Skravletråd

Ja takk! Merker at dette allerede er altoppslukende, og jeg hiiiger etter å «komme igang» hvis det gir mening. Altså, kontroller, ultralyder osv osv. er så utålmodig :hilarious: trodde jeg skulle være litt mer cool her tredje gang…

Tips til serier, podcaster eller noe man kan holde seg opptatt med her i første trimester?

Ja takk! Merker at dette allerede er altoppslukende, og jeg hiiiger etter å «komme igang» hvis det gir mening. Altså, kontroller, ultralyder osv osv. er så utålmodig :hilarious: trodde jeg skulle være litt mer cool her tredje gang…

Tips til serier, podcaster eller noe man kan holde seg opptatt med her i første trimester?
Jeg vil også gjerne ha tips til podcaster! Gjerne med svangerskap som tema :Heartbigred dette skal bli min første suksessfulle graviditet, så det er mye jeg ikke vet

Da har Facebook Termin Gruppen kommet opp :)

Flere som følger gravide Influensere på snap? Herregud, de alle føder på rekke å rad nå.. syntes spes fødselen til Sara Emilie var veldig morsom :hilarious:

Jeg vet ikke hvorfor jeg er her.
Jeg har ikke prøvd å bli gravid, har ikke tatt noen test, og om jeg skulle være gravid er jeg bare 2+6, men jeg har bare en følelse..

Og skulle det stemme, så er det helt krise egentlig. Jeg er 35 år, vi har 3 fra før (2, 4 og 6 år.) Vi er liksom ferdige. Jeg tok til og med abort i fjor pga et uhell.. Men så hadde vi samleie nå for 3 dager siden, mens jeg hadde EL. Vi brukte kondom, men den sprakk. Jeg tok angrepille, men jeg vet jo egentlig at den ikke hjelper om jeg allerede har hatt EL.

Vi har tidligere blitt gravide 5 ganger på 4 år, så vi er såpass fruktbare at jeg mistenker sterkt at jeg er gravid nå. Og jeg aner ikke hva jeg synes om det. Men jeg har sagt til gubben at jeg ikke tar abort igjen, så vi får bare se hva som skjer.

Beklager at jeg er en skikkelig downer i denne tråden nå, dere andre er fulle av håp og gleder dere. Men jeg har ingen å snakke med akkurat nå. Én uke til jeg kan ta test..

Jeg vet ikke hvorfor jeg er her.
Jeg har ikke prøvd å bli gravid, har ikke tatt noen test, og om jeg skulle være gravid er jeg bare 2+6, men jeg har bare en følelse..

Og skulle det stemme, så er det helt krise egentlig. Jeg er 35 år, vi har 3 fra før (2, 4 og 6 år.) Vi er liksom ferdige. Jeg tok til og med abort i fjor pga et uhell.. Men så hadde vi samleie nå for 3 dager siden, mens jeg hadde EL. Vi brukte kondom, men den sprakk. Jeg tok angrepille, men jeg vet jo egentlig at den ikke hjelper om jeg allerede har hatt EL.

Vi har tidligere blitt gravide 5 ganger på 4 år, så vi er såpass fruktbare at jeg mistenker sterkt at jeg er gravid nå. Og jeg aner ikke hva jeg synes om det. Men jeg har sagt til gubben at jeg ikke tar abort igjen, så vi får bare se hva som skjer.

Beklager at jeg er en skikkelig downer i denne tråden nå, dere andre er fulle av håp og gleder dere. Men jeg har ingen å snakke med akkurat nå. Én uke til jeg kan ta test..
Kjæres deg, her må det være plass til alle. Uansett om man er glad eller fortvilet over graviditeten. Jeg håper iallfall at dette er et forum hvor damer støtter hverandre, i en verden som bare blir mer og mer brutal.
Jeg tror at alt skjer for en grunn, samtidig som jeg håper at ting ordner seg slik du vil :Heartred
Alle trenger noen å snakke med, så jeg er her for deg

Kjæres deg, her må det være plass til alle. Uansett om man er glad eller fortvilet over graviditeten. Jeg håper iallfall at dette er et forum hvor damer støtter hverandre, i en verden som bare blir mer og mer brutal.
Jeg tror at alt skjer for en grunn, samtidig som jeg håper at ting ordner seg slik du vil :Heartred
Alle trenger noen å snakke med, så jeg er her for deg

Takk for det ❤️ Hadde det vært noen andre ville jeg sagt de bare skal slappe av og det er stor sannsynlighet for at de ikke er gravide.. Men vi har bare ett planlagt barn og blitt gravide i helt rare tider i syklusene før, så jeg føler virkelig at vi ble gravide nå igjen. Jeg skulle egentlig hatt termin nå i juni, så alt føles veldig merkelig nå og det er helt kaos i hjernen min..

Jeg er på jobb i helgen, jobber på sykehus med tilgang til ultralydmaskin. Nå har det vært litt rolig, så jeg har sett på meg selv med UL, og ser livmoren med fostersekk og noe mer, men dessverre er maskinen litt dårlig, så jeg får ikke fremstilt det så klart. Morsomt likevel! Er jo uansett bare 5+6, så det er vel ikke så mye å se. Jeg har ikke fortalt noen på jobb ennå, så jeg må snike meg til å gjøre det når jeg er alene.

Dere som går på prednisolon, hvor lenge skal dere gå på det?

Dere som går på prednisolon, hvor lenge skal dere gå på det?
Mener de sa til meg at fra uke 8 skulle jeg trappe ned til halv tablett, også bare kutte det helt etter ei uke - men må dobbeltsjekke det hvis jeg evt kommer så langt. Sist svangerskap trappet jeg ned i en lengre periode, fra 5 mg til en 1/2, også 1/4, før jeg kuttet helt. Hvor lenge skal du gå på det?

For de som ikke har sett de her så må dere det nå :)

Jordmødrene på NRK

I
Fødeavdelingen på MAX

https://play.max.com/show/9082d29d-...n&utm_id=77F2372B-DC77-48EE-883D-52A0BF4FF887
Åh, denne er så fin!! :Heartred
Jeg «slukte» serien da den først kom, selv om det var flere år til jeg skulle bli gravid for første gang. Jeg gikk og gledet meg til det var vår tur, og så episodene flere ganger. :love017

Er også oppslukt av alt som har med svangerskap igjen, selv om det er tredje. Vurderte å bli jordmor pga min interesse for fødsel og svangerskap, men ble dessverre ikke det. Nå håper jeg å få nyte en siste graviditet. :love017:Heartred Det er altså så spennende og fascinerende! :D

Kjempeglad for at dere damer er på samme stadie, og at vi kan skravle litt her inne!

Mener de sa til meg at fra uke 8 skulle jeg trappe ned til halv tablett, også bare kutte det helt etter ei uke - men må dobbeltsjekke det hvis jeg evt kommer så langt. Sist svangerskap trappet jeg ned i en lengre periode, fra 5 mg til en 1/2, også 1/4, før jeg kuttet helt. Hvor lenge skal du gå på det?
Skjønner, takk for svar! Gynekologen sa til uke 6 på melding, men da vi ringte sa han at jeg kunne ta det til uke 9, så kunne vi ta en UL og se hva jeg burde gjøre, så gjør heller siste. Blir nesten redd for å slutte, om det er prednisolon som gjør at jeg er gravid og det går bra foreløpig :nailbiting:

Noen av dere som driver meg jogging nå tidlig i graviditeten? Jeg løper egentlig mye, men har bare gått små turer siden jeg fikk positiv test. Vurderer å ta opp løpingen, for er jo anbefalt å være aktiv, og er påmeldt et løp når jeg er 8+2, som jeg ikke har meldt meg av. Det er bare 5 km, og vurderer å lunte gjennom løypa, bare for å ha gjennomført, siden jeg skulle gjøre det med ei venninne. :smiley-ashamed004

Noen av dere som driver meg jogging nå tidlig i graviditeten? Jeg løper egentlig mye, men har bare gått små turer siden jeg fikk positiv test. Vurderer å ta opp løpingen, for er jo anbefalt å være aktiv, og er påmeldt et løp når jeg er 8+2, som jeg ikke har meldt meg av. Det er bare 5 km, og vurderer å lunte gjennom løypa, bare for å ha gjennomført, siden jeg skulle gjøre det med ei venninne. :smiley-ashamed004
Nei, men skulle ønske jeg var like sporty :) Er du redd det ikke skal være bra?

Nei, men skulle ønske jeg var like sporty :) Er du redd det ikke skal være bra?
Ja, eller jeg vet med fornuften at det går fint, men er så typisk meg å lete etter årsaker og klandre meg selv hvis det tilfeldigvis ikke skulle gå bra rett etterpå. Men kan jo ikke bli helt apatisk heller. :laughing002

Back
Topp