Strikkeplaner

Håperpånr3

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsfiolene 2026 ♡
Har noen av dere andre også planer om å strikke noe til babyen etterhvert?
Jeg har strikket mye til de 2 første så vi har egentlig det vi trenger, men jeg har lyst til å strikke noe til denne også. Spesielt om det er en gutt, for mye av det vi har er rosa eller lilla.
Jeg tror det blir endel plagg fra Jordclothing. Har dere noen oppskrifter dere tenker å strikke?

Åh jeg har en haug med planer! Har mønstre på lur fra Jordclothing, petiteknit, yndestrikk, knitting for olive og studio gyth blant annet. Jeg bare håper jeg rekker det denne gangen :)

Ja! Jeg har lyst! Jeg er ikke veldig god til å strikke, men jeg skal iallfall hekle babyteppe :happy119 Og så har jeg lyst til å strikke noe. Men noe enkelt! Bukser kanskje?

Ja! Jeg har lyst! Jeg er ikke veldig god til å strikke, men jeg skal iallfall hekle babyteppe :happy119 Og så har jeg lyst til å strikke noe. Men noe enkelt! Bukser kanskje?
Så gøy :Heartpink Det er så mange fine oppskrifter og en god del av de er ganske enkle.

Så gøy :Heartpink Det er så mange fine oppskrifter og en god del av de er ganske enkle.
Ja, altså- jeg er ikke helt elendig- jeg har strikket gensere til meg selv. Men jeg er ikke sånn flink-flink. Og så liker jeg når det ikke er så komplisert at jeg må tenke så mye. For da blir det ofte feil, og så må jeg ta opp ( og det er det absolutt verste som finnes :dead: ). Men jeg tar gjerne i mot tips og gode ideer til hvor man kan finne oppskrifter?

Jeg strikker ikke (jeg kan, men blir så lei, så strikker kun votter og sokker, evt). Men lurer på om jeg skal sy noe.. men godt mulig det heller blir til toåringen, for tror jeg har nok babytøy..

Med MINDRE dette mot all formodning skulle bli gutt :laughing002

Ja, altså- jeg er ikke helt elendig- jeg har strikket gensere til meg selv. Men jeg er ikke sånn flink-flink. Og så liker jeg når det ikke er så komplisert at jeg må tenke så mye. For da blir det ofte feil, og så må jeg ta opp ( og det er det absolutt verste som finnes :dead: ). Men jeg tar gjerne i mot tips og gode ideer til hvor man kan finne oppskrifter?
Helt enig, det er skikkelig dritt å ta opp. Siste genseren jeg begynte på endte jeg med å kaste fordi et av barna sølte masse saus på det. Jeg orket ikke begynne å vaske og rekke opp.
Jeg synes petiteknit sine oppskrifter er ganske greie å følge. Der er det meste forklart i detalj. Heldressene hennes har jeg brukt mye. Og Jordclothing synes jeg også er ganske fine å strikke.

Jeg strikker ikke (jeg kan, men blir så lei, så strikker kun votter og sokker, evt). Men lurer på om jeg skal sy noe.. men godt mulig det heller blir til toåringen, for tror jeg har nok babytøy..

Med MINDRE dette mot all formodning skulle bli gutt :laughing002
Sy har jeg også lyst til å gjøre i graviditeten og permisjonen. Jeg har så lyst på en overlockmaskin. Hvor pleier du å kjøpe oppskrifter å sy etter?

Sy har jeg også lyst til å gjøre i graviditeten og permisjonen. Jeg har så lyst på en overlockmaskin. Hvor pleier du å kjøpe oppskrifter å sy etter?
Jeg liker bøkene til heilt spesiell og jubel og baluba, jeg. Er så lettvint å sy til :laughing002
Overlock har jeg, men en litt rimelig singer, da. Bråker fælt, men funker fint! Eneste er at jeg ikke har funnet ut rullesøm enda.

Jeg strikker altfor mye til førstemann. Har altså så mye vi ikke har brukt. Strikket typ 7 babytepper til henne liksom. Likevel vil jeg nok strikke et eget til denne her, hvis vi kommer oss gjennom første trimester. Men der holder kanskje med ett eller 2. Ellers er det noen tøfler og luer som har vært favoritter her, samt selmas sovedress fra petiteknit. De har vi brukt vanvittig mye. Må ret og slett se litt gjennom hva vi har når du vi får flyttet. Men noe strikk blir det garantert. Der er min mindfullness :love7

Jeg har strikket masse babystrikk til venners barn, men etter jeg selv ble mamma har jeg ikke lagt opp en maske. Kanskje lillebror/søster skal få opp motivasjonen igjen :hilarious:

Med mars babyer er det jo en stund til man trenger en skikkelig god ulldress å sove i, for den som tenker at baby skal sove ute i vogn. Men når det begynner å bli oktober/november så må jeg bare anbefale Selmas sovedrakt fra petiteknit! Den er ganske kjedelig å strikke med bare rillestrikk, men med overbrett på hender og føtter er den så genial. Ingen kalde hender som stikker opp. Også vokser den med babyen siden det er riller. Jeg strikker i str. 3 mnd, men hun brukte den hele vinteren og den passet like godt hele veien :laughing002
Også anbefaler jeg virkelig allværslua og uværslua fra strikkesoffe. Av alle de forskjellige luene jeg har strikket (og det er flaut mange), så her den definitivt best passform :love7

Last edited:
  • Ankers bluse ( 6-9 mnd)
  • Lindern kyse (1 mnd)
  • Lillebrors romper ( 2-4 mnd)
  • Selmas sovedrakt (0-3 mnd)
  • Lillebjørnhue (1 mnd og 3 mnd)
  • Garntopia babyteppe(yndestrikk)
  • Teddy pants (6-9 mnd)
  • Annas sommercardigan ( 3-6 mnd)
  • Rigmors kyse (1-3 mnd)
Har strikket dette til nå! Selmas sovedrakt strikka jeg egentlig i sånn 6-9 mnd, men hadde visst ikke riktig strikkefasthet

• Mariusgenser
  • Bregnebukser (kfo)
  • Olives slå om
  • Myrtel hentesett
  • Minijord tøfler
  • Ankers kyse
  • Ankers drakt
  • Lun heldress
  • Ingrid sweater
  • Boucle bukser (aftenstrikk)
  • Willums selebukse
  • Løvfall body
  • Festival sweater
  • Fagerborg selebukse
  • Blad smokkesnor
  • Sunde sweater junior
Dette er planene, endres hele tiden og alt skal ikke strikkes til nyfødt. Noe skal være til større bebis

Her var det mye imponerende lister :woot:
Jeg er også glad i å strikke, men ikke spesielt flink, så blir nok et enkelt teppe, sokker og muligens en enkel genser etterhvert.:happy:

Igår gjorde jeg ferdig en genser som har ligget til montering i 1 år, og nå skal jeg gjøre ferdig et hekleteppe til niesen min som jeg har jobbet med siden hun var 2 år. Hun er nå snart 8 år :laughing002 I fjor lurte hun på når hun skulle få det, om det var ferdig snart:bag: Planen foreløpig er å gjøre ALT ferdig av andre ting, slik at jeg er klar for å strikke ting til bebis. Jeg føler det er litt tidlig å begynne på noe til bebis nå…

Igår gjorde jeg ferdig en genser som har ligget til montering i 1 år, og nå skal jeg gjøre ferdig et hekleteppe til niesen min som jeg har jobbet med siden hun var 2 år. Hun er nå snart 8 år :laughing002 I fjor lurte hun på når hun skulle få det, om det var ferdig snart:bag: Planen foreløpig er å gjøre ALT ferdig av andre ting, slik at jeg er klar for å strikke ting til bebis. Jeg føler det er litt tidlig å begynne på noe til bebis nå…
Lurt å gjøre det du holder på med ferdig først :) Til nr 1 startet jeg på første babyteppe i uke 7. Tror jeg drøyer det litt lenger den gangen her.

Aiai, dette blir vanskeleg denne gongen. Eg har alt nokre ufoar frå forrige gong. Kanskje eg skulle sikre meg inn på å gjere dei ferdig :hilarious:

Back
Topp