Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest? ENDELIG MAMMA❤️

34+2 og vekstkontroll på Ahus

Alt var tipp topp med veslemor i magen. Hun har vokst seg bra til og viker ikke fra vekstkurven i det hele tatt. Så vi er så glade og fornøyde nå❤️

Vi så henne trene på pustingen i dag og legen måtte ta en pause fordi hun var midt i pusteøvelsen sin. Hun begynner å bli stor, og ligger mest på min høyre side, men hodet nedover❤️

Nå gjenstår det da bare 3 kontroller, 2 med jordmor og en med fastlege før termin.

Herremin som tiden flyr avgårde. Må se etter å få pakket den fødebagen snart tror jeg, så den er klar i hvertfall❤️

Herregud, her har jeg ikke fulgt med særlig på kjempelenge :bag: :bag:
Så bare dagboken din poppe opp nå, med "gravid" bak, og måtte sjekke på deg. Så herlig at du endelig får terminbabyen din ❤️❤️
Så fint å lese at alt står fint til med lille og alt!

34+2 og vekstkontroll på Ahus

Alt var tipp topp med veslemor i magen. Hun har vokst seg bra til og viker ikke fra vekstkurven i det hele tatt. Så vi er så glade og fornøyde nå❤️

Vi så henne trene på pustingen i dag og legen måtte ta en pause fordi hun var midt i pusteøvelsen sin. Hun begynner å bli stor, og ligger mest på min høyre side, men hodet nedover❤️

Nå gjenstår det da bare 3 kontroller, 2 med jordmor og en med fastlege før termin.

Herremin som tiden flyr avgårde. Må se etter å få pakket den fødebagen snart tror jeg, så den er klar i hvertfall❤️
Så herlig :love7 Tenk så det nærmer seg altså.. Hvordan er formen din da?

Så herlig :love7 Tenk så det nærmer seg altså.. Hvordan er formen din da?
Formen er grei. Men vi holder på å pusse opp hus om dagen, så kjenner jeg blir litt raskere sliten i bekken og bein, og sover generelt dårlig på natta. Jeg skal jo bare liksom…men her må jeg roe ned litt.
Men ellers skal jeg ikke klage. Så nå er jeg jo straks høygravid, så må begynne å ta det litt mer med ro og prøve å få inn litt mer søvn om dagen tror jeg.
Ellers så skal jeg absolutt ikke klage på formen❤️

35+0

Og hvor blir ukene av lurer jeg på???

Lillemor er aktiv som bare det om dagen. Og spesielt etter jeg har liggi, så kan jeg kjenne enten føttene hennes eller rumpa på høyre side. Det er så spesielt, men også så fint❤️

Ellers går dagene med til oppussing og planlegging av nye huset. Det er så mye jobb, men kommer til å bli så bra❤️

I dag skal vi bare slappe av. Feire bursdag, spise sushi, spise kake, og bare nyte dagen uten å ta i noe som kan minne om noen pensel eller malingsspann.

Ønsker dere alle en fin lørdag og helg❤️

35+0

Og hvor blir ukene av lurer jeg på???

Lillemor er aktiv som bare det om dagen. Og spesielt etter jeg har liggi, så kan jeg kjenne enten føttene hennes eller rumpa på høyre side. Det er så spesielt, men også så fint❤️

Ellers går dagene med til oppussing og planlegging av nye huset. Det er så mye jobb, men kommer til å bli så bra❤️

I dag skal vi bare slappe av. Feire bursdag, spise sushi, spise kake, og bare nyte dagen uten å ta i noe som kan minne om noen pensel eller malingsspann.

Ønsker dere alle en fin lørdag og helg❤️
Spent på oppdatering fra deg, hvordan går det? ❤️

36+3 og kontroll hos jordmor

Alt var i skjønneste orden med veslejenta vår❤️

Hun vokser veldig bra, lå med hodet ned og fine hjerteslag❤️

Merker at jeg har fått mye mer vann i kroppen den siste tiden, noe jordmor hadde bemerket seg på alle som hadde vært innom der i dag. Det har vært noen sinnsykt varme dager her på Østlandet i tillegg, som heller ikke hjelper på.
Blodtrykket og urinen var også bra. Så da skal jeg ikke klage.

Jordmor mente jeg kom til å gå til termin, så blir spennende å se når hun kommer.

Vi holder fortsatt på med å male huset utvendig om dagen, men nå er det bare noen vinduer og litt div som gjenstår, så nå er vi snart ferdige utvendig. To strøk på 200kvadrat merkes, så veldig glad for å fått så mye god hjelp fra familie❤️

I dag skal jeg bare slappe av litt tror jeg, for malte i 6 timer i går da jeg sto rett opp og ned, noe jeg får igjen for i dag. Så jeg får bare være hjelper’n til samboer i dag:hilarious:

37+2

Den siste tiden har jeg nesten slitt litt med pusten og at lillemor har sparka og presset mot ribbeina.

I dag føles det ut som om det er blitt bedre plass oppe ved ribbeina, og at jeg kan «klemme» på magen uten at noen ting er der oppe om du skjønner:hilarious:

Kjenner fortsatt spark opp mot ribbein, men ikke i nærheten så trangt og vondt som det har vært.

Kan det være at magen sunket og at hun er i ferd med å feste seg?

Begynner å bli spennende nå altså❤️

37+2

Den siste tiden har jeg nesten slitt litt med pusten og at lillemor har sparka og presset mot ribbeina.

I dag føles det ut som om det er blitt bedre plass oppe ved ribbeina, og at jeg kan «klemme» på magen uten at noen ting er der oppe om du skjønner:hilarious:

Kjenner fortsatt spark opp mot ribbein, men ikke i nærheten så trangt og vondt som det har vært.

Kan det være at magen sunket og at hun er i ferd med å feste seg?

Begynner å bli spennende nå altså❤️
Kan høres ut som det ja. Skjedde det samme med meg ca 3 uker før fødsel. Var herlig å få puste bedre men mer press på blæra og "lightning crotch" i stedet :laughing002

Nærmer seg nå!:Heartpink

Så fint at du nå er forbi 37 uker og alt ❤️
Ikke så lenge igjen nå, siste innspurt ❤️ (selv om det pleier føles som en evighet :smiley-ashamed004 )

38+0

Fy så varmt det er på Østlandet om dagen altså. Jeg elsker sommer jeg altså, men nå er det varmt når man skal prøve å få gjort litt i huset altså.

Lillemor nyter magehuset enn så lenge.
I går hadde jeg ekstremt mye stikninger/ilninger/lynene vondter(vanskelig å forklare) nederst i magen. Litt sånn mensvondt av og på på kvelden. Og vondt i rumpeballene og lårene. Så det begynner å skje noe nå. Skjønner at mange har disse modningstegnene lenge før fødsel.

Er så spent på når hun tenker å komme❤️

38+0

Fy så varmt det er på Østlandet om dagen altså. Jeg elsker sommer jeg altså, men nå er det varmt når man skal prøve å få gjort litt i huset altså.

Lillemor nyter magehuset enn så lenge.
I går hadde jeg ekstremt mye stikninger/ilninger/lynene vondter(vanskelig å forklare) nederst i magen. Litt sånn mensvondt av og på på kvelden. Og vondt i rumpeballene og lårene. Så det begynner å skje noe nå. Skjønner at mange har disse modningstegnene lenge før fødsel.

Er så spent på når hun tenker å komme❤️
Åh, så spennende :love017 Det er gode tegn, uansett! Jeg håper du slipper å gå lenge med smerter. Jeg hadde mye maserier på slutten, det var så slitsomt!

Åh, så spennende :love017 Det er gode tegn, uansett! Jeg håper du slipper å gå lenge med smerter. Jeg hadde mye maserier på slutten, det var så slitsomt!
Ja det håper jeg også. Får liksom ikke gjort så mye før kynnerne er på plass. Så må vel begynne å ta det litt mer med ro. Her har det gått i 100 hver dag, med nytt hus og oppussing. Kjedelig å ta det med ro også, når det klør i fingra etter å drive med noe.
Men må vel begynne å høre litt mer på kroppen om dagen❤️

Ja det håper jeg også. Får liksom ikke gjort så mye før kynnerne er på plass. Så må vel begynne å ta det litt mer med ro. Her har det gått i 100 hver dag, med nytt hus og oppussing. Kjedelig å ta det med ro også, når det klør i fingra etter å drive med noe.
Men må vel begynne å høre litt mer på kroppen om dagen❤️
Høres lurt ut, kynnere er slitsomt. Men det er ikke lett å ta det med ro når redebyggingen er igang :hilarious: Skjønner godt du vil hjelpe til og bli ferdig. Er det mye igjen?

Høres lurt ut, kynnere er slitsomt. Men det er ikke lett å ta det med ro når redebyggingen er igang :hilarious: Skjønner godt du vil hjelpe til og bli ferdig. Er det mye igjen?
Ja det er masse igjen. Vi har revet meste parten i ene etasjen. Så der gjenstår alt. Bytte ut alt av gulv, vegger, lister osv i alle rom. Men vi er så og si ferdige med å male alt utvendig og bytta ut noen dårlige vinduer.
Så nå gjenstår alt inne. Glad vi bor så nære at vi bare kan rusle til nye huset :hilarious: og så har vi egentlig bare satt en tidsfrist med at vi skal være helt ferdige innen jul, og at vi skal være ferdige flytta innen desember❤️

Ja det er masse igjen. Vi har revet meste parten i ene etasjen. Så der gjenstår alt. Bytte ut alt av gulv, vegger, lister osv i alle rom. Men vi er så og si ferdige med å male alt utvendig og bytta ut noen dårlige vinduer.
Så nå gjenstår alt inne. Glad vi bor så nære at vi bare kan rusle til nye huset :hilarious: og så har vi egentlig bare satt en tidsfrist med at vi skal være helt ferdige innen jul, og at vi skal være ferdige flytta innen desember❤️
Det høres jo helt perfekt ut! :Heartred :gen014

38+3 og kontroll hos jordmor

På kontrollen viste det seg at SF målet har stagnert. Lå på det samme som for 2 uker siden. Så da må jeg på en ekstra kontroll neste uke for å sjekke dette. Er det fortsatt stagnert, så er det inn på kontroll på sykehuset. Godt at alt blir tatt på alvor, selv om jeg fikk beskjed om å ikke bekymre meg. Det pleier å være veldig normalt at ting stopper opp litt sånn på slutten uten at det er noe galt. Men bedre å sjekke det enn ikke.
I tillegg hadde blodtrykket gått opp litt, noe som heller ikke er unormalt på slutten. Ingenting tyder på at noe er galt sånn sett, så jeg får bare være takknemlig for at man blir sjekket godt❤️

Vesla hadde fine hjerteslag og var aktiv. Så alt er tipp topp sånn sett. Hun lå fortsatt med hodet godt ned, men ikke helt festet enda. Var fortsatt litt bevegelig.

Så da skal jeg bare slappe av til neste kontroll. Sette beina i isvann, for vann i kroppen har kastet seg skikkelig på de siste dagene i varmen. Så egentlig frem til regn disse dagene, men ble ikke noe av det likevel ser det ut for:dead:

Back
Topp