Symptomtråd ✨

Sting-lignende smerte innafor ribbeina på høyre side. Verst på kvelden, kommer liksom gradvis etter middag og varer flere timer. Noen som har vært borti det før?

Føler jeg for hvert nye ubehag får høre at "ja, dette er vanlig som gravid", men denne nye smerten er ille nok til at jeg sliter med å sovne...

Sting-lignende smerte innafor ribbeina på høyre side. Verst på kvelden, kommer liksom gradvis etter middag og varer flere timer. Noen som har vært borti det før?

Føler jeg for hvert nye ubehag får høre at "ja, dette er vanlig som gravid", men denne nye smerten er ille nok til at jeg sliter med å sovne...
Når du beveger deg raskt eller i en viss stilling? Da får jeg noe som ligner litt som en vondt strekk med masse smerter, men ikke som sting egentlig.

Når du beveger deg raskt eller i en viss stilling? Da får jeg noe som ligner litt som en vondt strekk med masse smerter, men ikke som sting egentlig.
Letter litt når jeg er i bevegelse, men stråler ut med samme kraft når jeg sitter i ro, uansett stilling.

Endte med å dra til legen, mulig det er gallestein o_O får svar på blodprøve om et par dager, bør kutte ut mest mulig fett fram til da.

Letter litt når jeg er i bevegelse, men stråler ut med samme kraft når jeg sitter i ro, uansett stilling.

Endte med å dra til legen, mulig det er gallestein o_O får svar på blodprøve om et par dager, bør kutte ut mest mulig fett fram til da.
Det var bra du gjorde. For sterke smerter som ikke avtar er generelt ikke bra. Jeg tror man bare skal være ukomfortabel i løpet av graviditeten og hvis smerter oppstår bør de avta.. hvordan gikk det?

Det var bra du gjorde. For sterke smerter som ikke avtar er generelt ikke bra. Jeg tror man bare skal være ukomfortabel i løpet av graviditeten og hvis smerter oppstår bør de avta.. hvordan gikk det?
Blodprøven viste ikke noen forhøyede lever- og galleverdier, så jeg får bare avvente og ta kontakt igjen hvis det vedvarer eller forverres :confused005
Har hjulpet å spise mindre porsjoner og mindre fett, men nå er jeg til gjengjeld nervøs for hvert måltid...

Mye kynnere om dagen! Kan få de bare jeg rører på meg.. Kan det være varmen? Eller kommer det som regel av stress? Ei som er super aktiv også som sparker hardt så hele magen rister. Hun begynner å bli sterk ja! Ser tydelig kulene utenpå magen når hun er i gang :love017

Mye kynnere om dagen! Kan få de bare jeg rører på meg.. Kan det være varmen? Eller kommer det som regel av stress? Ei som er super aktiv også som sparker hardt så hele magen rister. Hun begynner å bli sterk ja! Ser tydelig kulene utenpå magen når hun er i gang :love017
Kan kanskje være varmen. Jeg sliter ikke mye med kynnere (som jeg legger merke til i hvertfalll), men nå i de varme dagene så har jeg merket dem ganske godt. Når er temperaturen på vei ned igjen og nå merker jeg dem ikke lenger.

Kan kanskje være varmen. Jeg sliter ikke mye med kynnere (som jeg legger merke til i hvertfalll), men nå i de varme dagene så har jeg merket dem ganske godt. Når er temperaturen på vei ned igjen og nå merker jeg dem ikke lenger.
Jeg også har faktisk hatt litt mindre av dem de to siste dagene. Trur kroppen jobbet mye i varmen og nå kan den slappe mer av :)

Fått igjen «øyemigrenen» som legen kaller det.. Blinkende sikksakk anfall på øyet som gjør at jeg ikke kan lese og må sitte mørkt i 30 min før det gir seg. Føler meg også litt uvel resten av dagen etter anfallet. Fikk det hver dag i lunsjen på jobb sist graviditet. Har ellers aldri migrene av noe slag, og får bare aura, ikke hodepinen. Hadde dette sist graviditet også. Fikk det i uke 29+5, denne gangen kom det 30+2. Andre som sliter med migrene av noe slag som kun kommer i svangerskapet? Skikkelig plagsomt.. Føler babyen begynner å «kverke» meg sakte. Husker jeg fikk samme følelsen sist svangerskap i 3.trimester..

På morgenen skjer det noe rart med beina mine. Når jeg strekker de ut med tærne først er det akkurat som jeg får krampe. Så da strekker jeg de fort mot meg, men plutselig knekker noe rart i det ene beinet og jeg får en forferdelig krampe i et par minutter. Det Gjør så vondt at jeg vrir meg i smerte til et går over. Har noen andre det sånn? Bør man ligge med hevet bein eller noe?

På morgenen skjer det noe rart med beina mine. Når jeg strekker de ut med tærne først er det akkurat som jeg får krampe. Så da strekker jeg de fort mot meg, men plutselig knekker noe rart i det ene beinet og jeg får en forferdelig krampe i et par minutter. Det Gjør så vondt at jeg vrir meg i smerte til et går over. Har noen andre det sånn? Bør man ligge med hevet bein eller noe?
Har det HELT LIKT! Aner ikke hva det er! Men må strekke meg neeesten helt ut, men ikke helt :hilarious:

Høres ut som leggkramper. Kunne våkne av det i tidligere svangerskap. Nå kan jeg stort sett kjenne hvis det er på tur til å starte. Da rister jeg på beina og strekker ut og klarer stort sett å stoppe det. Leggkramper kan være overraskende vonde og intense.

Jeg har også noen ganger kramper på natta (har opplevd det i alle svangerskapene), jeg tror det utløses av at jeg strekker beina og så spenner muskelen seg fullstendig i en krampe som kan vare en god stund. Det er såå vondt! Jeg tar magnesium på kvelden som skal hjelpe (eller det er vel om man mangler magnesium så kan det gi krampe, så det er forebyggende å ta det sånn sett). Når det skjer prøver jeg gjerne å massere foten, det skal visst hjelpe å stå også, men det har jeg ikke prøvd

Får en del kramper her. Må ut av sengen og strekke benet og kanskje gå litt før det gir seg. Kan ikke bli liggende for da blir det bare verre.

Takk for tips og at dere deler erfaringer! Litt glad for at jeg ikke er alene med disse forferdelige krampene, samtidig unner jeg ingen slike smerter. Håper alt blir borte etter lille bebi kommer om ikke før! Nå er vi i innspurten hvis det er en trøst..

Takk for tips og at dere deler erfaringer! Litt glad for at jeg ikke er alene med disse forferdelige krampene, samtidig unner jeg ingen slike smerter. Håper alt blir borte etter lille bebi kommer om ikke før! Nå er vi i innspurten hvis det er en trøst..
Jeg har i hvert fall ikke opplevd det mellom svangerskapene mine, så regner med det ordner seg for deg også! Bare å holde ut noen uker til

Opplever at det stikker i livmortappen, eller hvertfall det jeg syns kjennes ut som livmortappen, og nedi rundt der når jeg går. Det er ganske ubehagelig og gjør at jeg får lyst til å sette meg ned eller stoppe opp. Hva kan dette være?

Opplever at det stikker i livmortappen, eller hvertfall det jeg syns kjennes ut som livmortappen, og nedi rundt der når jeg går. Det er ganske ubehagelig og gjør at jeg får lyst til å sette meg ned eller stoppe opp. Hva kan dette være?
Har opplevd det samme (tror jeg), bare at det skjer sporadisk her og der. Tror det er når de ligger med hodet ned og klemmer litt på nerver og slikt. Eller slår/sparker i den.

Back
Topp