Tidlig ultralyd

RanA

Flørter med forumet
Er det noen her som har fått time til tidlig ultralyd? Jeg vurderer å bestille time til privatUL, men jeg vet ikke når det er for tidlig? Jeg opplevde SA før jeg fikk UL sist, så denne gang vil jeg så gjerne få sett noe :happy:

Har også fått time til fastlegen først når jeg er 9+2. Er ikke det litt sent?

Jeg har bestilt ultralyd i Sverige for å få gjort en NIPT-test og ultralyd samtidig, i uke 10. De sjekker kjønn også, så ble fristet til å reise dit, for jeg vet at jeg blir så alt for nysgjerrig og utålmodig på å vite mer om mageboeren. :Heartred
Men vurderer en tidligere UL også pga mye bekymringer denne gang, for å (forhåpentligvis) se hjertet slå. Litt usikker pga prisen da…

De anbefaler vel å ta tidlig ultralyd etter uke 6 i alle fall, for da skal hjertet ha begynt å slå, og man er mer sikker på hva man ser. :)
Tror det er litt individuelt når man velger å ta første time hos legen. Da er det uansett blodprøver og prat som er fokuset. Jeg dro i mitt første svangerskap så snart jeg hadde positiv test, men da var jeg nok litt vel ivrig kanskje. :laughing002

Jeg skulle gjerne hatt legetime samme dag som jeg fikk positiv test:laughing002 men hun har ikke noe ledig før 9+2... vurderer å bestille hos vikar, men vil gjerne ha oppfølging av samme lege gjennom hele svangerskapet.

Jeg har også veldig lyst til å bestemme time i Sverige, men samboeren er ikke helt solgt på NIPT-test. Må jobbe litt med han, så kanskje jeg får viljen min:schocked028

Så tilfeldig - har lest meg i hel på NIPT test i hele kveld og sendt melding til ultralydklinikken i danmark! Ønsker også få vite kjønn og ser at Nipt test er tilgjengelig fra uke 9+0 hos dem. Bestiller da kit hjem, men litt usikker på hvordan jeg skal få ttt blodprøvene så har sendt melding til fastlege om jeg kan ta dem der.

Jeg skal ta ul på sykehuset om 8 dager, når jeg er 6+2 :Heartred også skal jeg annenhver uke etter det:love017 og ordinær tidlig UL 12+3!

Jeg skal ta ul på sykehuset om 8 dager, når jeg er 6+2 :Heartred også skal jeg annenhver uke etter det:love017 og ordinær tidlig UL 12+3!
Å, så fint at du får så god oppfølging :) kan jeg spørre om det er en spesiell grunn til at du skal på UL annenhver uke? Gynekologen min nevnte det for meg også…

Å, så fint at du får så god oppfølging :) kan jeg spørre om det er en spesiell grunn til at du skal på UL annenhver uke? Gynekologen min nevnte det for meg også…
Vi mistet sønnen vår i uke 18+5 forrige svangerskap, så er bare for å trygge meg :Heartblue

Last edited:
Venter på Time. Sendte Mail til Gynekologen i går. Jeg bare er så redd hun skal sette opp timen etter mens termin og ikke EL. Sendte henne begge to. EL ble så mye seinere denne PP pga Kjemisk sist mnd

Fikk Mail akkurat når jeg hadde sendt meldingen her. Fikk time 30 Juni da er jeg 7+4

Venter på Time. Sendte Mail til Gynekologen i går. Jeg bare er så redd hun skal sette opp timen etter mens termin og ikke EL. Sendte henne begge to. EL ble så mye seinere denne PP pga Kjemisk sist mnd
Hva er forskjell på mens termin og EL? Hvilken forskjell gjør det for termin?

Hva er forskjell på mens termin og EL? Hvilken forskjell gjør det for termin?
Mens termin regner EL ca 14 dager etter 1 mens dag, også går man etter det til man har vært på TOUL eller OUL for å fastsette terminen. Og den blir som oftest flyttet på - eller + noen dager pga da går det etter når du hadde EL :)

Etter min mens termin så er jeg i dag 4+2 med termin 11 Februar, men regner jeg etter når jeg hadde EL så er jeg 3+5 med termin 15 Februar

Jeg skal til lege 8+2, for blodprøver og samtale.
Har booket meg privat UL 8+3. Veldig spent!
Er førstegangs

Booket privat UL 8+6, tidlig juli. Vil gjerne se at det er liv, og at størrelsen er svarende til egne beregninger. Og kjekt å få bekreftet liv før ferien, så det kan deles med familie ved arrangementer hvor jeg vanligvis ville takket ja til et glass vin eller bobler :bag::D

Mens termin regner EL ca 14 dager etter 1 mens dag, også går man etter det til man har vært på TOUL eller OUL for å fastsette terminen. Og den blir som oftest flyttet på - eller + noen dager pga da går det etter når du hadde EL :)

Etter min mens termin så er jeg i dag 4+2 med termin 11 Februar, men regner jeg etter når jeg hadde EL så er jeg 3+5 med termin 15 Februar
Hmm, jeg hadde første dag i siste mens 24.4. Det gir termindato 1.2. Men EL var ca 18.5 tror jeg. Hva blir termindato da?
EL var veldig sen denne syklusen. Er som regel alltid 14 dager etter start mens

Hmm, jeg hadde første dag i siste mens 24.4. Det gir termindato 1.2. Men EL var ca 18.5 tror jeg. Hva blir termindato da?
EL var veldig sen denne syklusen. Er som regel alltid 14 dager etter start mens
11 Februar :) Så da er du 4+4 uker på vei

Jeg skal på tidlig ultralyd 7+2, skulle gjerne hatt litt før men det var eneste ledig hos gynekologen min. Bare å smøre seg med tålmodighet og fortsette å håpe at alt skal gå bra!

Jeg skal på tidlig ultralyd 7+2, skulle gjerne hatt litt før men det var eneste ledig hos gynekologen min. Bare å smøre seg med tålmodighet og fortsette å håpe at alt skal gå bra!
Samme her. Skulle gjerne hatt før, men var den timen jeg fikk av gynekologen :) Vi får håpe ukene går fort frem til da :Heartred

Back
Topp