Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi! Så underlig.. men kan det være fordi kroppen fremdeles var «innstilt» på pillen? Og først kom tilbake til kroppens hormoner etter et halvår? Har hørt at feks. de med lokal hormonprevensjon (de med spiral) får som regel eggløsning selv om de er på prevensjon, mens de på p-piller, plaster osv. får andre hormoner så eggløsning blir rett og slett hindret. Kommer eggløsningen tilbake med engang man slutter?Det første halvåret etter jeg sluttet på p-piller syns jeg alt var ganske stabilt, men det siste halvåret nå har det bare vært kaos med forskjellig tidspunkt for el, sykluslengde, lutealfasen var 8-9 dager lenger én syklus, og alle symptomer varierer hver eneste gang![]()
Man kan jo ikke egentlig vite noe før en test slår ut eller ikke og tr dukker opp. Kanskje det er noe du kan prøve å minne deg selv på?
Vi lærer i alle fall mye om oss selv og hva som funker eller ikke funker på alle disse pp'ene
Bare å prøve seg fram til det en dag klaffer
Og så er det bare å søke støtte her underveis
Å, så teitSatser jo på at du ikke egentlig trenger det! Men man blir utålmodig av dette her så alt skal helst skje med en gang man tenker det
![]()
Aldri vært så nervevrak som sist syklus. Så nå skal jeg prøve å gjøre det lettere for meg ved å ta en g-test hver dag fra 7dpo 
Omg noe sååååå nydeligHva gjør dere? Alenetid med strikking og tvtitting her. Var godt med litt hvile

Strikketøy er det fineste jeg vet, så mye kjærleik og omhu i det
Deilig med litt alenetid da. Her ble det sen frokost, og nå kom besteforeldrene og tante, så vi skal hygge oss sammen 
Koselig med familietidOmg noe sååååå nydeligStrikketøy er det fineste jeg vet, så mye kjærleik og omhu i det
Deilig med litt alenetid da. Her ble det sen frokost, og nå kom besteforeldrene og tante, så vi skal hygge oss sammen
![]()
Er det regnvær hos dere og?Regn OG sol samtidlig jaKoselig med familietidEr det regnvær hos dere og?
Ekte trøndervær! Vi har ikke hatt sommer enda, hva med dere?Det kan variere. Noen blir gravid allerede før første mens etterpå, mens for noen kan det ta flere måneder før ting stabiliseres. Søstera mi ble faktisk gravid på p-plasterOi! Så underlig.. men kan det være fordi kroppen fremdeles var «innstilt» på pillen? Og først kom tilbake til kroppens hormoner etter et halvår? Har hørt at feks. de med lokal hormonprevensjon (de med spiral) får som regel eggløsning selv om de er på prevensjon, mens de på p-piller, plaster osv. får andre hormoner så eggløsning blir rett og slett hindret. Kommer eggløsningen tilbake med engang man slutter?
Samboer er chill og minner meg på at det ikke er sikkert før IKM/positiv test, så derfor har vi prøvd å ikke teste før IKM. Men funker dårlig mentalt det ogAldri vært så nervevrak som sist syklus. Så nå skal jeg prøve å gjøre det lettere for meg ved å ta en g-test hver dag fra 7dpo
![]()
Jeg testet ikke for el de første månedene, men blodsukkeret og insulindoser har i alle fall tydet på at jeg har hatt el siden første tr etter pilleslutt. Men hormonene har sikkert trengt litt tid på å stabilisere seg uansett.
Jeg pleier å prøve å vente så lenge som mulig med å teste, men jeg har alltid endt med å teste litt før ikm. Selv om jeg overbeviser meg selv til å ikke tro helt på de når de er negative (for det kan jo være for tidlig...
) så tror jeg likevel at det har forberedt meg litt mentalt før tr dukker opp. Håper det blir bedre for deg denne runden
Og så blir det spennende å få følge deg dag for dag

Her er det regnvær og Tour de France på tv. Syns begge deler er så kjedeligHva gjør dere? Alenetid med strikking og tvtitting her. Var godt med litt hvile
Lurer på om jeg skal finne frem strikketøyet selv en stund, før det blir en tur ut med divaen i huset (hunden) som heller ikke liker regnvær

Hehe sånn er hunden her i huset og, hater å gå ut i regnetHer er det regnvær og Tour de France på tv. Syns begge deler er så kjedeligLurer på om jeg skal finne frem strikketøyet selv en stund, før det blir en tur ut med divaen i huset (hunden) som heller ikke liker regnvær
![]()
Så fint strikketøy!Hva gjør dere? Alenetid med strikking og tvtitting her. Var godt med litt hvile
Jeg startet på babyteppe som gave til ei gravid venninne, mens jeg venter på at det klaffer for oss 
eller så blir jeg veldig forvirret for syklusen min pleier å være ganske nøyaktigFine tester! Tipper du hadde peak i nattRakk ikke kjøpe nye tester i går, men håper peaken var i løpet av natten og at testene framover synker mereller så blir jeg veldig forvirret for syklusen min pleier å være ganske nøyaktig
Vis vedlegget 464421

Håper det! For da var det verdt å holde seg våken til en kjappis kl 01 i nattFine tester! Tipper du hadde peak i natt![]()
Startet hytteferien i går med halve familien, så måtte vente til alle hadde lagt seg og 2åringen våknet selvfølgelig halv seks siden vi er på et nytt sted så jeg er rimelig trøtt i dag

Haha ikke santHåper det! For da var det verdt å holde seg våken til en kjappis kl 01 i nattStartet hytteferien i går med halve familien, så måtte vente til alle hadde lagt seg og 2åringen våknet selvfølgelig halv seks siden vi er på et nytt sted så jeg er rimelig trøtt i dag
![]()
Satser på at det gjorde susen!
Så deilig!Haha ikke santSatser på at det gjorde susen!
Vi reiser på hytta i dag, og blir alene til onsdag, så satser på at det hjelper denne runden![]()
Wow, så nydelig strikking! Hva er det det blir? Jeg har jo vært borte denne helgen og har fått mange timer med uavbrutt strikking på buss og tog osv, skikkelig luksus!Hva gjør dere? Alenetid med strikking og tvtitting her. Var godt med litt hvile
det hadde vært så typisk.