Introduksjonstråd - Mars 2026

Kine 95

Gift med forumet
Septembertassene 2026
Etterhvert som mars gruppen vår vokser hadde det vært hyggelig om folk vil skrive en liten introduksjon av dere selv her slik at vi kan bli litt bedre kjent :happy:

:smiley-bounce016

Jeg er 29 år gammel, bosatt i Bergen (men født Østlending) og gravid med barn nr. 1. Vært sammen med samboeren min i snart 7 år, men han er 2 år yngre enn meg.

Det var det typiske "må reise mer først" før vi planla barn, men så hadde jeg en runde på akutten i september i fjor der jeg fant ut at jeg har et veldig stort myom på 14 cm. Legen fortalte meg at vi burde starte barneforøk snart siden det kunne bli vanskelig for oss. Det tok heldigvis bare 3 forsøk :happy:

Jeg jobber som automasjonsingeniør og reiser turer offshore innimellom, noe jeg må slutte med etterhvert på høsten.

Ellers er jeg litt uheldig med å ikke kunne arve fra noen, så dette blir nok dyrt :hilarious:

Veldig hyggelig tråd :joyful:

Jeg er 30 år gammel (blir 31 i sommer!) og bor i Akershus. Bor i enebolig med stor hage og har hund. Har vært gift med mannen i 3 år og vi har vært kjærester i over 10 år.

Det blir første barnet, og vi har brukt lang tid på å bli gravide, det er 2,5 år siden vi begynte å prøve. Ble aldri gravid naturlig, og vi måtte ha ivf. Har hatt to kjemiske, 1 SA og 1 MA på forsøkene våre hittil. Dette er det syvende innsettet og for første gang har vi fått normale hcg-blodprøver. Håper at det går denne gangen :Heartred

Ellers jobber jeg på kontor i Oslo. Jobber med et veldig snevert fagfelt, så det kan jeg ikke dele her åpent :hilarious:

Hyggelig! Jeg er 28 år og samboer er et par år eldre. Er fra og bor i Trøndelag. Vi har vært sammen i 5 år og har forsøkt å få barn i over ett år. I løpet av den tiden har jeg blitt gravid 4 ganger. Den første endte med medisinsk abort i uke 14 (ikke levedyktig), en SA og en exu som endte med cellegiftbehandling i februar. Måtte derfor ha en pause på 3 måneder før det ble trygt å prøve igjen. Er 4+0 i dag, men for min del har det ikke vært noen gode følelser knyttet til det å bli gravid igjen. Selv om det er alt jeg ønsker. Håper så inderlig det går nå.. :Heartred

Jobber som politi, så en eventuelt graviditet må deles relativt tidlig da jeg ikke kan jobbe ute på patrulje hele svangerskapet og trenger derfor tilpasninger på jobb.

Så hyggelig!

Jeg er aleneprøver, 43 år og har prøvd i 2 år. Siden jeg er alene har jeg vært gjennom IVF fra starten av. Det har blitt 5 egguttak, og 6 innsett. Og mye vondt og vanskelig i mellom, både fysisk og psykisk. Jeg bor på Østlandet og er lærer. Som jeg liker veldig godt!

Ingen barn, men en hund :Heartred Jeg deler gjerne mer når vi får skjult gruppe:smiley-ashamed004

Hei alle sammen!

Jeg er 34 år og kommer fra Oslo. Jobber fullt som sykepleier. Jeg har en samboer og sammen har vi en datter på halvannet år :Heartpink hadde en MA før jeg ble gravid med henne og håper sterkt jeg slipper det igjen. En liten lillesøster eller lillebror er så velkommen og ønsket:Heartblue:Heartred

Kjekt! :love7

37 år gammel, to barn på 2,5 og 4 år. Vi har det travelt nok, så det er litt skrekkblandet fryd denne gang altså! :hilarious: Men det var veldig planlagt :Heartred Første ble til ved hjelp av ivf etter lang prøving, og to MA i ivf-prosessen også, så det var en slitsom tid. Men nr 2 ble til på andre naturlige forsøk, og nå nr 3 på tredje naturlige forsøk (oi har ikke tenkt over før nå hvor morsomt det var hehe). Når man har gått gjennom to MA blir man naturlig pessimist, men prøver å leve i håpet :Heartred Venter også med detaljene til lukket gruppe tror jeg :happy:

Jeg er 35 år og bor i Osloområdet. Jeg har mann og 2 barn. Barna er 8 og 5 år. Vi brukte lang tid på å bestemme oss for om vi ville ha nr.3 også har det tatt litt tid å bli gravid. I tillegg til barna så jobber jeg fulltid og vi pusser opp et hus så det er mer enn nok å gjøre. Så da passer det fint med et barn til :wacky:

Jeg er 34 år og bor på Østlandet. Har blitt gravid to ganger før. Første gang ble det MA, og det kom som et stort sjokk fordi jeg visste ikke om at det kunne skje og jeg trodde det var trygt etter uke 12. Andre gangen gikk det heldigvis bra ❤️
Dette er første gangen jeg går inn for å få barn alene og jeg tror det er noe av det skumleste jeg har gjort, men det føles absolutt som rett valg. Håper virkelig alt går som det skal denne gangen! Kan skrive mer i en eventuell skjult gruppe☺️

Jeg er 34 år (blir 35 i høst) og har gått igjennom IVF reisen som enslig. Jeg bor på Østlandet og er allerede en hundemamma til en liten hund på 5 år❤️ syns virkelig alt dette er litt skummelt, da dette er første gangen jeg er gravid. Sliter med endometriose og har aldri klart å bli gravid på den naturlige måten
Jeg er 34 år og bor på Østlandet. Har blitt gravid to ganger før. Første gang ble det MA, og det kom som et stort sjokk fordi jeg visste ikke om at det kunne skje og jeg trodde det var trygt etter uke 12. Andre gangen gikk det heldigvis bra ❤️
Dette er første gangen jeg går inn for å få barn alene og jeg tror det er noe av det skumleste jeg har gjort, men det føles absolutt som rett valg. Håper virkelig alt går som det skal denne gangen! Kan skrive mer i en eventuell skjult gruppe☺️
Så hyggelig å se at vi er flere som prøver på barn alene er inne :Heartred Det er fryktelig skummelt- jeg er helt enig

Jeg er 31 år og bor på innlandet. Vi har et barn fra før som er 14 år, så her blir det stor aldersforskjell. Jeg og mannen min er jevngamle og var veldig unge da vi ble foreldre. Vi har alltid ønsket oss flere, men det er først nå etter at vi begge har fast jobb og vi har kjøpt oss hus at det virker rasjonelt å velge flere barn.

Dattera vår har ønsket seg søsken siden hun gikk i barnehagen og nevner det ukentlig

39 år, bosatt på Østlandet. Enslig prøver med 1 barn fra før. Har forsøkt på nr 2 siden 2016. Hatt en kjemisk på de årene etter inseminering. Ble operert for endometriose før oppstart ivf i 2023. Fortsatt endo og minst en tett eggleder. Håper dette er terminspire :smiley-angelic001

Hallooo. Jeg er 32 år..? Mener jeg. Prøver å telle litt her :laughing002
Jeg bor i, og kommer fra, Nordland. Er gift og har fire døtre. To stk med min mann, de er straks 2 år og 3,5 år. De to jeg hadde fra før er snart 8 år og 15 år. :) Så spiren blir nr5 i rekka.
Mine to siste + spiren i magen er ivf-babyer ❤️
Vi bor i en enebolig "på landet", som det så fint heter, og både gubben og jeg jobber på bensinstasjon. Eldste datteren jobber forsåvidt også der akkurat nå, men flytter antagelig bort på skole til høsten :bag:

Hei! Jeg er 38, bor i Akershus og har et ivfbarn på 6 og har holdt på med søskenforsøk i 3 år. Dette er graviditet nr. 5 og jeg har, som mange andre dessverre, også bagasje med 2 EXU, den siste veldig dramatisk med revnet livmor og blodtap på 2 liter... Har også en MA i sekken for bare 3 måneder siden. Så denne graviditeten er første mulige forsøk ette MA`en. Har hatt kjempe fine målinger denne gangen, og alt ser bra ut så langt!

Har masse bekymringer, men føler dette forsøket har vært veldig spesielt. Har på mange måter bare "gått gjennom" prosessen uten å tenke så mye. Blir en smule nummen etter den lange reisen med ivf og det å miste flere ganger.

Nå er vi forsiktig optimistiske og både gruer oss og gleder oss til UL! :shy:

@Forumansvarlig kan denne tråden pinnes? :)
Vi kan heller lage en tråd med "våre viktigste tråder", som vi pinner - så har vi en samling av de viktigste trådene ❤️
Vet det var anbefalt (sist jeg var i termingruppe) å kun ha terminliste og en "viktigste tråder" pinnet, for ellers ender man opp med en lang rekke tråder man må scrolle gjennom for å finne de nye trådene :p

Jeg takker for selskapet og sniker meg ut døra. Her går det dessverre ikke veien. Holder på troen om at det skal bli vår tur og tenker smerten ved å miste er prisen å betale for å ta sjansen på å få til det vi så gjerne ønsker. Det er en risiko jeg er villig til å ta og en smerte jeg kan tåle å bære :Heartbigred

All lykke videre!

Back
Topp