Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen sier hver 3.mnd, mens andre sier når det er synlig skader/slitasje (spesielt når barna får tenner). Hadde nok selv byttet ut føaskesmokkene, men om selve flasken ser fin og hel ut beholdt deHei!! Noen som vet hvor lenge medela flaskesmokk varer? Arvet en del flakser av min søster, men er noen år siden nå.
Vurderte egentlig bare å beholde flaskebunnen og kjøpe nye flaskesmokker. Eller holder det bare å vaske dem og deretter bruke en dampsterilisator?

) Jeg sto opp men det ga seg ikke så endte opp med å legge meg igjen og jobbet med pusten. Da da ga det seg sakte og jeg har sovnet ganske fort. Kan dette ha vært modningsrie eller en liten åpningsrie? Eller er dette noe helt annet? 
Takk for svar!Var det konstant smerte eller kom det i bølger? Tror man opplever disse modningsriene ulikt, men for meg høres det mer ut som at baby begynner å ta mer plass og presser på slik at det blir ubehagelig![]()
Var konstant smerte. Jeg trodde først det var babyen som strakk seg med en gang men kunne kjenne babyens bevegelser mens det skjedde, rolige bevegelser. Er nok bare at babyen tar mer plass. Er ikke så lett å bli klok på alt som skjer med kroppen 
Nei, ikke som jeg har erfart. Har vært til kontroll ukentlig på sykehuset uten urinprøve. Jordmor som vil ha disse på svangerskapskontrolleneJeg skal på vekstkontroll på sykehuset på onsdag. Noen som vet om man skal ta med urinprøve da?![]()
Jeg hadde vekstkontroller pga svangerskapsdiabetes forrige gang, og da fikk jeg beskjed om å ta med urinprøver til kontrolleneJeg skal på vekstkontroll på sykehuset på onsdag. Noen som vet om man skal ta med urinprøve da?![]()
Litt forskjellig der ja. Jeg skal ha pga lavt sf-mål og leiesjekk da han nok ligger i tverrleie. Jeg kan jo alltids ringe bort til sykehuset og høre hva de vilJeg hadde vekstkontroller pga svangerskapsdiabetes forrige gang, og da fikk jeg beskjed om å ta med urinprøver til kontrollene![]()
Skal søke opptak fra august. To eldste begynte da de var 14 mnd. Gikk kjempebra.Jeg tenkte å spørre dere om dere har vurdert når barnet skal begynne i barnehagen. De fleste av barna i termin gruppen vår er ca. 13-14 måneder gamle ved bhg oppstart.
Noen av oss er nøtt til å benytte seg av tidlig oppstart i August av ulike årsaker og det er helt greit.
Jeg synes det er for tidlig å starte når man er bare 13-14 måneder, men vet ikke om det er mye forskjell ved å vente til 15-16 måneder.
Hva tenker dere? Har dere erfaring ved tidlig oppstart? Synes dere det er uproblematisk? Og dere som har mulighet til å utsette oppstart så lenge som mulig, hva tenker dere?

Kan se sånn ut for megHar termin 31/5, men har nå gitt opp håpet at noe skal skje av seg selv innen da. Har time fredag for trivselskontroll og ut fra det de sa så får jeg da en tid for igangsettelse uken etter om ikke noe har skjedd innen det.
Kjenner jeg allerede er på «overtid» i hodet, da min nr 2 kom en uke før termin og har liksom tenkt at denne også skal komme ca da. Vet jo godt at tredjemann kan være en luring, men er likevel vanskelig å motivere seg til å gå en uke til
Pluss at dersom ikke dette hadde vært IVF så hadde termin vært justert på OUL til 23/5.
Andre som har født før termin også føder etter termin med neste? Evt har måttet bli igangsatt på overtid med nr 2 eller 3?
nr. 2 kom tre dager før termindato, og nå ser det ikke til at det skjer noe før igangsettelse på søndag. Jeg ble sjekket og var ikke moden, men «myk», hva nå enn det betyr
har termin på fredag, så antar at nr 3 kan hale ut tiden.Vi får smøre oss med tålmodighet begge toKan se sånn ut for megnr. 2 kom tre dager før termindato, og nå ser det ikke til at det skjer noe før igangsettelse på søndag. Jeg ble sjekket og var ikke moden, men «myk», hva nå enn det betyr
har termin på fredag, så antar at nr 3 kan hale ut tiden.
Har du fått time til igangsettelse på søndag?Ja, kunne fått på fredagen og, men ville vente til søndag. Men har liten blødning nå, så legen har nok klart å provosere noe inni der. Til tross for at jeg ikke var modenVi får smøre oss med tålmodighet begge toHar du fått time til igangsettelse på søndag?

Noen ganger kan det jo gå veldig fort også! Kanskje du plutselig føder ila noen dagerJa, kunne fått på fredagen og, men ville vente til søndag. Men har liten blødning nå, så legen har nok klart å provosere noe inni der. Til tross for at jeg ikke var moden![]()

Så fint at du tar initiativFøler det er så stille her i Juni-gruppa om dagen! Er en del som har født allerede
Hvordan går det med dere som fremdeles er gravide? Jeg er 39+3 i dag og det er denne dagen jeg fødte i mitt forrige svangerskap. Så jeg håper baby kommer snart og at jeg hvertfall slipper overtid. Tror det blir lange dager om jeg går over termin![]()
Jeg er fortsatt gravid (40+5) og føler at jeg allerede har ventet i flere uker på at noe skal skje. Forrige fødsel var 39+6 så jeg tenker at jeg har vært over termin lenge
I den store sammenheng er disse dagene få og babyene våre kommer straks, men det er så altoppslukende å tenke på når og hvordan fødselen blir at hver dag blir veldig lang.Så fint at du tar initiativJeg er fortsatt gravid (40+5) og føler at jeg allerede har ventet i flere uker på at noe skal skje. Forrige fødsel var 39+6 så jeg tenker at jeg har vært over termin lenge
I den store sammenheng er disse dagene få og babyene våre kommer straks, men det er så altoppslukende å tenke på når og hvordan fødselen blir at hver dag blir veldig lang.
Har du noen tegn på at noe kan skje?

Fortsatt gravid, 38+2 herFøler det er så stille her i Juni-gruppa om dagen! Er en del som har født allerede
Hvordan går det med dere som fremdeles er gravide? Jeg er 39+3 i dag og det er denne dagen jeg fødte i mitt forrige svangerskap. Så jeg håper baby kommer snart og at jeg hvertfall slipper overtid. Tror det blir lange dager om jeg går over termin![]()
Hatt en del murringer siste dagene, og mye nedpress i noen uker, men ellers ingen tegn på at noe er i gang. Veldig takknemlig for å ha startet permisjonen endelig, men dagene blir jo veldig lange. Så håper ikke jeg går veldig mye over termin, selv om jeg er veldig forberedt på det