er så kjedelig med denne ventingen:arghh:

5 dpo i dag og har vært så svimmel. Ene gangen holdt jeg på å besvime. Og små kvalm. Pleier ikke og være det. Er så kjedelig med denne ventingen:arghh:
Uff da! Spennende signaler, hvem vet…? :woot: Ja ventingen er utholdelig! Virker så lite med at neste uke er vår uke, men akk så lenge likevel :hungover:

Merker noen voldsomme stikk i høyre siden akkurat nå… vi hadde jo planer om en siste aksjelegging, men eldste bonuskid kom jo selvfølgelig på overraskelsesbesøk og trengte hjelp med bilen :sorry: Gikk litt i kjelleren fordi det kunne være vår «siste aksjelegging», og nå som jeg kjenner på stikk i høyre side (det var sånn på venstre sist periode) vet jeg ikke om det er EL som faktisk skjer (men dog 49 timer etter positiv EL test), eller om det er smerter etter EL og egget er på vei nedover. Vil tro smertene tilsier at det faktisk skjer nå men biffen er ikke tilgjengelig :crybaby2

Uff da! Spennende signaler, hvem vet…? :woot: Ja ventingen er utholdelig! Virker så lite med at neste uke er vår uke, men akk så lenge likevel :hungover:
Ja i tillegg murrer det godt og ømme pupper er begynt. Så jeg bare håper. Men dagene bare snegler seg av gårde. Kan ikke forstå at dagene føles så lange. Selv med alle unga hjemme. Skulle tro dagene gikk fort da.

Slenger meg på her også. El var egentlig forventet denne uken, men er ganske sikker på jeg hadde el 18.07. Da er isåfall ikm trolig uke 31, og ikke 32 som jeg har trodd. Håper det er greit jeg følger med her også :dance008

Prøver på mitt første og samboers andre barn. Har null oversikt over syklus da jeg har gått på prevensjon veldig lenge, så blir spennende reise fremover:Heartred

Førstegangsprøver☀️ - 28 - B1 - Pp1- 18.07 (tror jeg) - Ila uke 31 eller 32

Merker noen voldsomme stikk i høyre siden akkurat nå… vi hadde jo planer om en siste aksjelegging, men eldste bonuskid kom jo selvfølgelig på overraskelsesbesøk og trengte hjelp med bilen :sorry: Gikk litt i kjelleren fordi det kunne være vår «siste aksjelegging», og nå som jeg kjenner på stikk i høyre side (det var sånn på venstre sist periode) vet jeg ikke om det er EL som faktisk skjer (men dog 49 timer etter positiv EL test), eller om det er smerter etter EL og egget er på vei nedover. Vil tro smertene tilsier at det faktisk skjer nå men biffen er ikke tilgjengelig :crybaby2
Uff, kjedelig! Det kan være det er smerter etter el - er jo ikke uvanlig. Samleie i dag er bonus. Dere har lagt inn mange aksjer. Tenk på hvor mange sædceller det utgjør totalt! Ikke mist motet. :Heartred

Uff, kjedelig! Det kan være det er smerter etter el - er jo ikke uvanlig. Samleie i dag er bonus. Dere har lagt inn mange aksjer. Tenk på hvor mange sædceller det utgjør totalt! Ikke mist motet. :Heartred
Takk for oppløftende ord, vi har jo faktisk lagt inn en del aksjer ja så håper det kanskje var tilstrekkelig likevel :smiley-angelic003 Han så jeg var lei meg så vi sneik oss inn på soverommet og prøvde, men det gikk ikke… Ikke lett med press og at man ikke er alene i huset. Men jeg er veldig glad for at han ville prøve iallefall, det viser meg at det betyr mye for han også :happy::Heartred

Slenger meg på her også. El var egentlig forventet denne uken, men er ganske sikker på jeg hadde el 18.07. Da er isåfall ikm trolig uke 31, og ikke 32 som jeg har trodd. Håper det er greit jeg følger med her også :dance008

Prøver på mitt første og samboers andre barn. Har null oversikt over syklus da jeg har gått på prevensjon veldig lenge, så blir spennende reise fremover:Heartred

Førstegangsprøver☀️ - 28 - B1 - Pp1- 18.07 (tror jeg) - Ila uke 31 eller 32
Hei og velkommen :smiley-angelic003 Jeg har lagt deg til listen, satt deg opp under ikm 01.08, 14 dager etter EL, hvis det er greit? :Heartred Bare si ifra hvis du vil endre eller så kan jeg lage et eget avsnitt med «usikker IKM», siden du ikke kjenner syklusen din helt enda etter prevensjon. Blir spennende dette da, masse lykke til :happy:

Hei og velkommen :smiley-angelic003 Jeg har lagt deg til listen, satt deg opp under ikm 01.08, 14 dager etter EL, hvis det er greit? :Heartred Bare si ifra hvis du vil endre eller så kan jeg lage et eget avsnitt med «usikker IKM», siden du ikke kjenner syklusen din helt enda etter prevensjon. Blir spennende dette da, masse lykke til :happy:
Tusen takk! Helt i orden, jeg sier heller fra om noe skal endres på :Heartred

Jeg har hatt stikking på siden jeg hadde EL på, hver dag siden positiv test. Chatgpt sier også «Etter eggløsning danner eggstokken corpus luteum (gule legemet), som produserer progesteron. Denne kan gi:
  • Stikking eller ømhet i eggstokken
  • Litt “trykk”-følelse på den siden»
Så vi krysser fingrene for at chatgpt vet hva den snakker om :smiley-angelic001

Back
Topp