Håpet om et hjerteplaster

Libj

Flørter med forumet
Jeg har holdt meg borte fra forum en stund, men ser mer og mer hvor fint jeg synes det er å lese om andres erfaringer.

Vi har prøvd på baby nr 1 siden 2023, og ble henvist til IVF etter det ble funnet en feil på livmoren min. Fikk dermed første uttak og innsett i februar 2025 ved riksen/ullevål.

Gleden var stor da innsettet var vellykket og vi var gravide. Tiden gikk og vi var på flere ultralyder hvor alt så fint ut med lille jenta vår. Frem til en tilfeldig ultralyd i uke 20, hvor det viste seg at hjertet til jenta vår hadde sluttet å slå helt uventet.

Nå føles tiden veldig lang for at menstruasjonen skal komme i gang igjen og vi kan melde fra til sykepleier for nytt forsøk. Det blir da vårt første fryseforsøk. Vi er fremdeles ikke ferdig med å sørge da det er ferskt, men vi tror ikke det blir noe lettere med tiden. Uavhengig av når neste barn evt kommer, vil hun eller han alltid ha en storesøster ❤️

Håper og krysser fingrene for at det ikke er for lang ventetid på innsett nå, men frykter at det er litt lite kapasitet i sommer. Håper at det ikke blir for mange oppdateringer her og at hjerteplasteret vårt sitter snart, og blir værende helt frem til vi kan ha barnet pustende i armene våre.

Så utrolig trist å lese om jenta deres. Forstår veldig godt ønsket om å komme i gang igjen så raskt som mulig. Det høres fryktelig tøft ut å sørge og bearbeide samtidig som man forsøker igjen, men minst like tøft å ikke skulle forsøke. Det er en umenneskelig vanskelig situasjon uansett.

Håper med deg at dere ikke må vente altfor lenge og at det sitter raskt igjen når dere er i gang. Min erfaring er at forumet her er et veldig fint sted å være i ventetiden, med mange flotte damer med mye kunnskap og omtanke. Håper du også kan finne støtte her :Heartred

(PS: Du har sikkert sett at det også finnes et eget underforum for de som har mistet etter uke 12, men i tilfelle ikke ville jeg bare tipse deg om det.)

Så utrolig trist å lese om jenta deres. Forstår veldig godt ønsket om å komme i gang igjen så raskt som mulig. Det høres fryktelig tøft ut å sørge og bearbeide samtidig som man forsøker igjen, men minst like tøft å ikke skulle forsøke. Det er en umenneskelig vanskelig situasjon uansett.

Håper med deg at dere ikke må vente altfor lenge og at det sitter raskt igjen når dere er i gang. Min erfaring er at forumet her er et veldig fint sted å være i ventetiden, med mange flotte damer med mye kunnskap og omtanke. Håper du også kan finne støtte her :Heartred

(PS: Du har sikkert sett at det også finnes et eget underforum for de som har mistet etter uke 12, men i tilfelle ikke ville jeg bare tipse deg om det.)
Tusen takk for omtanken ❤️

Ja, ser jo hvor fine alle er med hverandre på andre tråder her, så det er godt å høre at inntrykket stemmer!

Tror jeg så litt på det, takk for tipset

Tusen takk for omtanken ❤️

Ja, ser jo hvor fine alle er med hverandre på andre tråder her, så det er godt å høre at inntrykket stemmer!

Tror jeg så litt på det, takk for tipset
Det er veldig fint! Og om man etter hvert skulle føle behov for å kunne dele litt mer uten at det ligger åpent/søkbart på nettet så er det også en skjult del av forumet som man kan få tilgang til når man har vært medlem litt. :Heartred

Så uendelig trist :sorry: Sender all min omtanke, og håper dere får raskt innsett igjen selv om sorgen må bearbeides samtidig. Kanskje dagboken din her hjelper på å få ut tanker og følelser underveis, det hjelper meg på de verste dagene, selv om jeg mistet mye tidligere og ikke kan sammenlignes :Heartred Skal heie på dere ❤️❤️

Det er veldig fint! Og om man etter hvert skulle føle behov for å kunne dele litt mer uten at det ligger åpent/søkbart på nettet så er det også en skjult del av forumet som man kan få tilgang til når man har vært medlem litt. :Heartred
Åh så fint, takk for tips ❤️

Så uendelig trist :sorry: Sender all min omtanke, og håper dere får raskt innsett igjen selv om sorgen må bearbeides samtidig. Kanskje dagboken din her hjelper på å få ut tanker og følelser underveis, det hjelper meg på de verste dagene, selv om jeg mistet mye tidligere og ikke kan sammenlignes :Heartred Skal heie på dere ❤️❤️
Takk for omtanken ❤️
Ja, jeg håper den blir et fint sted å få ut litt, og samtidig lese litt mer om andre i samme situasjon. Det hjelper mye ❤️

Min varmeste medfølelse :Heartred Dette var trist, og så ufattelig vondt det må være. Jeg håper du får innsett snart igjen og at det kan være med på å bearbeide sorgen. Jeg håper også du kan finne litt støtte og ro ved å være her på forumet:Heartred Det har ofte hjulpet meg:Heartred

Min varmeste medfølelse :Heartred Dette var trist, og så ufattelig vondt det må være. Jeg håper du får innsett snart igjen og at det kan være med på å bearbeide sorgen. Jeg håper også du kan finne litt støtte og ro ved å være her på forumet:Heartred Det har ofte hjulpet meg:Heartred
Takk for omtanken ❤️

Ja, håper og krysser fingrene! Ellers er vi veldig innstilt på å prøve naturlig frem til innsett, bare spent på hvor lang tid det tar før mens kommer..

Så godt å høre! ❤️

Jeg er litt desperat etter å finne ut hvordan kroppen min ligger an mtp syklus, så skal kjøpe noen graviditetstester i morgen så jeg får holdt oversikt på når hcg er nede til normalt igjen. Føles uendelig lenge å bare vente på en mens, så må gjøre noe i mellomtiden

Tok en test nå og den er faktisk helt negativ! 9 dager etter hun kom. Håper virkelig det betyr at kroppen raskt klarer å hente seg inn i ny syklus!
IMG_6645.jpeg

Fikk tatt meg en tur til gynekolog i dag for å se at alt var ute og at kroppen fysisk var klar for å begynne igjen. Alt er tomt, kun noen små mengder med blod som mangler. Skjønte på gynekologen at vi bare kan prøve naturlig igjen, så da begynner testingen etter eggløsning!

Jakten på eggløsning har startet!
Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette ennå, men testen var hvert fall liitt sterkere enn jeg trodde den skulle være :)

Vedlegg

• IMG_6648.jpeg
    IMG_6648.jpeg
    85,5 KB · Visninger: 32
Så fint at kroppen ser ut til å komme seg etter MA og at dere kan begynne å prøve igjen hjemme i påvente av nytt innsett. Blir kjekt å følge deg gjennom dagboken, selv om omstendighetene er så triste :confused::Heartpink

Så fint at kroppen ser ut til å komme seg etter MA og at dere kan begynne å prøve igjen hjemme i påvente av nytt innsett. Blir kjekt å følge deg gjennom dagboken, selv om omstendighetene er så triste :confused::Heartpink
Ja, veldig glad for det! Håper bare testene fortsetter å stige så det faktisk begynner å nærme seg noe.
Takk for at du vil følge dagboken, det er hyggelig❤️

Jakten på eggløsning fortsetter.. tatt tester nå i en halv uke ca, og de nærmer seg ikke noe som kan ligne en positiv test. Vi har heldigvis kommet inn i rytmen med sex igjen, som jeg gruet meg ganske mye til til å begynne med.

Fortsetter å teste til det kommer en positiv test, eller evt mensen hvis jeg ikke får eggløsning denne runden. Hadde jo vært for godt til å være sant om vi fikk det til på første forsøk naturlig denne gangen, men håpet er der enn så lenge!
IMG_6651.png

Går opp og ned med disse eggløsningstestene, men tenker jeg skal teste i ca 2 uker til uansett. Jeg tar også temperatur hver morgen så får jo bekreftet eggløsning om den kommer. Vil ikke bruke opp absolutt alle testene den første syklusen.

Tenker også mye på om jeg i det hele tatt får en menstruasjon av meg selv. Håpet er selvfølgelig at jeg ikke får mensen, men en positiv graviditetstest istedet. Men tidligere har jeg trengt hjelp til å få oppstart på syklusen, så veldig spent på om jeg må det denne gangen også. Og hvem jeg evt da må spørre.. Ullevål mener jeg må høre med legene på Ahus hvor aborten var, men de henviser til Ullevål. Så faller litt i mellom to stoler med det..

Vedlegg

• IMG_6653.png
    IMG_6653.png
    1,4 MB · Visninger: 28
Går opp og ned med disse eggløsningstestene, men tenker jeg skal teste i ca 2 uker til uansett. Jeg tar også temperatur hver morgen så får jo bekreftet eggløsning om den kommer. Vil ikke bruke opp absolutt alle testene den første syklusen.

Tenker også mye på om jeg i det hele tatt får en menstruasjon av meg selv. Håpet er selvfølgelig at jeg ikke får mensen, men en positiv graviditetstest istedet. Men tidligere har jeg trengt hjelp til å få oppstart på syklusen, så veldig spent på om jeg må det denne gangen også. Og hvem jeg evt da må spørre.. Ullevål mener jeg må høre med legene på Ahus hvor aborten var, men de henviser til Ullevål. Så faller litt i mellom to stoler med det..
Veldig snodig om det er Ahus som skal svare på slikt, de har jo ikke noe med fertilitetsbehandlingen å gjøre? Virker logisk for meg at det er gyn som følger deg ifm med nytt innsett som må avgjøre om du skal ha styrt eller naturlig syklus :pompus:

Back
Topp