♡ IKM Uke 25 ♡

Haha, godt det er flere her som både har og skal teste tidlig. Er selv på dpo 7 i dag. De hadde ikke tidligtester på apoteket jeg var på, så min mann skal se om han finner noen i morgen. Eneste grunnen til at jeg ikke testet i dag! Har utrolig øm korsrygg i dag, typ ubehagelig, så håper det er et godt tegn!
Så spennende! Holdt oss oppdaterte :drunken_smilie

Aww ja ser den, man blir ekstra utålmodig når el lar vente på seg og de andre løper av gårde i dpo-land :Heartpink Ja jeg blir kjempedårlig, og enda dårligere etter jeg begynte å ta progesteron. Det er visst ikke uvanlig da, men veldig fortvilende. Føler meg litt fanget i det for jeg vil jo ikke stoppe å ta det heller.. jeg vil jo gjøre alt som kan gi meg bedre sjanse for å lykkes med en spire :sorry:

Jeg tenkte egentlig å begynne testingen 10dpo.. men u know me, testetøsen i meg fyrer sikkert av gårde en test 7dpo. Jeg er jo allerede så utålmodig. Hva med deg? Du har jo vært så flink å holde deg tidligere.
Glemte å svare på denne for leste når jeg gikk tur :hilarious: Men uff, hvordan dårlig da? Smerter og uggen liksom? Skjønner at du føler deg fanget, er for noen mye som «ofres» for å prøve å bli gravid, og måned etter måned så koster det en del innsats… men som du sier, hva gjør man ikke for å øke sjangsene for spiren :dummy: *Må det sitte nååå*

Hahaha! Så lenge du syns det er spennende så må du jo bare testeee :woot: 10dpo er egentlig super å begynne på for min del, skulle jo teste den dagen sist syklus… så kom TR meg i forkjøpet :nailbiting::meh: Skal vurdere å teste 9dpo kanskjeee

Glemte å svare på denne for leste når jeg gikk tur :hilarious: Men uff, hvordan dårlig da? Smerter og uggen liksom? Skjønner at du føler deg fanget, er for noen mye som «ofres» for å prøve å bli gravid, og måned etter måned så koster det en del innsats… men som du sier, hva gjør man ikke for å øke sjangsene for spiren :dummy: *Må det sitte nååå*

Hahaha! Så lenge du syns det er spennende så må du jo bare testeee :woot: 10dpo er egentlig super å begynne på for min del, skulle jo teste den dagen sist syklus… så kom TR meg i forkjøpet :nailbiting::meh: Skal vurdere å teste 9dpo kanskjeee
Det har vært litt forskjellig ved hver syklus, men fellesnevneren er alltid migrene. Forrige syklus var jeg helt vanvittig kvalm i 1 uke (skulle tro jeg var gravid). Jeg kastet opp og klarte ikke å spise. Gikk ned 2 kg. Helt grusomt. Så jeg gruer meg til neste uke.. hva skjer da liksom.. med mindre jeg er gravid da :drunken_smilie

Ja det er spennende, men også såå skuffende når man får blendatest:confused: 9dpo er en fin dag å begynne på! Det blir mandag for min del.. er det babyplan du bruker?

Det har vært litt forskjellig ved hver syklus, men fellesnevneren er alltid migrene. Forrige syklus var jeg helt vanvittig kvalm i 1 uke (skulle tro jeg var gravid). Jeg kastet opp og klarte ikke å spise. Gikk ned 2 kg. Helt grusomt. Så jeg gruer meg til neste uke.. hva skjer da liksom.. med mindre jeg er gravid da :drunken_smilie

Ja det er spennende, men også såå skuffende når man får blendatest:confused: 9dpo er en fin dag å begynne på! Det blir mandag for min del.. er det babyplan du bruker?
Ja, stemmer, du får den migrenen rett før mens, og sist var du kvalm ja, grusomt! Men var kvalmen en bivirkning av medisinen?

Ahh så nervepirrendeeee! Grunnen til at jeg tenkte teste 10dpo var fordi da jeg fikk kjemisk sist så skjedde det en del tegn som indikerte at jeg var gravid 10dpo - fikk sterke mistanker - så er gøy å vente til da egentlig å se om tegnene kommer. Men er kjedelig å bli overrasket av TR. Åååå spent på mandag nå for deg! Krysser alt!
Ja brukt babyplan, har aldri fått skygger på de jeg hvertfall. Hva med deg?

Jeg er på dag 3 av toppen min. Tydeligvis får jeg en mega topp. Har liksom liggi på 8 og sånt og hatt en måling på 10, også dropp. Nå er det dag 3 med målinger på 10 haha. Vil at den skal droppe siden jeg skal offshore i morgen tidlig. Skulle lagt inn askjer både før og på EL :scratch
Fikk du bekreftet eggløsning? Pakket og klar nå da? Og full i aksjer? :laughing001

Fikk du bekreftet eggløsning? Pakket og klar nå da? Og full i aksjer? :laughing001
Jeg hadde EL i natt, så ble litt aksjelegging i natt også, og lite søvn hehe! Klokken ga meg en søvnscore på 37 :hilarious: Fikk en liten blødning denne gangen også på kvelden, så da var det enkelt å vite akkurat når EL var. Morningen er hellig for samboeren min. Han er skikkelig natteravn mens jeg er en morgenfugl :hilarious:

Ja, stemmer, du får den migrenen rett før mens, og sist var du kvalm ja, grusomt! Men var kvalmen en bivirkning av medisinen?

Ahh så nervepirrendeeee! Grunnen til at jeg tenkte teste 10dpo var fordi da jeg fikk kjemisk sist så skjedde det en del tegn som indikerte at jeg var gravid 10dpo - fikk sterke mistanker - så er gøy å vente til da egentlig å se om tegnene kommer. Men er kjedelig å bli overrasket av TR. Åååå spent på mandag nå for deg! Krysser alt!
Ja brukt babyplan, har aldri fått skygger på de jeg hvertfall. Hva med deg?
Men hva om man får kjemisk igjen og den kommer 9 DPO? Det er frykten min å misse å få med meg en kjemisk. Må bruke de som argument hvis man går til en fertilitetsklinikk senere :scratch

Jeg hadde EL i natt, så ble litt aksjelegging i natt også, og lite søvn hehe! Klokken ga meg en søvnscore på 37 :hilarious: Fikk en liten blødning denne gangen også på kvelden, så da var det enkelt å vite akkurat når EL var. Morningen er hellig for samboeren min. Han er skikkelig natteravn mens jeg er en morgenfugl :hilarious:
Topp, det ble bra timing det da, rett før du måtte dra :wacky: Kjedelig med dårlig søvn, men hva gjør man ikke for å fylle opp lagrene? :hilarious:

Men hva om man får kjemisk igjen og den kommer 9 DPO? Det er frykten min å misse å få med meg en kjemisk. Må bruke de som argument hvis man går til en fertilitetsklinikk senere :scratch
Det har jeg ikke tenkt på engang :pompus: det kan jo være et poeng? ..jeg visste jo ikke engang hva kjemisk var for to sykluser siden :singing: Ahhh enda en ting å tenke på :hungover::hilarious:

Hvor lange er lutealfasene deres?
Fikk litt sjokk sist da mensen kom 10dpo..
Eggløsning har kommet mest rundt 16-18dpo siste halvåret, og jeg har ofte 28 dagers syklus.
Den ene gangen da eggløsning kom 14dpo ble jeg gravid (kjemisk) - så det at jeg fikk positive tester da viser jo at kroppen kan produsere nok progesteron til å støtte implantasjon.. men har ikke kroppen nok tid på 10-12 dager som jeg har ellers? Hva er deres erfaringer på dette området? Når bør det begynne å tenkes på støtte av progesteronnivået?

Hvordan er deres humør i lutealfasen? Kan dere huske hvordan humøret har vært som tidlig gravid vs dagene før mensen kom? Sist PP var jeg så sjukt nedfor og irritabel. Er 8 dpo i dag og har ikke merket noen humørsvingninger hittil.

Eggløsning har kommet mest rundt 16-18dpo siste halvåret, og jeg har ofte 28 dagers syklus.
Den ene gangen da eggløsning kom 14dpo ble jeg gravid (kjemisk) - så det at jeg fikk positive tester da viser jo at kroppen kan produsere nok progesteron til å støtte implantasjon.. men har ikke kroppen nok tid på 10-12 dager som jeg har ellers? Hva er deres erfaringer på dette området? Når bør det begynne å tenkes på støtte av progesteronnivået?
Hvis du ikke har mer enn 12 dager luteal, eller det skifter mellom 10-12 så hadde jeg bedt om det! Alt fra 12 dpo er jo bra, men hadde bedt om det ofte var varierende..

Det har jeg ikke tenkt på engang :pompus: det kan jo være et poeng? ..jeg visste jo ikke engang hva kjemisk var for to sykluser siden :singing: Ahhh enda en ting å tenke på :hungover::hilarious:
Hahaha ja samme her! Hadde bare trodd jeg hadde kort mensen og at kroppen var stresset og mistet mer hår, også hadde jeg prøvd å spise enda sunnere for å kompensere. Man lærer så mye om seg selv her inne!

Tiden går så sakte. Tester ut Ovitrelle. 10 dager siden i dag og har hatt lik teststrek i 3 dager nå. Kan ikke hjelpe for å få et lite håp om at der kanskje er kroppen som har begynt å produsere litt hcg selv. Men er bare 8dpo, så prøver å si til meg selv at det er ønsketenking.

Vedlegg

• IMG_0812.jpeg
    IMG_0812.jpeg
    901,2 KB · Visninger: 59
  • IMG_0814.jpeg
    IMG_0814.jpeg
    818,5 KB · Visninger: 60
Min er alltid 14 dager, men jeg har egentlig aldri tenkt over det.

Hvordan er deres humør i lutealfasen? Kan dere huske hvordan humøret har vært som tidlig gravid vs dagene før mensen kom? Sist PP var jeg så sjukt nedfor og irritabel. Er 8 dpo i dag og har ikke merket noen humørsvingninger hittil.
Jeg husker ikke hvordan det var som gravid, men jeg synes det har variert endel de 12 månedene jeg har vært uten prevensjon nå.

Syns det er litt variabelt egentlig. Prøver å notere ned hver måned. Jeg blir veldig sånn nesting-mode og takknemlig, men det er nok pga progesteronet. Det som skilte seg mest ut og jeg fikk mistanke om graviditet var da jeg plutselig fikk MASSE energi 10dpo, og klar i hodet… til vanlig har jeg kronisk utmattelse, så stor forskjell! Men det er jo bare min opplevelse.. :wacky:

Back
Topp