♡ IKM UKE 30 ♡

Det vanlige er 24-48 timer, men jeg fikk etter 12 timer forrige pp
Så i grunn kan man faktisk bli gravid opptil 3 døgn etter LH topp? Hvis eggløsning kommer 1-2 døgn etter topp, også er egget fruktbart ett døgn etter eggløsningen også.. Da tror jeg vi skal peise på litt mer fremover, tror vi har pleid å gi oss etter en runde eter LH toppen mange ganger :facepalm:

Hei, er litt sent ute men jeg vil gjerne bli med! Første innlegget mitt her på forumet. Har endret brukernavnet men venter på godkjenning. Får bare ha det lange tallnavnet akkurat nå :chicken::joyful:

I-40425385 - 29 - B2 - pp1 - EL 8.7 - ikm 22.7

Vi har sex regelmessig, men ikke når jeg tror det nærmer seg eggløsning for da blir det prestasjonsangst :banghead:
Har ikke sagt noe om det denne måneden, og det fungerte jo faktisk! Men nå merker han at noe er på gang, så blir spennende å se om det blir noe mer på meg :happy090
Bare et tips, for har slitt litt med det samme: ikke nevn noe om når du er fertil, og dersom du gjør det - sørg for laaangt forspill for å kom i stemning slik at prestasjonsangsten hans slipper taket. Mye klining og tafsing osv, musikk i bakgrunnen og whatever hehe. Det har funket her!

Blodprøvene i mars ba de meg om å ta CD 2-5, så jeg tok de på dag 2. Så tipper det er sånn "hormon blodprøve" jeg har tatt :happy: de nye testene han ba meg ta kunne jeg ta når som helst, så jeg vet ikke hva det var for.
Tipper det er AMH - eggreserve.. Og kanskje noe annet å? De andre prøvene skal taes tidlig i syklusen, men AMH kan man ta når som helst. Håper du får gode resultater :smiley-angelic001 :Heartpink

Det vanlige er 24-48 timer, men jeg fikk etter 12 timer forrige pp
Ja, ikke sant. Det er jo ganske raskt. Lurer på hva det raskeste er, liksom. Kan man få det raskere enn 12 timer etter? :bookworm:

Uansett så kjenner jeg at det murrer godt nå, så om egget slipper nå så er det ca 12 timer siden toppen.

ÅÅÅ heldig! Jeg hadde også massevis av slim, og litt forhøyning på LH-test, men ikke så fine og sterke som dine!! :shy::Heartpink
Så bra dere har fått "ordnet opp" :hilarious: Jeg kan dessverre ikke noe særlig på det temaet, håper noen her har noen gode svar til deg :Heartpink Men har hørt at egget skal jo kunne leve et døgn eller noe etter slipp også.
Hehe, det er alltid godt å vite at man har svømmerne på plass :sign19 Og dent som er enda bedre er å loggføre det i premom :hilarious:

Ja, ikke sant. Det er jo ganske raskt. Lurer på hva det raskeste er, liksom. Kan man få det raskere enn 12 timer etter? :bookworm:

Uansett så kjenner jeg at det murrer godt nå, så om egget slipper nå så er det ca 12 timer siden toppen.
Lest om noen som har fått eggløsning samme kveld/natt som peak og. Blir spennende å se om det er EL. Temper du?

Så i grunn kan man faktisk bli gravid opptil 3 døgn etter LH topp? Hvis eggløsning kommer 1-2 døgn etter topp, også er egget fruktbart ett døgn etter eggløsningen også.. Da tror jeg vi skal peise på litt mer fremover, tror vi har pleid å gi oss etter en runde eter LH toppen mange ganger :facepalm:
Det mest vanlige er nok 24-36 timer etter, men i realiteten ja. Derfor det er så greit med temping, så man ser om eggløsning har vært. Hvis dere orker, så kan dere jo prøve en dag ekstra

Jeg mener å huske at det var noen her inne som sa at det var en forsker (eller annen type ekspert på temaet) som hadde sagt at mange ga seg med aksjeleggingen for tidlig etter positiv EL test. Nettopp fordi egget kan slippe 36 timer etter toppen (på det aller seneste). Hvis man da har lagt inn aksjer "kun" annenhver dag frem til positiv test, så kan det være litt lenge mellom aksjer og EL.

Og svømmerne *kan* overleve i *opptil* fem dager har jeg lest, men jeg lurer på hvor lenge som er mest vanlig :bookworm: spesielt for de av oss som nærmer seg 40 :smiley-angelic002

Det var litt det jeg diskuterte med venninnen min som nettopp har blitt gravid. Hun mente det var nok å legge inn aksjer én gang rundt EL, mens jeg mente det var best å være på den sikre siden og legge inn aksjer så ofte og regelmessig som mulig. Ser ut som at hennes teori stemte da :hilarious::hilarious:

Nei, jeg har så veldig varierende netter pga toåringen, så jeg vet ikke hvor nøyaktige målingene ville blitt. Men har vurdert det!
Ja, da er det ikke like lett. Temper bare med klokken nå, mindre stress. Men smertestillende og våken att i natt gjør nok at jeg ikke kan stole på målingene de to siste nettene

Spent på tempen de neste dagene

Vedlegg

• Screenshot_20250709_071141_Premom.jpg
    Screenshot_20250709_071141_Premom.jpg
    139,4 KB · Visninger: 26
Veldig greit med klokke som kan måle tempen ja. Måler den på et fast tidspunkt hver natt?
Jeg vet ikke helt hehe. Men har stemt godt med forrige eggløsning og temp under graviditet. Viste til og med da hcg må ha sunket endel. Den måler tempen igjennom hele natten, men vet ikke hvordan den regner ut tallet som kommer

Hmm lurer på hva jeg tenkte på da jeg bare bestilte 10 eggløsningstester. Kan se ut til at det kommer til å gå en del denne syklusen

Har hatt masse strekkbart slim på dopapiret i dag, og EL testene ble sterkere! Skulle ønske jeg kunne ha tatt en EL test på jobb, for jeg tipper toppen var da, men det kan jeg ikke.

Fikk lagt inn aksjer nå nettopp, håper alt klaffet denne gangen :smiley-angelic001

Noen som vet hvor fort etter LH-topp man *kan* få eggløsning? Jeg har ikke kjent EL smerter denne måneden (ennå), men har noen ganger hatt smerter som har gitt seg før jeg har rukket å løpe hjem og ta en test. Da har testen fortsatt vært sterk, men synkende. Siden smertene har gått over føles det som at et egg har sluppet alt.

Lurer på om vi kanskje har lagt inn aksjer for sent noen ganger. At jeg har helt sinnsykt kort topp, med slipp av egg rett etterpå :bookworm: men ikke vet jeg om det er noe som kan skje. Må testene være veldig svake igjen før egget evt slipper?
Mulig det var meg. En gynekolog hadde fortalt meg at folk gir seg ofte når de får positiv test, og at man bør ha samleie dagen(e) etter også fordi man vet ikke eksakt når egget slipper.

Last edited:
Jeg mener å huske at det var noen her inne som sa at det var en forsker (eller annen type ekspert på temaet) som hadde sagt at mange ga seg med aksjeleggingen for tidlig etter positiv EL test. Nettopp fordi egget kan slippe 36 timer etter toppen (på det aller seneste). Hvis man da har lagt inn aksjer "kun" annenhver dag frem til positiv test, så kan det være litt lenge mellom aksjer og EL.

Og svømmerne *kan* overleve i *opptil* fem dager har jeg lest, men jeg lurer på hvor lenge som er mest vanlig :bookworm: spesielt for de av oss som nærmer seg 40 :smiley-angelic002

Det var litt det jeg diskuterte med venninnen min som nettopp har blitt gravid. Hun mente det var nok å legge inn aksjer én gang rundt EL, mens jeg mente det var best å være på den sikre siden og legge inn aksjer så ofte og regelmessig som mulig. Ser ut som at hennes teori stemte da :hilarious::hilarious:
siterte feil svar, jaja. :happy:

Hei, er litt sent ute men jeg vil gjerne bli med! Første innlegget mitt her på forumet. Har endret brukernavnet men venter på godkjenning. Får bare ha det lange tallnavnet akkurat nå :chicken::joyful:

I-40425385 - 29 - B2 - pp1 - EL 8.7 - ikm 22.7
Velkommen inn hit :greet025
Legger deg til, ser du har fått Grace til brukernavn. Hadde el kommet i går?

Back
Topp